vilka hp filmer och böcker gillar ni och inte?
Forum > Harry Potter > vilka hp filmer och böcker gillar ni och inte?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
cannedcorn
Elev |
Andra filmen tycker jag är sämst. Den är fortfarande bra, men sämre än dom andra filmerna.
Böckerna kan jag inte välja bort någon. Det skulle vara så svårt, för alla knyter ju ihop till varandra. Så kan inte välja ut en bok som är "sämst"
28 sep, 2011 12:33 |
|
Sue
Elev |
Jag älskar den första eftersom det är där man får lära känna alla
"Soon we all must face the choice between what is right and what is easy" - Albus Dumbledore suetopia.tumblr.com 28 sep, 2011 14:38 |
|
mojjamojja
Elev |
Bästa boken är fenixorden, helt klart. ♥
Bästa filmen är fången från azkaban. Sämsta boken hm, hemligheternas kammare. Sämsta filmen måste jag säga är fenixorden, fast att det är min favorit av böckerna, men den är så ofullständig som film. Det dåliga med alla filmerna tycker jag är att man inte alls blir lika berörd som man blir av böckerna. Som i sista filmen så har dom inte lyckats förmedla all sorg och smärta. Jätte många dör och det blir ändå bara "jaha, där dog den personen.." Sen fortsätter det som om att det inte var någon big deal! Väldigt dåligt gjort! It does not do to dwell on dreams and forget to live. 28 sep, 2011 15:35 |
|
Latmask
Elev |
Jag gillar alla böcker, men det finns saker i alla böcker som jag inte gillar.
Filmerna gillar jag inte mycket alls. De första filmerna duger, men de senare filmerna är rätt dåliga. Fenixorden är helt klart den sämsta. Halvblodsprinsen var okej, tills de kom till mitten av filmen ungefär. Efter det känns det som att de hoppar över allt som är viktigt. 28 sep, 2011 17:57 |
|
JoTonks
Elev |
Jag gillar alla filmer och böcker, men det finns väl de som jag tycker mindre om. Halvblodsprinsen är väl sådär, så jag tror att Hemligheternas kammare blir den sämsta enligt mig. Den bästa boken, det är även den bästa filmen, tycker jag, är Azkaban. ♥
28 sep, 2011 18:12 |
|
joel9324
Elev |
Jag gillar inte Fången från azkaban så mycket, men den jag gillar mest är De vises sten! och alla andra!
28 sep, 2011 18:18 |
|
HogwartsCoolingen
Elev |
Skrivet av joel9324: Jag gillar inte Fången från azkaban så mycket, men den jag gillar mest är De vises sten! och alla andra! Håller med om Fången från Azkaban, både som film och bok. Men den bästa hittils (har bara läst de tre första böckerna+halva fyran) tycker jag är Hemligheternas kammare We never go out of style <3 28 sep, 2011 18:22 |
|
Latmask
Elev |
Skrivet av mojjamojja: Det dåliga med alla filmerna tycker jag är att man inte alls blir lika berörd som man blir av böckerna. Som i sista filmen så har dom inte lyckats förmedla all sorg och smärta. Jätte många dör och det blir ändå bara "jaha, där dog den personen.." Sen fortsätter det som om att det inte var någon big deal! Väldigt dåligt gjort! Det håller jag med om, visst kan man inte ge tid åt varje person som dör, men i filmen var det knappt ens sorgligt. 28 sep, 2011 18:22 |
|
Borttagen
|
jag tycker inte om första boken... eller jo från början gjorde jag ju såklart det. men nu efter pottermore verkar det som att det inte händer så mycket i första boken :$
undrar hur sista boken kommer vara 28 sep, 2011 18:55 |
|
childhoodlight
Elev |
Bok: Tycker inte att någon bok är dålig helt ärlig talat. Men mina favoritböcker är lätt Prisoner of Azkaban och Half-Blood Prince! Lovely, so so lovely.
Favoritfilmer är precis samma som böckerna, och den sämsta filmen är Goblet of Fire i mina ögon!
28 sep, 2011 19:12 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen