Harry Potter älsknde dyslexiker
Forum > Harry Potter > Harry Potter älsknde dyslexiker
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nymfadora Tonks
Elev |
Skrivet av GodricH: har haft diagnosen "dyslexi" hela grundskolan och nu halva gymnasium tiden, visst det finns nackdelar med att vara "dysse" som jag själv säger Jag tycker inte alls att jag Däremot har jag lärt mig engelska väldigt bra med hjälp av HP filmerna. Jag testade med tyska ett tag men det hjälpte inte speciellt mycket, jag fick bara ont i magen av mina skratt anfall Rätt stavnings program på datorn har också hjälpt mig oerhört 12 dec, 2011 16:07 |
|
LaylaCatcher
Elev |
Tur att ni ändå kan njuta av filmerna och böckerna som alla andra ändå!
Imagination and dreaming is my life 12 dec, 2011 17:11 |
|
themarauder
Lärare |
Jag tycker att Stephen Fry - som läser den engelska böckerna - gör ett jättebra jobb!!
Tycker att ni som har "tvingat" er (dvs om ni då skulle ha lite lässvårigheter) igenom att läsa böckerna borde testa! =) - just like themarauder 12 dec, 2011 17:14 |
|
Solkatten
Elev |
Två i min klass har dyslexi, fast jag tror inte HP är deras grej
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 12 dec, 2011 20:04 |
|
Bombarda
Elev |
jag känner en hel del dyslektiker och kan leva mig in i hur dem har det.
Kärlek till alla! 12 dec, 2011 23:06 |
|
Tonks<3
Elev |
13 dec, 2011 15:24 |
|
Borttagen
|
ljudböcker är awsome
13 dec, 2011 17:22 |
|
Nymfadora Tonks
Elev |
Ja det är bra Det är synd, för man lär sig bra av böckerna Skrivet av Bombarda: jag känner en hel del dyslektiker och kan leva mig in i hur dem har det. Det är alltid bra att ha någon som förstår Skrivet av Borttagen: ljudböcker är awsome Ni har rätt allihopa 13 dec, 2011 20:08 |
|
joel9324
Elev |
13 dec, 2011 21:28 |
|
MizzNina
Elev |
Min lillasyster har dyslexi. (Mer märkbart i skrivningen då hon plöjer lika mycket böcker som mig nästan dock hoppar hon offta över ord och meningar.) Hon har läst Harry Potter böckerna. Men jag har läst ett par av de för henne, när vi var mindre brukade vi tälta i trädgården på sommaren. Det var jättemysigt att ligga där mitt i den varma sommarnatten med en ficklampa och Läsa och diskutera HP med syrran. ♥
"I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 14 dec, 2011 13:58 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen