Skolmaten!
Forum > Off Topic > Skolmaten!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
vår skolmat är så äcklig så jag vet inte vad, kan inte beskriva det ena dagen ramlar potatisen ihop en annan dag får man ju anställa hulken så att han kan dela den, usch den är sämst!
22 okt, 2011 12:46 |
|
Nymphadora Tonks!
Elev |
Skrivet av Luna 1: Våran skola typ svälter oss D: Vi får bara äta sex köttbullar då vi har det. OCH DEM ÄR SKITSMÅ. Vi får äta lika mycket osm 6-åringarna. Och så när vi får äta så mycket vi vill får vi.. fisksoppa med morötter. Liksom...?! Vi har sex klasser och jag vill inte att vi ska ruinera matsalen men GE OSS TILLRÄCKLIGT MED MAT. Sedan så har vi mycket grönsaker.. oftast i dressing eller äckliga kryddor. JAG VILL HA LAGOM MYCKET MAT OCH BARA VANLIGA ÄRTOR ELELR BARA VANLIG MAJS! Jag känner igen det där med köttbullarna! När vi skulle äta påsklunch på skolan fick vi jättegod kyckling! Det enda felet var bara att man fick ta en kycklingbit som var max 10 cm lång och 2cm tjock! D:
22 okt, 2011 14:10 |
|
expelliarmus
Elev |
Jag förstår inte att skolorna kan ha gränser på hur mycket mat man får ta! Det är groteskt. Vill dom svälta dom stackars barnen och ge hela bunten ätstörningar eller? (okej, lite överdrivet... men med tanke på att svält kan framkalla ätstörningar så ja...!)
Shit my god, kan dom inte vara glada över att ungarna vill äta eller!?
22 okt, 2011 14:12 |
|
Borttagen
|
I min skola har vi ingen gräns men ingen vill äta av maten så många är hungriga och flesta åker till Handlarn (en liten livsbutik nära skolan) eller Ica kvantum. Några åker till McDonalds med sina mopeder.
22 okt, 2011 14:14 |
|
baramin
Elev |
Vår mat är faktiskt inte så hemsk. Den är skapligt närproducerad och rätt god för det mesta. Eleverna klagar ofta på den, men problemet är då att de inte gillar rätterna som serveras, och inte kvalitén på maten. Jag är rätt så nöjd, hm.
she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her. 22 okt, 2011 14:17 |
|
IamAK
Elev |
jag äter mig aldrig mätt i skolan. blir alltid hungrig typ en timme efter... och jag är inte en sån som är noga med hur mycket eller vad jag äter, jag älskar mat. men god mat då, vilket skolan inte har så ofta.
22 okt, 2011 14:18 |
|
Dramione99
Elev |
På båda de skolor jag har gått har maten varit jättebra!
22 okt, 2011 14:32 |
|
Pixie
Elev |
Förut gick jag ner i vikt väldigt mycket. Det kan ha berott på att man fick ta för lite mat- eller, att det låg massa hårstrån från mattanterna
22 okt, 2011 14:36 |
|
Somnium
Elev |
Skolmaten i min skola är också dålig.
Jag och en kompis har tröttnat riktigt mycket nu, så i princip varje lunchrast åker vi iväg. Nu i veckan åt jag lunch i skolan 1 gång. Förra veckan inte alls. Fast tydligen så ska vi få en ny kock som ska börja snart, förhoppningsvis så är han bra. o.o http://slytherinunicorn.tumblr.com/
22 okt, 2011 14:36 |
|
Cinnamonagouti
Elev |
På min gamla skola var det grymt bra mat - alltid två rätter + en vegetarisk att välja på, man fick ta tillsa man blev mätt, bröd/knäckemacka fanns det alltid och salladsbuffé, ofta med fetaost och keso till, mycket ekologiskt. Nu i efterhand har de tydligen vunnit pris för en av skolorna med bäst mat i landet också.
På min nuvarande skola är den ganska dålig - massa E-ämnen, man blir nästan aldrig mätt på det man får, bara en rätt att välja på, det finns inte alltid grönsaker och ibland tar maten slut, så att högstadiet som äter sist inte får något. Nu ska vi dock byta leverantör efter jul, hoppas att de är bättre. All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. 22 okt, 2011 14:47 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen