Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hermione i Pojkarnas sovsal? o.o

Forum > Harry Potter > Hermione i Pojkarnas sovsal? o.o

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Haha, jag visste inte att det var på det där viset. x)

8 jul, 2011 22:51

Summer Lovegood
Elev

Avatar


Det står i böckerna. Minns inte vilken, men det är när Ron försöker gå upp för trappan till Flickornas sovsal.

"We will finish this as it all began...Together"

8 jul, 2011 22:54

leumas vän
Elev

Avatar


Skrivet av Hotissue:
Skrivet av Katla:
Skrivet av Borttagen:
Jag har verkligen för mig att Ron sa till Hermione nåt i stil med "Du får inte vara här!" eller nåt sånt :p

...Och Ron vet alltid mest och bäst?


Men Ron hade rätt Tjejerna får inte heller, men dom kan! Till skillnad från killarna.
Som Douce sa, så var det för att tjejerna ansågs mer pålitliga än killarna, så grundarna ansåg inte att samma skydd behövdes åt det andra hållet. :p Det står i någon av böckerna. Hermione berättar det har jag för mig när Ron försökt ta sig upp för trappen.


Det är i såna här tillfällen som man tycker att Rowling borde gett ut: Hogwarts en Historia, så att vi kunde få svar på våra frågor.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fa.deviantart.net%2Favatars%2Fd%2Fr%2Fdragonhug.gif%3F1

8 jul, 2011 23:03

Hotissue
Elev

Avatar


leumas vän: Haha, det vore ju inte helt fel Men i det här fallet så finns ju svaret i boken

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi1091.photobucket.com%2Falbums%2Fi388%2Famorsitow%2Fsignaturen.jpg http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore

8 jul, 2011 23:52

Fjortis
Elev

Avatar


Skrivet av Summer Lovegood:
Det står i böckerna. Minns inte vilken, men det är när Ron försöker gå upp för trappan till Flickornas sovsal.


det var nog fenixorden

Trombones do it louder

8 jul, 2011 23:54

Hulda
Elev

Avatar


Skrivet av Katla:
Skrivet av Hulda:
Alltså förlåt Puffsurrare... men läser alltid ditt namn som porrsurfare... Säger nog mer om min fantasi än om ditt namn dock...

Uhuuuuu!? Hulda, din...Kackerlacka!


Hahahaha, förlåt (a)

9 jul, 2011 00:52

Chriszy
Elev

Avatar


hmm... det är ju lite fail i första filmen att harry, ron o hermione går upp för samma trappa när de ska till sovsalarna och sen olika dörrar.. har alltid föreställt mig att det är som två "torn" i typ.. varsin ände av uppehållsrummet med tanke på att trappan mot tjejernas sovsalar blir en rutschkana så borde de ju inte vara samma uppgång, bara i filmen som det är så antar jag :p

I solemnly swear that I am up to no good.

9 jul, 2011 02:06

Borttagen

Avatar


Hihi,det är nog ganska weird!!

9 jul, 2011 10:02

superman
Elev

Avatar


Skrivet av Fjortis:
Skrivet av Summer Lovegood:
Det står i böckerna. Minns inte vilken, men det är när Ron försöker gå upp för trappan till Flickornas sovsal.


det var nog fenixorden

Jepp, läste det i förrgår. Ron vill berätta något viktigt för Hermione och rusar upp för trapporna som förvandlas till en kana och så kommer några tjejer och skrattar åt honom.

9 jul, 2011 10:20

LilyLunaPotter
Elev

Avatar


Hur kan jag ha missat det?! ._. Jaja, tack i allafall för infon!C:

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi52.tinypic.com%2Fzogvly.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m5t3hytd411qcggyvo3_250.gif

9 jul, 2011 11:07

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Hermione i Pojkarnas sovsal? o.o

Du får inte svara på den här tråden.