Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Minervas hemlighet

Forum > Fanfiction > Minervas hemlighet

1 2 3 4 ... 7 8 9
Användare Inlägg
Andras<3
Elev

Avatar

+1


Kul att alla gillar det

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

11 jan, 2012 08:22

missdumbledore
Elev

Avatar

+1


Gud va duktig du är!
Skriv mer!

http://i43.tinypic.com/14vtmk9.gif

11 jan, 2012 14:27

Andras<3
Elev

Avatar

+1


Tack

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

11 jan, 2012 14:31

Nelly
Elev

Avatar

+1


Så bra följer

11 jan, 2012 17:38

Andras<3
Elev

Avatar

+1


Tack

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

12 jan, 2012 15:29

Nelly
Elev

Avatar

+1


Sååå baraaaa bevakarrrr merrrr nuuuj
Love och

15 jan, 2012 15:59

Miss Black
Elev

Avatar


Du skriver bra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m658fb3p6C1qg3g8c.gif Min bokblogg

15 jan, 2012 17:23

Andras<3
Elev

Avatar

+2


Kapitel 7

Vid sjön stod fem små båtar som kluckade på vatten ytan. På andra sidan sjön fanns ett stort slott, Hogwarts.
En stor man stod vid en lite större båt .
Hon tänkte att med hanns längd skulle hon säga att han var 50 år men hanns pojke ansikte på minde om en 19 åring.
”Hej alla första års elever Jag är skolans skolvaktare, och mitt namn är Hagrid .”
Alla barn tittade på Hagrid sen på båtarna till Hagrid sen gick det så där tills en liten pojke med blont långt hår sträckte upp handen.
”Ja du där.”
Hagrid pekade på pojken
”Min stor bror Lucius säg att det finns en enorm bläckfisk där nere.”
” Det är sant.”
Alla barn ryggade till. När Hagrid såg det la han till.
”Din storebror lever än va.”
Pojken nickade.
”Där ser ni inget att oroa sig för”
Efter fler kommentarer klev alla i båtarna.
Hon, Adam , Molly och Artur fick en egen båt.
Dom seglade fram utan att åror eller segel.
”Finns det ett rep som drar oss fram.”
Det var Adam som hade frågat.
”Nej det är magi.”Det var Minerva som hade svarat.
”Ren magi.” La hon till och tittade in i Adams ögon på ett syskonaktigt sätt, villket förvånade henne.
Båten stötte i strand kanten , och alla klev ut .
”Allihop följ Professor Draman till stora salen.”
Alla tittade konstigt runt.
”Vem sa d..”
” Det är jag”
Hon fick en kall kår längs ryggen och svängde sakta runt, En halv meter bakom henne stod en gammal kvinna med rynkor i hela ansiktet. Ja man kunde likna det med ett ruttet äpple.
Hon bar en kavaj och stora blå byxor. Men hennes röst var lika isig som stål och klar som det djupaste vatten.
”Följ mig.”
________________________________________________
Snart kommer sorteringen

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

18 jan, 2012 21:18

Detta inlägg ändrades senast 2012-04-18 kl. 20:54
Antal ändringar: 2

Nelly
Elev

Avatar


Bar mer

18 jan, 2012 21:45

Tova Kleva
Elev

Avatar


Det börjar verkligen bli spännande. Skriv mer, snälla.

18 jan, 2012 22:37

1 2 3 4 ... 7 8 9

Forum > Fanfiction > Minervas hemlighet

Du får inte svara på den här tråden.