Sexualiteter
Forum > Off Topic > Sexualiteter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Min första kyss var en tjej som var homosexuell. Det var speciellt.
22 sep, 2011 20:53 |
|
Anapneo
Elev |
melodyjoseph Har bara kysst tjejer hittills...
och ja, det är väldigt speciellt. men alla kyssar är väl nästan speciella
22 sep, 2011 20:59 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Anapneo: Ja men det var lite svårt då för jag hade ingen aning om homo/hetero/bi och så :$melodyjoseph Har bara kysst tjejer hittills... och ja, det är väldigt speciellt. men alla kyssar är väl nästan speciella 22 sep, 2011 21:06 |
|
Grace
Elev |
I somras var jag på ett internationellt "möte"/läger där vi diskuterade fred, krig, konflikthantering, etiska dilemman, olika kulturer, förståelse, mobbning, hedersmord, miljö, mänskliga rättigheter, flyktingar och allt annat man kan komma på.
En av dagarna hade vi en stor diskussion om sexualitet och det var en av de gångerna man märkte störst skillnad på varifrån vi kom. Inte på grund av att folk från vissa länder var homofober utan för att de hade vuxit upp i en annan kultur med andra normer och andra lagar (t.ex. förbjudet att vara homo, bi eller transsexuell). En tjej kom från Indonesien och hon berättade för mig att hon aldrig hade funderat över olika sexualiteter förut (vi är båda 17 år). Den frågan hade aldrig diskuterats; "pojkar gillar flickor och så är det". Hon var inte alls homofob, snarare tvärtom, och efter diskussionen sa hon att hon att hennes huvud var fullt med nya tankar. Hon hade inget emot andra sexuella läggningar hon hade bara inte tänkt på det förut. Hon sa att hon behövde få fundera innan hon kom fram till vad hon egentligen tycker om exempelvis homosexuelle äktenskap. Jag känner henne väl och jag tror att hon kommer att acceptera alla som de är, det tar bara lite längre tid för allting att "sjunka in" eftersom det är så nytt. Jag försvarar inte dem som är homofober, jag tycker att alla borde acceptera alla som de är. Jag vill bara berätta om hur olika bakgrundsinformation vi kan ha och hur det kan påverka människor trots att de har ett hjärta av guld. Förhoppningsvis åkte Ghea tillbaka till Indonesien och pratade med sina kompisar om vad hon har tänkt på under sommaren så att fler får ta del av en mer öppen och rättvis värld. Jag tycker att vi som inte har något emot olika sexualiteter borde stå upp och våga säga det så att fler personer vågar vara sig själva. Jag tycker inte det är konsigt alls med olika sexualiteter, det är egentligen ganska coolt att vi människor kan vara så olika All people smile in the same language <3 22 sep, 2011 21:44
Detta inlägg ändrades senast 2011-09-22 kl. 22:30
|
|
childhoodlight
Elev |
Jag är heterosexuell och jag anser inte att alla är bisexuella, som en del tycker och tänker. Jag tycker inte heller att citatet "Man blir kär i personen och inte könet" inte stämmer fullt ut heller. :> Jag dras inte till tjejer och jag skulle aldrig kunna tänka mig ha ett förhållande med en, just på grund av anledningen att jag inte anser oss vara attraherande på det sättet.
Jag har däremot kysst tjejer - mest på grund av det är kul, dock, och har aldrig känt någon speciell känsla när jag väl har gjort det. Brukar alltid pussa mina tjejkompisar dock haha
22 sep, 2011 21:56 |
|
Amandan
Elev |
Skrivet av childhoodlight: Jag är heterosexuell och jag anser inte att alla är bisexuella, som en del tycker och tänker. Jag tycker inte heller att citatet "Man blir kär i personen och inte könet" inte stämmer fullt ut heller. :> Jag dras inte till tjejer och jag skulle aldrig kunna tänka mig ha ett förhållande med en, just på grund av anledningen att jag inte anser oss vara attraherande på det sättet. This. Tycker och känner precis likadant som dig, verkligen precis. Min tumblr!
22 sep, 2011 22:03 |
|
Borttagen
|
childhoodlight - Jag håller med dig och jag har alltid tyckt att ''Man blir kär i personen och inte könet'' citatet låter så himla fel. Vem som helst kan tolka det som:
- Jasså är jag kär i den personen för han har en penis? Det låter så himla konstigt så jag fnittrar just nu :s 22 sep, 2011 22:05 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Amandan: Skrivet av childhoodlight: Jag är heterosexuell och jag anser inte att alla är bisexuella, som en del tycker och tänker. Jag tycker inte heller att citatet "Man blir kär i personen och inte könet" inte stämmer fullt ut heller. :> Jag dras inte till tjejer och jag skulle aldrig kunna tänka mig ha ett förhållande med en, just på grund av anledningen att jag inte anser oss vara attraherande på det sättet. This. Tycker och känner precis likadant som dig, verkligen precis. ![]() Skrivet av Borttagen: childhoodlight - Jag håller med dig och jag har alltid tyckt att ''Man blir kär i personen och inte könet'' citatet låter så himla fel. Vem som helst kan tolka det som: - Jasså är jag kär i den personen för han har en penis? Det låter så himla konstigt så jag fnittrar just nu :s Men precis haha. Alltså, men jag funderade mest på att - ja, klart man blir kär i personen. Men om man inte kan tänka sig att bli tillsammans med en tjej och samt ha samlag med än, alltså att man inte kan få fram riktiga känslor så stämmer ju inte citat heller, och det var det jag syftade mest på! :>
22 sep, 2011 22:07 |
|
Smile
Elev |
Har en liten fråga här. Vad är bi och trans och alla olika grejer??
Draco Malfoy+Julia Malfoy=Om några år gifta och har två barn! Rose och Justin :)<3
Glöm inte att läsa och kommentera min ff Jamie Mallow´s första år på Hogwarts [SV]
22 sep, 2011 22:08 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Smile: Har en liten fråga här. Vad är bi och trans och alla olika grejer?? Bisexuell = man attraheras till båda könen. Alltså en tjej attraheras både till tjejer och killar och en kille attraheras både till killar och tjejer. Transsexuell = någon som upplever sig tillhöra det motsatta könet. Som till exempel en tjej som vill vara en kille, eller en kille som vill vara en tjej. Många av dessa brukar ofta operera sina "felaktiga" könsorganer för att känna igen sig mer i det motsatta könet :>
22 sep, 2011 22:10 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen