Har du upplevt magi?
Forum > Harry Potter > Har du upplevt magi?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
drömmer ofta samma dröm
vill inte att den ska bli sann för då blir jag skjuten ofta blir en del av mina drömmar sanna ofta dåliga saker känner mej alltid förföljd och så vidare 1 okt, 2011 22:20
Detta inlägg ändrades senast 2011-10- 2 kl. 13:21
|
|
The Deathly Hallow
Elev |
Guud vilka häftiga historier alla har! Jag kan inte komma på en enda.. :< Kanske att önskningar har slagit in bara för att jag så hemskt hemskt gärna vill det, men ja.. Inget magiskt så där x)
But don't tell me where the road ends, Cause I just don't wanna know 1 okt, 2011 22:35 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
Tack! Skönt att jag inte är ensam om alla de här konstiga sakerna... Då kanske man kan få sällskap till Durmstrang eller något av någon mer från mugglis när brevet kommer. För det ska det göra. Jag tror det ligger vid treriksröset. Låter det rimligt? Eftersom jag ofta vet i förväg vad som ska hända så tycker jag att min teori kan vara värd att tänka på.
"But how did you know?" "Intuition" -Professor Snigelhorn & Tom Dolder Nog om Durmstrang... Fler upplevelser?? 1 okt, 2011 22:51 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Jag får déjà vu väldigt ofta. Senast var två gånger idag och jag kunde till och med komma ihåg NÄR jag först drömde om det (på ett ungefär). Den första déjà vu'n drömde jag om för tre år sedan när jag var mitt i gymnasie-tiden, den andra déjà vu'n-drömmen hade jag förra hösten när jag fortfarande arbetade på ett annat fartyg men då drömde om en situation med människor som jag ALDRIG träffat innan jag kom till båten jag är på idag.
Det är väl inte magi egentligen men om vi nu skall leka med tanken I övrigt får jag stunder och ögonblick när något känns pricksäkert, uppenbart, klockrent. Som att jag måste kasta i en viss vinkel för att träffa en soptunna från 6 meters håll: ser avståndet, ser möjligheten att träffa och träffar pricksäkert. Jag ÄLSKAR den sortens moment när alla bitar faller på plats och det flyter på liksom. Det får mig att minnas en frispark i fotbollen för många år sedan. Jag la aldrig mål men just den matchen saknades spelare och jag vågade ta mer ansvar. Det blev frispark och jag såg motståndar-muren, jag såg målvakten men framförallt såg jag den klockrena öppningen från bollen till målet - jag tog frisparkens möjligheter mot målet och la den perfekt i målet. Jag vägrade titta efter var medspelarna var eller efter andra möjligheter. Jag såg målet och såg min chans att plocka hem en vinst för laget. Det var ett ögonblick jag ALDRIG glömmer. Det var så uppenbart och perfekt. Den känslan var häftig! ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 1 okt, 2011 22:55 |
|
Losa
Elev |
Skrivet av The Deathly Hallow: Guud vilka häftiga historier alla har! Jag kan inte komma på en enda.. :< Kanske att önskningar har slagit in bara för att jag så hemskt hemskt gärna vill det, men ja.. Inget magiskt så där x) Känner detsamma här.. Haha. But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them. SilverUnicorn114 @ Pottermore 1 okt, 2011 23:08 |
|
IamAK
Elev |
det här är nog inte magi men ändå... ibland sätts min stereo på av sig själv. den är liksom inte alls på först, och sen ser jag plötsligt att displayen lyser och musiken börjar. och det konstigaste är att jag alltid har inställt på "cd", men när den sätts på sådär av sig själv så kommer det radio musik istället. skit konstigt. för jag har ju inte inställt på radio.
sen får jag ofta känslan att saker jag gör har hänt innan. fattar ni vad jag menar? ibland har jag haft starka känslor om det, och då känns det verkligen "det här har faktiskt hänt innan". eller så blir det mer svaga aningar men det känns ändå välbekant... håller på och läser om hinduism och sånt i skolan just nu och där så snackas det om att när det här händer så ser man den riktiga världen, för just nu är vi en låtsas värld. det är liksom en slöja som döljer det, och den lyfts lite när man upplever det där. är inte säker på att jag tror på det men jag får ändå dom där upplevelserna som förklarar det. 2 okt, 2011 10:13 |
|
Toonks
Elev |
jag skulle gå på bio med min kompis. när vi skulle välja film dagen innan tänkte jag om vi tar den filmen kommer han som jag är kär i komma på den filmen. vi bestämde oss för en annan film. när vi hade köpt poppcorn skulle min kompis gå på toa, gissa vem som kom! den som jag var kär i kom dit med sin pappa, dem skulle köpa billjetter till den filmen jag inbillade mig att han skulle se! jag ångrar mig att jag inte såg den andra filmen!
2 okt, 2011 10:41 |
|
Danzi
Elev |
Häromdagen drömde jag en dröm där jag kikade in på min Harry Potter blogg och såg att jag fått tre kommentarer på ett inlägg. När jag sedan vaknade och gick in och kollade på riktigt så hade jag fått exakt tre kommentarer på exakt det där inlägget också. Det var lite coolt.. ^^
![]() ![]()
http://danzis.blogg.se
2 okt, 2011 21:35 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Danzi: Häromdagen drömde jag en dröm där jag kikade in på min Harry Potter blogg och såg att jag fått tre kommentarer på ett inlägg. När jag sedan vaknade och gick in och kollade på riktigt så hade jag fått exakt tre kommentarer på exakt det där inlägget också. Det var lite coolt.. ^^ lite är bara förnamnet 2 okt, 2011 21:38 |
|
Danzi
Elev |
Skrivet av Borttagen: Vad menar du med det? Skrivet av Danzi: Häromdagen drömde jag en dröm där jag kikade in på min Harry Potter blogg och såg att jag fått tre kommentarer på ett inlägg. När jag sedan vaknade och gick in och kollade på riktigt så hade jag fått exakt tre kommentarer på exakt det där inlägget också. Det var lite coolt.. ^^ lite är bara förnamnet ![]() ![]()
http://danzis.blogg.se
2 okt, 2011 21:39 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen