Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Språååk!

Forum > Off Topic > Språååk!

1 2 3 4 5 6 7
Användare Inlägg
Cinnamonagouti
Elev

Avatar


Skrivet av Enchanted:
Skrivet av Borttagen:
svenska + engelska + franska + italienska

Läser ni två språk i din skola!? Utöver svenska och engelska alltså, hur hinner du me och orkar det?

På många gymnasium så har man ett c-språk också

All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost.

16 okt, 2011 21:11

Bugglan
Elev

Avatar


Jag läser spanska. Tycker det är kul! Una cerveza por favor...

16 okt, 2011 21:12

Borttagen

Avatar


Skrivet av Ida S:
Föreställ er torsdag eftermiddag. Man är ganska trött då, va?
Då har jag först 1½ h franska, tätt följt av 1½ h tyska Tidigare på dagen har jag haft engelska.
Alltså, jag ångrar inte att valde språkinriktning, men det snurrar verkligen i huvudet efter en sån dag!


oj, jobbigt!

16 okt, 2011 21:12

sweetfia
Elev

Avatar


Spanska

16 okt, 2011 21:12

Ida S
Lärare

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Ida S:
Föreställ er torsdag eftermiddag. Man är ganska trött då, va?
Då har jag först 1½ h franska, tätt följt av 1½ h tyska Tidigare på dagen har jag haft engelska.
Alltså, jag ångrar inte att valde språkinriktning, men det snurrar verkligen i huvudet efter en sån dag!


oj, jobbigt!

Haha, ja... men värt det. Älskar språk :3

"we live together, and harry does all the cooking."

16 okt, 2011 21:13

Cinnamonagouti
Elev

Avatar


Skrivet av Ida S:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Ida S:
Föreställ er torsdag eftermiddag. Man är ganska trött då, va?
Då har jag först 1½ h franska, tätt följt av 1½ h tyska Tidigare på dagen har jag haft engelska.
Alltså, jag ångrar inte att valde språkinriktning, men det snurrar verkligen i huvudet efter en sån dag!


oj, jobbigt!

Haha, ja... men värt det. Älskar språk :3

Vill också välja språkinriktning :3 Älskar språk (har väldigt lätt för att lära mig också), är dock inte lika förtjust i svenska då jag inte är så bra på det men grammatiken är rätt kul ^^

All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost.

16 okt, 2011 21:19

IamAK
Elev

Avatar


inget just nu förutom svenska. går sista året så har läst klart dom flesta kurserna. men i högstadiet läste jag spanska.

16 okt, 2011 21:25

luckyBella
Elev

Avatar


Skrivet av Bugglan:
Jag läser spanska. Tycker det är kul! Una cerveza por favor...
Treinta y cinco euros, por favor. Algo màs?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2Fjfci91.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2enspyb.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2uogtio.gif

16 okt, 2011 21:27

Jegli
Elev

Avatar


spanska, på den här nivån då det suger. läste tyska förut men pallade inte med 2 språk, engelska och svenska gills inte

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

16 okt, 2011 21:29

Borttagen

Avatar


Spanska, dock tycker jag att det är skittråkigt. ._.'

16 okt, 2011 21:31

1 2 3 4 5 6 7

Forum > Off Topic > Språååk!

Du får inte svara på den här tråden.