Naturen - Människor är elaka :(
Forum > Off Topic > Naturen - Människor är elaka :(
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ginnyy
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Köttindustrin är en av dom största miljöförstörarna. speciellt den i usa djuren lider i 70% av anläggningarna i usa Om alla människor skulle vara vegetarianer så skulle maten räcka till så himla mycket fler. Den energin som krävs för att tillverka/få fram kött är hemskt stor... Jag kunde siffror på det här förut, men de har glidit ur mitt huvud...
23 okt, 2011 22:26 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginnyy: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Köttindustrin är en av dom största miljöförstörarna. speciellt den i usa djuren lider i 70% av anläggningarna i usa Om alla människor skulle vara vegetarianer så skulle maten räcka till så himla mycket fler. Den energin som krävs för att tillverka/få fram kött är hemskt stor... Jag kunde siffror på det här förut, men de har glidit ur mitt huvud... Exakt, svälten som finns i många fattiga länder skulle minskas! Önskar att fler folk kunde öppna ögonen och börja äta mer vegetariskt, ekologiskt och närodlat. 23 okt, 2011 22:27 |
|
expelliarmus
Elev |
Har alltid trettiofem lampor tända, datorn och tv;n igång samtidigt, duschar i minst två timmar/dag i asvarmt vatten och äter mer kött än grönsaker/kolhydrater, åker moppe när jag skulle kunna gå/ta bussen osv... Jag är en hemsk människa men jag är ärlig!
23 okt, 2011 22:30 |
|
Ginnyy
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ginnyy: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Köttindustrin är en av dom största miljöförstörarna. speciellt den i usa djuren lider i 70% av anläggningarna i usa Om alla människor skulle vara vegetarianer så skulle maten räcka till så himla mycket fler. Den energin som krävs för att tillverka/få fram kött är hemskt stor... Jag kunde siffror på det här förut, men de har glidit ur mitt huvud... Exakt, svälten som finns i många fattiga länder skulle minskas! Önskar att fler folk kunde öppna ögonen och börja äta mer vegetariskt, ekologiskt och närodlat. THIS SO MUCH! För mig är det till exempel en självklarhet att bara dricka/köpa ekologisk mjölk. Blev så paff när en lärare frågade klassen hur många som köpte ekologisk mjölk, och bara jag och två till räckte upp handen. Folk är för insnöade i sig själva, för utan att tänka på det så skulle man kunna göra en sån himla stor skillnad, men allt för många bryr sig alldeles för lite...
23 okt, 2011 22:31 |
|
Borttagen
|
Kor forstor miljon.
Javla kossor! 23 okt, 2011 22:32 |
|
Borttagen
|
23 okt, 2011 23:45 |
|
Borttagen
|
^Den var bra
Skrivet av Borttagen: Kor forstor miljon. Javla kossor! Vad har kossorna gjort? Enligt mig så är det människorna som är miljöförstörarna... Tänk er, bara en tandbortste är en onaturlig produkt xD 24 okt, 2011 07:46 |
|
Ginnyy
Elev |
Skrivet av Borttagen: ^Den var bra Skrivet av Borttagen: Kor forstor miljon. Javla kossor! Vad har kossorna gjort? Enligt mig så är det människorna som är miljöförstörarna... Tänk er, bara en tandbortste är en onaturlig produkt xD Kossornas fisar innehåller massvis av metangas, som är en växthusgas. Men åh andra sidan så är det ju den giriga människan som föder upp kossorna för att kunna utnyttja dem..
24 okt, 2011 09:00 |
|
Borttagen
|
Vi borde verkligen ta hand om miljön bättre, det kan jag hålla med om. Men inte att vi ska sluta äta djur. På vilket sätt skulle det hjälpa? Kött är ju bra för oss. Om det nu var Gud eller vad/vem det nu var som skapade jorden, så var det ju meningen att människor skulle äta kött? Aja, bara mina åsikter. Bye.
24 okt, 2011 09:19 |
|
Ginnyy
Elev |
Skrivet av Borttagen: Vi borde verkligen ta hand om miljön bättre, det kan jag hålla med om. Men inte att vi ska sluta äta djur. På vilket sätt skulle det hjälpa? Kött är ju bra för oss. Om det nu var Gud eller vad/vem det nu var som skapade jorden, så var det ju meningen att människor skulle äta kött? Aja, bara mina åsikter. Bye. vi överkonsumerar jordens resurser och den energin som finns. För att få fram kött så måste man först göda djuren, det krävs otroligt mycket energi och resurser till det, energi och resurser som skulle kunna användas till något annat. Energi och resurser som egentligen inte finns. Köttindustrin är största energiboven.
24 okt, 2011 10:21 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen