Snape i DH part 2
Forum > Harry Potter > Snape i DH part 2
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Danzi
Elev |
Snape scenerna var nog de allra bästa i den här filmen, och Alan har, som alltid, gjort ett otroligt strålande jobb. Han dyker liksom in direkt i rollen som Snape, rollen passar honom perfekt!
Att förlora Snape var som att förlora en nära vän eller något. Han är bara en karaktär, men han och alla andra känns så verkliga.. tårarna bara forsa och forsa när han dog, och hans minne gjorde mig verkligen berörd.. älskar hur han grät också, har aldrig sätt honom gråta. Det var så fint.. ![]() ![]()
http://danzis.blogg.se
19 jul, 2011 21:12 |
|
Abrakadabra
Elev |
Skrivet av Danzi: Snape scenerna var nog de allra bästa i den här filmen, och Alan har, som alltid, gjort ett otroligt strålande jobb. Han dyker liksom in direkt i rollen som Snape, rollen passar honom perfekt! Att förlora Snape var som att förlora en nära vän eller något. Han är bara en karaktär, men han och alla andra känns så verkliga.. tårarna bara forsa och forsa när han dog, och hans minne gjorde mig verkligen berörd.. älskar hur han grät också, har aldrig sätt honom gråta. Det var så fint.. Mm...Jag grät ihjäl mej när snape höll om Lilly's döda kropp...
19 jul, 2011 21:21 |
|
Hannie Lovegood
Elev |
Åh, jag har inte sätt filmen än men jag börjar nästan gråta när jag läser det som beskrivs.
19 jul, 2011 22:14 |
|
Danzi
Elev |
Skrivet av Abrakadabra: Jag med! :'(Skrivet av Danzi: Snape scenerna var nog de allra bästa i den här filmen, och Alan har, som alltid, gjort ett otroligt strålande jobb. Han dyker liksom in direkt i rollen som Snape, rollen passar honom perfekt! Att förlora Snape var som att förlora en nära vän eller något. Han är bara en karaktär, men han och alla andra känns så verkliga.. tårarna bara forsa och forsa när han dog, och hans minne gjorde mig verkligen berörd.. älskar hur han grät också, har aldrig sätt honom gråta. Det var så fint.. Mm...Jag grät ihjäl mej när snape höll om Lilly's döda kropp... ![]() ![]()
http://danzis.blogg.se
19 jul, 2011 22:42 |
|
Lililicious
Elev |
Skrivet av Milanima: Som troget Snape-fan (faktiskt redan innan 7e boken kom!!!) satt jag och stortjöt mig igenom både när han dog och sekvensen med hans minnen. Tyckte Alan och Daniel gjorde dödsscenen så himla bra! Jag gillade verkligen den där scenen de lagt till när han är i Godric's Hollow och tar henne i sin famn och när Dumbledore blir chockad över hinden och liksom: "Lily?! After all this time?" och sen Alans "Always!" var perfekt. Dock var det en del saker som var lite knäppa: James var blond, för oskuldsfull, utan glasögon och såg ut att vara typ 4 år. Och det var lite dumt enligt mig att först låta Snape säga det där med att Harry har Lilys ögon och att de är blå, medan man sen, typ 5 min senare får se en Lily med bruna ögon. Även att de tagit bort hela "mudblood"-grejen känns lite konstigt. (Den är ju inte ens med i 5an!) Då finns det ju ingen orsak till varför hon säger upp bekantskapen med honom. Benedict Clarke var ju bara sååååååååååååå söt som lilla Snape också! Samma här! Jag har gillat Snape sedan boken kom! Så jag lipa som en galning när han dog i boken och i filmen lipa jag med! Fick för tusan nästan vätskebrist xp 19 jul, 2011 23:11 |
|
adliitam
Elev |
Skrivet av ikka: Åh. Jag var verkligen livrädd att Yates skulle förstöra Severus död - att han inte skulle göra den lika vacker som i boken, men jag tycker det var MINST lika bra på film! Speciellt att Harry samlade hans tårar, det var så himla fint. ♥ Och minnena! Jag var helt mållös. Älskade verkligen hur de hade fått med allt. "Lily? After all of those years?" "Always" När Sev kramade Lilys döda kropp... ;____; ^De är lätt två av de finaste saker jag någonsin sätt. ♥ Håller med! Älskade när Snape sa "You have your mothers eyes" ♥ ![]() ![]()
19 jul, 2011 23:12 |
|
Borttagen
|
Alltså... Severus Snapes död dödade mig lite inombords. Usch, ögonen tårades verkligen när man såg hans dödsscen (blir lite så nu med bara vid tanken haha..).
Och hans minnen! Återigen tårar vid den stunden. Det gjorde ont i hjärtat när man fick se Snape krama om Lilys döda kropp 20 jul, 2011 01:36 |
|
Abrakadabra
Elev |
Skrivet av Borttagen: Alltså... Severus Snapes död dödade mig lite inombords. Usch, ögonen tårades verkligen när man såg hans dödsscen (blir lite så nu med bara vid tanken haha..). Och hans minnen! Återigen tårar vid den stunden. Det gjorde ont i hjärtat när man fick se Snape krama om Lilys döda kropp Ja verkligen! Hans död var verkligen brutal
20 jul, 2011 12:31 |
|
Somnium
Elev |
Åh gud... Hans död knäckte mig totalt.
Severus har, i över 10 år, vart min absoluta favorit. När jag första gången läste när han dog, var jag helt förstörd. Jag satt hemma och grät och grät och grät. Min familj tyckte jag var löjlig och bara garvade åt mig. Och nu, när jag såg scenen på film... Obeskrivligt. Alan gör ett sådant underbart jobb som Sev och jag var helt knäckt. Hon som satt bredvid mig stirrade jättekonstigt på mig. :c Jag börjar fan gråta bara av att tänka på Sev</3 Min lilla sötnöt..<///3 http://slytherinunicorn.tumblr.com/
20 jul, 2011 16:13 |
|
Abrakadabra
Elev |
Asså man tycker liksom synd om han...Även om han var en sådan skitstövel så fattar man liksom att han faktiskt bara var arg och ledsen. Det e riktigt svårt att förklara..
20 jul, 2011 19:09 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen