Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harry Potter älsknde dyslexiker

Forum > Harry Potter > Harry Potter älsknde dyslexiker

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Nymfadora Tonks
Elev

Avatar


Skrivet av GodricH:
har haft diagnosen "dyslexi" hela grundskolan och nu halva gymnasium tiden, visst det finns nackdelar med att vara "dysse" som jag själv säger haha, som till exempel att alltid måste plugga längre för att lära sig -.- men fördelarna väger tyngre. Muntligt prov hur nice som helst, längre skrivtid osv, när det gäller läsningen kan jag rekommendera, En dasiyspelare. Den engelska hp versionen som är inläst av Mickael(?) fryh, kan jag också rekommendera. likaså den svenska inläsaren.

Jag tycker inte alls att jag P) måste plugga längre för att lära mig saker, men det kan ju vara olika
Däremot har jag lärt mig engelska väldigt bra med hjälp av HP filmerna.
Jag testade med tyska ett tag men det hjälpte inte speciellt mycket, jag fick bara ont i magen av mina skratt anfall
Rätt stavnings program på datorn har också hjälpt mig oerhört

12 dec, 2011 16:07

LaylaCatcher
Elev

Avatar


Tur att ni ändå kan njuta av filmerna och böckerna som alla andra ändå!

Imagination and dreaming is my life

12 dec, 2011 17:11

themarauder
Lärare

Avatar


Jag tycker att Stephen Fry - som läser den engelska böckerna - gör ett jättebra jobb!!
Tycker att ni som har "tvingat" er (dvs om ni då skulle ha lite lässvårigheter) igenom att läsa böckerna borde testa!

=) - just like themarauder

12 dec, 2011 17:14

Solkatten
Elev

Avatar


Två i min klass har dyslexi, fast jag tror inte HP är deras grej

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

12 dec, 2011 20:04

Bombarda
Elev

Avatar


jag känner en hel del dyslektiker och kan leva mig in i hur dem har det.

Kärlek till alla!

12 dec, 2011 23:06

Tonks<3
Elev

Avatar


Min bästa kompis har det och tycker att det är mycket bättre med ljudböcker

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi16.photobucket.com%2Falbums%2Fb45%2Fniwawillow123%2FGIFs%2Fbelieve_in_magic_you_muggle.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_ly64ty5dLj1r3ab1u.gif

13 dec, 2011 15:24

Borttagen

Avatar


ljudböcker är awsome om det är en bra läsare vill säga

13 dec, 2011 17:22

Nymfadora Tonks
Elev

Avatar

+1


Skrivet av LaylaCatcher:
Tur att ni ändå kan njuta av filmerna och böckerna som alla andra ändå!

Ja det är bra

Skrivet av Solkatten:
Två i min klass har dyslexi, fast jag tror inte HP är deras grej

Det är synd, för man lär sig bra av böckerna

Skrivet av Bombarda:
jag känner en hel del dyslektiker och kan leva mig in i hur dem har det.

Det är alltid bra att ha någon som förstår

Skrivet av Tonks<3:
Min bästa kompis har det och tycker att det är mycket bättre med ljudböcker

Skrivet av Borttagen:
ljudböcker är awsome om det är en bra läsare vill säga

Ni har rätt allihopa

13 dec, 2011 20:08

joel9324
Elev

Avatar


En i min klass har dyslexi, hon tycker det är jättejobbigt, jag föratår henne..

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F5a%2F3c%2Fda%2F5a3cda8b4e71c2cffbcb7600c0448803.jpg

13 dec, 2011 21:28

MizzNina
Elev

Avatar


Min lillasyster har dyslexi. (Mer märkbart i skrivningen då hon plöjer lika mycket böcker som mig nästan dock hoppar hon offta över ord och meningar.) Hon har läst Harry Potter böckerna. Men jag har läst ett par av de för henne, när vi var mindre brukade vi tälta i trädgården på sommaren. Det var jättemysigt att ligga där mitt i den varma sommarnatten med en ficklampa och Läsa och diskutera HP med syrran. ♥

"I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous

14 dec, 2011 13:58

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Harry Potter älsknde dyslexiker

Du får inte svara på den här tråden.