Yuuki på Hogwarts [sv]
Forum > Fanfiction > Yuuki på Hogwarts [sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Bra
22 sep, 2011 16:12 |
|
Cara Riddle
Elev |
22 sep, 2011 16:15 |
|
Borttagen
|
Nej då.
22 sep, 2011 16:54 |
|
Cara Riddle
Elev |
Vad bra
Rido låg slängd i en fåtölj och såg på mannen framför sig. "Så vad säger du?" frågade han och såg på honom. Voldemort mötte den underligga mannens blick. "Så du hjälper mig komma in på Hogwarts så jag kan döda Potter om du får den där Yuuki?" Voldemort var lite tveksam inte ens hans bästa mannar hade kommit in på Hogwarts och ingen hade kunnat ge honom Potter och nu dyker det bara upp en man och lovar att ge honom allt detta i utbyte mot att han får hjälp att döda två personer vampyr tjejen och hennes fästman. "Ja." var allt han svarade uttråkat och Voldemort tänkte efter, han hade ju inget att förlora. "Visst, jag hjälper dig om du håller din del först." sa han och log elakt, mannen nickade till svar. På Hogwarts satt nu de nya vännerna nere i uppehållsrummet efter att ha föklarat allt för rektorn som hade nickat och tyckt att det var klokt att imot all hjälp de kunde få särskilt nu när Rido och Voldemort slått sig ihop. Yuuki satt glatt bredvid Kaname som hade armen runt henne. Zero satt i en fåtolj, Senri och Rima låg på golvet och åt godis. Yuuki var glad att de äntligen hade blivit tillsammans precis som Kain och Ruka som satt i den andra soffan. Aidou, Seirin och Ichijou satt och spelade kort, med Star, Draco och Blaise. de andra Slytherin eleverna visste inte riktigt hur de skulle hantera nykomlingarna, så de höll sig på avstånd. Draco slängde argt korten på bordet när han förlorade för tredje gången och gav upp. han såg på Zero och frågade. "Så vad hände mellan er?" han såg sedan på Yuuki som mötte Zeros blick. hon tog ett djupt andetag och sa sedan. "Zero är född till vampyr jägare och han lovade att han skulle döda mig och Kaname. jag sa att jag skulle vänta på honom. men eftersom verken jag eller Zero vill döda varandra har vi hållt oss ifrån varandra frö att slippa." Yuuki såg på sin vän/"bror" och tänkte på kyssen på taket för över två år sedan. de andra såg på oss och nickade. Kaname log mot Yuuki som la huvudet på hans axel. snart gick de och la sig. Yuuki vaknade på morgonen av att Janes klocka ringde. hon såg upp på vattnet ovanför henne och märkte att solen lös, hon stängde ögonen och gick sedan ofriviligt upp. Rima, Seirin och Ruka såg på henne nickade och gick upp. de andra eleverna såg på henne där hon gick i mellan sina vänner. Yuuki hatade när de vaktade henne. inte för att hon ogillade dem utan snarare för att hon kände sig så lite. Kaname väntade på henne vid utgången. Star gick bredvid henne och såg på alla vampyrer som gick runt dem. "Yuuki varför går de runt oss?" hon såg på sin vän "Det är för att skydda mig. Kaname har en tedens att överdriva." skrattade Yuuki och log mot Kaname som gick bredvid henne. de andra eleverna såg och visslade på dem när de kom in i stora salen. Yuuki skakade på huvudet. de satte sig vid bordet och började äta "Är dina vänner singlar Yuuki?" frågade Jane och såg på dem, Yuuki såg på Jane "Vissa. men jag skulle hålla mig borta från dem." sa Yuuki "Äsh de bits väll inte?" skämtade Jane men Yuuki svarade inte och hon såg lite nervöst på de nya eleverna. Yuuki såg på posten som kom, hennes vänner såg förvånat på ugglorna och hon skrattade lite. Star tog dagens tidning och sa sedan "Se här" hon räckte över tidningen till Yuuki som läste Du-vet-vem har tagit det till en annan nivå! ett tjugo tal familjer har funnits döda och alla har bit märken på halsen. nu verkar det som han är alierad med vampyrer. Yuuki läste inte mer. hon la ner tidningen och såg på de andra. så då hade de haft rätt Rido kontaktade Voldemort. det verkar som om det kommer bli det värsta krigiet i historien och mitt i detta står hon själv ![]()
22 sep, 2011 16:57
Detta inlägg ändrades senast 2011-09-24 kl. 19:49
|
|
Borttagen
|
Jätte bra
24 sep, 2011 19:27 |
|
Borttagen
|
Jättebra!! Mer
25 sep, 2011 14:26 |
|
Cara Riddle
Elev |
25 sep, 2011 14:36 |
|
Borttagen
|
Okej
25 sep, 2011 14:44 |
|
Borttagen
|
Bra
25 sep, 2011 15:35 |
|
Cara Riddle
Elev |
Tack så mkt för komentarerna ♥ här får ni ett kapitel till
Yuuki visade de andra tidningen och de såg nervöst på varandra och de kunde inte låta bli att slänga en blick på Potter. pojken som skulle vara deras hopp. Yuuki reste sig upp, hon hade lektion att gå på. Kaname såg på henne och nickade, han skulle försöka språa upp Rido med hjälp av de andra. Aidou och Zero skulle stanna hos Yuuki i fall Rido kom till skolan. de sa hejdå till varandra och gick sedan åt olika håll. Star gick bredvid Yuuki. "Är du inte orolig att han inte ska komma tillbaka?" Frågade hon Yuuki. "Kaname kan ta hand om sig själv. men ja jag är orolig. men det hjälper inte att oroa sig." Sa Yuuki bestämt när de gick in i Snapes klassrum och slog sig ner. Aidou och Zero såg sig omkring och slog sig sedan ner hos tjejerna. Draco och Blaise satte sig hos dem och slängde en blick på vampyrerna. några Gryffindor tjejer suckade högt över vampyrerna och blinkade med ögat när de såg på dem. Aidou log stort och skrattade lite, Zero därimot såg argt på dem. "Inget har ändrats" skrattade Yuuki. hon mindes när hon och Zero hade varit väktarna över skolan och Zero hade skrämt iväg varenda tjej som kom inärheten av honom, alla utan hon själv. Snape kom in och han berättade att de skulle göra en kärleksdryck. tjejerna blev genast nyfikna och var snart i full gång med att försöka. Yuuki såg på sina ingridienser och slängde sedan ner allt i kittlen. vanligt vis hade det inte funkat men på något sätt lyckades hon. när lektionen var klar var Yuuki en av de få som lyckats. "Lyllos" sa Star och såg på henne. Yuuki gav henne elexiret "Jag har redan kärlek. men jag varnar dig de funkar inte på vampyrer." sa Yuuki och log. de gick mot stora salen för att äta lunch. de åt en snabb lunch och gick sedan mot Flitwicks lektion. klassrummet var olåst så de gick in och satte sig. men Flitwick kom inte, det gick tio minuter det gick tjugo minuter. "Vart är han?" frågade någon och eleverna var precis på väg att gå. "Lektionen är instäld." hördes en röst och en man ställde sig i dörren och skrattade. "Det där är Yaxley." sa Draco förskräkt. "Han jobbar för du-vet-vem" Sa Blaise och eleverna såg förskräkt på Yaxley som hade dragit sin stav och började gå mot dem. ![]()
25 sep, 2011 18:07 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen