Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harrys syster...

Forum > Fanfiction > Harrys syster...

1 2 3 4
Användare Inlägg
ginny_weasley1
Elev

Avatar


Ledsen, kan inte skriva så mke,lillbrorsan stör hela tiden. Men här kommer det!

- Hej, Hagrid! ropade jag när jag fick syn på honom.
Hej, Lilian, kom hit å sätt dej! 1:a-årselever hitåt, kom hitåt!
Harry, Lilian(som har börjat kallas Lili), och Ron satte sig i samma båt. Sakta gled de över sjön in mot slottet. Slottet var verkligen enormt! Lilian bara gapade. DET VAR SÅ STORT!!!
Kommer du, Lili? Vi är framme!
-Va!? Åh, javisst!
De gick in mot slottet. I entréhallen väntade McGonagall. Hon förde de in i stora salen, till sorteringen. Namn efter namn lästes upp.
- Potter, Lilian! Nu var det hennes tur. Hon satte på sig hatten. Den sa:
- Du jobbar och sliter som en Hufflepuffare, är smart som en Ravenclaware, slug som en Slytherinare, men du har även visat stort mod, så det får nog bli... GRYFFINDOR!!!
- YAAAAAAAAAAAAAY!!!!!!!!!! hördes det från Gryffindorbordet. Lilian var så stolt så hon nästan svävade fram till bordet.
Jag har bara en sak att säga! Hugg i!!!!
WOW! Middagen var ju bättre än alla hennes fantsier!

.:HP:.

7 aug, 2011 19:06

Ginny02
Elev

Avatar


BRA!

"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow

7 aug, 2011 20:41

Borttagen

Avatar


SUPER!!!!

7 aug, 2011 21:21

Borttagen

Avatar


hjälp vad snabbt allting händer!! fett rolig!

7 aug, 2011 21:42

ginny_weasley1
Elev

Avatar


GUD, VAD GLAD JAG BLIR!!!!!

.:HP:.

8 aug, 2011 07:35

Borttagen

Avatar


Lgkgmhueuvoj när kommer det mer?

8 aug, 2011 08:19

ginny_weasley1
Elev

Avatar


På bordet stod allt man hunde tänka sig! Puddingar, kött, pajer, potatis, korvar, kyckling, ris,pasta och av någon underlig anledning peppar mintskarameller. Alla åt i rask takt, alla utom Hermione, som undrade hur Ron kunde äta så mycket på samma gång. All mat åts upp och in kom efterrätten! Alla möjliga sorters glass, tårtor, pajer, kakor, godis och oj, vad mycket!!! Lilian blev alldeles proppmätt! När de hade ätit färdigt gick de upp till sovsalen. Percy hade gett de lösenordet.
- Caput draconis! sa de och gick in till sina sovsalar.
Lilian bäddade, bytte till pyamas och la sig och sov.

Ledsen att det blev så lite, men fingrarna värker!
Har precis börjat skriva en ny fanfic, Lily Potter börjar på Hogwarts.

.:HP:.

8 aug, 2011 09:19

Borttagen

Avatar


Jättebra!! MER

8 aug, 2011 10:13

ginny_weasley1
Elev

Avatar


Den natten sov Lilian dåligt, men tur för henne och mycket konstigt, så var det lördag dagen efter.
Lilian och Harry beslöt sig att ta en promenad runt sjön efter frukosten. Lilian kände att hon blev lugn av att ta en promenad, så hon gick några varv till.
Hon såg några liljor. Hon luktade på en och kände hur hon blev alldeles varm inombords. Hon fick tillbaka några gamla minnen! Hon mindes när hela familjen gick runt i Diagongränden och skulle handla. De gick in i en del av gränden hon inte visste fanns. Det fanns en leksaksaffär där. Hennes mamma gick in i leksaksaffären. När hon kom tillbaka hade hon med sig 2 nallar. Lilian vaknade upp och sprang genast upp till sovsalen med Harry hack i häl. Där, i väskan, låg den. Nallen hon hade fått av sin mamma. Hon såg en lapp där också. Den hade hon aldrig sett förr! Hon tog upp lappen och läste:

Älskade Lilian!
Grattis på födelsedagen!
Tänk att du fyller 1 år!
Vi är så stolta!
// Mamma och pappa

Lilian tittade upp. Ansiktet kändes vått. Lilian grät.

.:HP:.

8 aug, 2011 11:00

Ginny02
Elev

Avatar


nawwww

"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow

8 aug, 2011 13:14

1 2 3 4

Forum > Fanfiction > Harrys syster...

Du får inte svara på den här tråden.