Prao
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Wingardium Leviosa
Elev |
Jag praoade på dagis i två veckor i våras. Helt klart det jobbigaste jag gjort. Barnen var gulliga, men en avdelning med typ tusen barn från 1-4 år är skitjobbigt.
Jag ska praoa igen om... vad är det, två veckor. Jag valde något lite lugnare den här gången, ett bibliotek. Behöver bara vara där från 10:00 till 14:00, fett najs.
22 okt, 2011 21:51 |
|
linnvendela
Elev |
Jag praoade också på dagis! Kul i typ fyra dagar...
Jaha. 22 okt, 2011 22:04 |
|
Borttagen
|
Jag var på ett dagis en dag en gång. Efter det bestämde jag mig för att aldrig göra om det misstaget. 22 okt, 2011 22:06 |
|
Li
Biträdande rektor |
Åh prao kan vara roligt
Jag praoade i en butik i en vecka när jag gick i 8an, det var aptråkigt. Fick bara packa upp grejer och chefen var otrevlig, och så... Sen i 9an så hade jag och min kompis ingen prao för våra två veckor då så det var krisigt, när en kompis, vars pappa var läkare på sjukhuset sa att han kunde ta dit prao-elever så vi fick vara där två veckor och det var det BÄSTA ever Oj, hundra år sedan är det... without something there is no nothing 22 okt, 2011 22:07 |
|
expelliarmus
Elev |
I åttan hade jag prao hos en fotograf, hon var fantastisk! Fick göra massor av spännande och hon var otroligt flexibel osv. Dessutom var hon VD för Expert, så jag fick spendera en dag där också :-)
I nian var jag på en avdelning på sjukhuset, det var otroligt intressant! Man får ju dock inte göra så mycket när man inte är utbildad, men jag lärde mig en del. Dessutom fick jag lite bekräftelse! Det är läkare jag ska bli! Aldrig i hela mitt liv att jag tänker bli undersköterska eller sjuksköterska. Det är verkligen inget fel på dom yrkena, dom är underskattade, men inget som passar min personlighet.
22 okt, 2011 22:13 |
|
Ida S
Lärare |
Jag ska praoa nästa termin, och praoplatsen ska vara relaterad till inriktningen man valt.
Så, ja, var kan man praoa om man läser språk? Har inte kommit på någonstans (jag vill vara) än... lyckat, haha. "we live together, and harry does all the cooking." 22 okt, 2011 22:16 |
|
expelliarmus
Elev |
22 okt, 2011 22:18 |
|
Tonkss
Elev |
Jag har prao v. 46, dock varar den bara i en vecka. Jag har varit så lat, så jag har inte fixar en praoplats en, men jag kanske får praoa på ett museum som min mormor jobbade på förut. :>
22 okt, 2011 22:21 |
|
Ida S
Lärare |
^
^Turistbyrå, tack för tipset! Har tänkt typ översättare, eller något, men det känns inte som det ultimata yrket att praoa hos kanske xD "we live together, and harry does all the cooking." 22 okt, 2011 22:23 |
|
Borttagen
|
Praoade på Panini, ångrar det!
Den bästa praoen är ju typ ICA 23 okt, 2011 00:52 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen