Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]

Forum > Fanfiction > Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]

1 2 3 4 ... 13 14 15
Användare Inlägg
Sandrocken
Elev

Avatar


Riktigt bra juh!

- Sometimes its better when things arent perfect, at least than you know the're real -

15 jul, 2011 20:54

:WP:
Elev

Avatar


tack!

15 jul, 2011 22:05

Borttagen

Avatar


Bra, jag vill veta fortsättningen. x)

15 jul, 2011 22:32

:WP:
Elev

Avatar


Den kommer ;D

15 jul, 2011 22:33

EmilySwann
Elev

Avatar


More :]

MoonChiild, JuliaE & mine är AWESOME! :D ?

16 jul, 2011 00:02

sweetfia
Elev

Avatar


meeer

16 jul, 2011 00:03

:WP:
Elev

Avatar


Då kommer mer nu

På morgonen vaknade han tidigt, dom andra sov. Han fösökte sova om men det va omöjligt så han tog på sej sina kläder och gick ut i sällskapsrummet, som han förväntade sej att det skulle vara tomt.
Men det var tomt eller ja.. nästan, på en fåtölj satt Emie hon skrev i en bok, en dagbok såg det ut som. Draco satte sej i soffan. Vad skulle ha säga? Det kändes som om han inte kunde prata, det blev pinsamt.. men till slut sa han
-Hej.
Åååh! Det där blev ju fel! Kunde han inte sagt nåt mer? Inte bara ett kort litet ”Hej” . Men Emie verkade inte störa sej ett dugg.
-God morgon ! Sa hon och sken upp som en sol och stängde igen dagboken.
Dom började prata lite om vad dom tyckte om placeringen och så. Men sen kom det ner massa folk, bland annat en grupp tredjeårselever.
-Åhh, nej. Viskade Emie.
Draco undrade vad det va med henne. Men plötsligt gick gruppen mot dom och en rätt snygg kille med brunt hår sa med lite tillgjord röst.
-Men är det inte lilla söta Emie!
-Låt mej vara. Sa Emie kallt.
Men killen lyssnade inte. Han ställde sej bakom fåtöljen och rörde vad hennes hår, samtidigt snappade han upp hennes dagbok. Och öppnade den. Han vänner brast i skratt.
-Ge tillbaka den! Ge mej den! Sa Emie med en lätt darrande röst.
Draco visste inte vad han skulle göra, men han kände att han blev arg.
-Ge den till henne!! Röt han.

-Haha.. åå, Emie? Har du fått en pojkvän? Jag trodde att JAG var din pojkvän. Sa killen.
Draco kände hur han började rodna. Men killen slängde dogboken till Emie.
-INGEN är min pojkvän! Röt hon och sprang därifrån.
Draco kände sej plötsligt lite ledsen, men varför ? Han förstod inte ens varför han just precis hade räddat en blodsförrädare ur knipan. Crabbe ,Goyle och Zabini kom ner och Draco hängde med dom till matsalen för att äta frukost. När dom kom ner till matsalen var det fullt med folk, dom satte sej vid Slytherin bordet och började äta. Pansy kom fram och satte sej jämte dom. Draco frågade
-Har du sett Emie?
-Varför frågar du det? Sa Pansy kyligt.
-Nee.. bara undra.
Jaha? Skulle Pansy vara tjurig på honom nu? Han hade inte ens gjort något. Han kollade runt i matsalen men fick inte syn på henne, han måste få prata med henne tänkte han. Så han åt snabbt upp och sa att han skulle på toa. Han sprang ner till sällskapsrummet, men ingen var där. Så han satte sej och väntade. Emie kanske var på sitt rum och skulle komma ner snart. Men var hon själv? Alla andra satt i matsalen, men vågade han gå upp mot flickornas sovsal eller skulle han stanna här nere och vänta. Men snart skulle alla elever komma tillbaka och då kunde han inte få prata själv med Emie. Så han var på väg mot flickornas sovsalar när han gick runt hörnet kände han plötsligt en kraftig smäll. Han hade krockat med Emie.

Var det bra ?


16 jul, 2011 11:47

sweetfia
Elev

Avatar


Den va bra, mer

16 jul, 2011 11:55

:WP:
Elev

Avatar


tack

16 jul, 2011 11:57

Borttagen

Avatar


Jätte bra!

16 jul, 2011 12:54

1 2 3 4 ... 13 14 15

Forum > Fanfiction > Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]

Du får inte svara på den här tråden.