Konfirmation?
Forum > Off Topic > Konfirmation?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Knizzlare
Elev |
Vad roligt!
Jag vet inte om jag ska konfirmera mig, alltså, jag tycker det är kul med religionskunskap, jag älskar att lära mig saker och konfirmation verkar superkul men jag vet inte om jag tror på gud och så...eheh. Skrivet av Enchanted: ^ Det är massa i min skola som gör det :O Jag fattar inte varför man får presenter när man konfirmerar sig Jag får nog inte presenter om jag konfirmerar mig xD ![]()
17 sep, 2011 13:45 |
|
mellanrum
Elev |
Jag ska läsa, först mötet är 30:de oktober
17 sep, 2011 14:24 |
|
Salazar1
Elev |
Jag ska kanske konfirmera mig. Jag vill helst inte, man får tydligen inte gifta sej i kyrkan (kristna) om man inte gjort det. Eller?? Har jag fel så säg bara till. But who cares jag ska ändån gifta mej i ett hönshus om jag ska.
Näe, konfirmation är nog inget för mig precis. Fast det verkar ju kul att man kan åka på läger och sånt. Slytherin Pride 17 sep, 2011 14:27 |
|
mellanrum
Elev |
17 sep, 2011 14:28 |
|
Salazar1
Elev |
Skrivet av mellanrum: Aha, då hade jag fel ^ Jag tror man får gifta sig i kyrkan iaf n_n Slytherin Pride 17 sep, 2011 14:30 |
|
mellanrum
Elev |
Skrivet av Salazar1: Skrivet av mellanrum: Aha, då hade jag fel ^ Jag tror man får gifta sig i kyrkan iaf n_n Bara man är medlem i svenska kyrkan tror jag C: Jag kan förstås ha fel
17 sep, 2011 14:38 |
|
Salazar1
Elev |
Inte för att jag vet om jag är det men jag har gått på någon sorts församling sedan jag var pyttig!
Slytherin Pride 17 sep, 2011 14:42 |
|
mellanrum
Elev |
Skrivet av mellanrum: Inte för att jag vet om jag är det men jag har gått på någon sorts församling sedan jag var pyttig! Är du döpt så är du blir du automatiskt medlem i svenska kyrkan, såklart kan du bli medlem även fast du inte är döpt
17 sep, 2011 14:44 |
|
hyperion
Elev |
Gick på några konfirmationsmöten.. blev rädd. Vi skulle be böner och shit och usch... Sen kostade lägret jätte mycket och var 4 mil härifrån mitt ute i skogen. No way, josé. Och sen är ingen i min familj kristen överhuvudtaget (mamma har gått ur svenska kyrkan t.o.m., ska jag också göra senare, tänker inte betala en massa skatt till kyrkan when I don't believe in it), så skulle inte få några presenter eller någonting.
![]()
17 sep, 2011 14:54 |
|
Incendio
Elev |
kul att läsa allas åsikter, alla tycker så himla olika
jag vet ju inte än om det blir roligt, men jag är riktigt taggad 17 sep, 2011 15:15 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen