Vem är du?
Forum > Off Topic > Vem är du?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
chlu07
Elev |
jag heter charlotta, är 16 år och en nerdfighter. ska plugga samhälle till hösten och gillar pojkar med lugg. jag bor i sundsvall och harry potter har varit en del av mitt liv sedan jag var 6. när jag gick i 4an skrev jag och mina två harry potter-kompisar en tidning som hette hippogriffen och som handlade om harry potter. våran klass hatade oss nog lite när vi tvingade dom att ta del av och läsa den. Vi gjorde två nummer innan vi gav upp. jag blev nästan kickad ifrån pingislaget bara för att jag ägnade rasterna åt att leka harry potter och öva på trollformler.
jag gillar att spela på min gitarr och jag är med i ett trockband (trock står för time lord rock) som heter the risen mitten. vi har inte gjort några låtar än, men det spelar ingen roll för vårat namn är så awesome. jag ska nog nämna att jag gillar doctor who ganska mycket och om ett år ska jag åka till england som utbytesstudent. det kommer nog bli väldigt fint. Draco's father will hear about this 16 jul, 2011 01:41 |
|
Lily Keynes
Elev |
Jag lånar Zabinis lista, för hon har rätt, det blir mkt lättare att läsa
Kallas: Lily/Lil/Linnea/Nea Ålder: 18 år Bor: London och Göteborg (fast går i skolan i London) Längd: 166 cm (Jag vet…jag är kort x/) Hårfärg: Blont fast med hasselbruna undertoner. Familj: Mamma, pappa, min syster och våra djur. Studerar: Engelsk Literatur, Matte, Biologi och Psykologi. Städer jag gillar: Göteborg, London, Paris och Santa Barbara. Favoritmat: Grillad Oxfile med potatisgratäng. Favoritfärg: Midnattsblå, Grönt och mörk lila. Favoritämnen i skolan: Matematik, Engelska och Biologi. Favoritböcker: Harry Potter, Lord of the Rings och Chronicles of Narnia. Favoritförfattare: C.S. Lewis, J.R.R. Tolkien och J.K. Rowling. Namn jag gillar: Mai, Juliet, William, Georgie och Alexander. Länder jag vill åka till: Nya Zeeland, Japan och Tjeckien. http://lily-so-sweet.deviantart.com/ 16 jul, 2011 13:18 |
|
Milanima
Elev |
Namn: Amanda (Kallas dock oftast Amy eller Mandis)
Ålder: 22 Bor: Göteborg sen 3½ år tillbaka, men född i Sigtuna Längd: 160cm Hårfärg: Kopparrött (ögonen är faktiskt gröna också, så lite lik Lily är jag) Familj: Mamma och 2 äldre halvsyskon Vill bli: Arkeolog (Har pluggat till det i 4 år nu) Favoritstäder: Göteborg, London, Paris, Rom och Selinunte på Sicilien Favoritmat: Tacos, saltinbakad lax och lasange Favoritfärg: Grön, turkos och lila Favoritböcker: Harry Potter, Narnia, Andarnas hus, Sagan om ringen-trilogin och Millennium-trilogin Favoritförfattare: JK Rowling och Astrid Lindgren Framtidsdrömmar: Drömmer om att kunna försörja mig som arkeolog och helst jobba inom UNESCO med världsarven. SparksMoonstone122 på pottermore 16 jul, 2011 14:45 |
|
Fridamariana
Elev |
Ja, jag heter Frida Mariana (kallas bara Frida) och är 1,65 lång har blondt hår (fast min naturliga är ljusbrun typ) och grön/bruna ögon och är 19 år!
Jag bor i en liten etta i Örnsköldsvik (även känt som Foppa staden, känd för att vi älskar hockey här och Peter forsberg är härifrån) mina föräldrar bor utanför stan (i skogen) i en by som heter Leding där jag växt upp. Jag gick nyss ut gymnasiet där jag läste handels, så just nu är jag arbetslös men funderar på att studera vidare i ämnet "kost och hälsa" som jag är mycket intresserad av. Min familj består av mamma, pappa, en storasyster och tre stycken äldre bröder + ett syskon barn som nyss fyllde 1år! Jag har faktiskt ganska mycket kompisar, beror nog mest på att vi är ett stort gäng som alltid är med varandra (både killar och tjejer) alla är liksom kompis med alla. Men har iaf 2 tjejkompisar som är mina allra bästa vänner (problemet är bara att de inte gillar varandra, hah) och en underbar pojkvän som jag också ser som min bästa vän.. vi har snart varit ihop ett år faktiskt. Jag är som sagt intresserad av kost och hälsa och även smink och skönhet osv. Gillar att shoppa loss, bara ta en fika med en vän, läsa böcker, se film/serier och att festa på helgerna. Förutom Harry potter gillar jag också att läsa stravaganza och olika manga serier. Bild och mer info finns på min FB sida --->LÄNK Bli gärna vän (om ni vill) haha .. blev kanske lite mycket men .. ärsh PS: Läs min Fanfiction: Dolder förbannelsen --> http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=8306#forum.php?topic=8306 17 jul, 2011 19:51 |
|
MissMolly
Elev |
Jag heter Nea och är 13 år,jag är 1,57 och har typ mellanbrunthår.Blå/grå ögon.
Jag bor på landet utanför Örebro och går på Örebro waldorfskola i adolfsberg.Är uppväxt i Örebro så jag är en riktig Örebroare Jag gick på Vivallaskolan från lekis till 2an men blev mobbad så började på den andra skolan.ska börja 7an. Min familj består av mamma,pappa,2 storasystrar och en lillasyster och så har jag ju några halvsyskon Jag gillar:att dansa,spela cello,sjunga,fotboll,HP,killar m.m jag har en kille som är helt underbar som är från Tyskland och vi har vart ihop i 1 månad imorgon Jag är killtjusare så akta er(skoja) Det var lite om mig http://bloommaa.bloggplatsen.se/ http://www.youtube.com/watch?v=6JKU6xW2Hjc&NR=1&feature=endscreen 17 jul, 2011 20:25 |
|
Borttagen
|
Namn: Emma.
Smeknamn: Inget irl, men här på mugglis kallas jag Valmis ibland. (Det betyder annars klar eller färdig på finska.) Ålder: 13. Fyller i mitten av Januari. Bor: I Finland 50 km norr om Vasa. Längd: 171 cm. Jag hatar att vara lång! Hår och ögonfärg: Stora mossgröna ögon och brunt, midjelångt hår. Familj: Lillebror, mamma, pappa och katten Tusse. Vill bli: Skådespelare, författare eller lärare. Favoritmat: Lasagne och gröt. Favoritförfattare: J. K. Rowling (såklart) och "Pseudonymous Bosch" (det är igentligen inget riktigt namn). Favoritfärg: Lila, blå, gul, svart, vit och grå. Typiskt mig: Att ha hundra projekt på gång samtidigt. (Nä, de är bara 11 nu.) Gillar: Piano, skriva, läsa, rita, musik, vänner, djur, mugglis, teater m.m. Gillar inte: Djurplågeri, miljöförstöring, mobbning, rökning, kriminalitet, ovänner och svek. OCH SMINK! BLÄ! Övrigt: Jag pratar jättemycket och är väldigt utåtriktad. Jag försöker vara snäll, det går rätt bra. Ett problem är att jag ofta är utanför eller att folk inte bryr sig om mig. Ibland är jag faktiskt lite för snäll. Jag gillar att arbeta med händerna (skriva, måla, byggar, spela m.m.). Till hösten ska jag börja på högstadiet Tegengrensskolan. Jag har många brevvänner och samlar på frimärken. och så är jag vänsterhänt. Det var en bit om mig. 18 jul, 2011 15:04
Detta inlägg ändrades senast 2011-07-21 kl. 18:46
|
|
Borttagen
|
Namn: Ronja.
Kallas: Rövardotter. Ålder: 21 år. Bor: Vetlanda. Längd: 168 cm. Hårfärg: Brunt. Familj: Mamma, pappa, storasyster och storebror. Studerar: Assistentutbildning (börjar i augusti -11). Städer jag gillar: Göteborg, Tallinn. Favoritmat: Pasta. Favoritfärg: Marinblå och röd. Favoritämnen i skolan: Har inget än. Favoritböcker: Harry Potter, Coraline, Jane Eyre. Favoritförfattare: J.K. Rowling. Namn jag gillar: Miranda och Desdemona. Länder jag vill åka till: Jamaica och Storbritannien. Övrigt: Spelar tvärflöjt och har gjort det i snart 11 år^^ 18 jul, 2011 15:22 |
|
Elderwand
Elev |
Namn: Elvira
Smeknamn: Virus, Elvis, Vira, Ginny/Ron/Moony (av childhoodlight) Ålder: 15 år, fyller 10 februari (samma som Emma Roberts!!!!! lol) Bor: Lkpg, sämsta staden någonsin, believe me. Längd: 165 cirkus. Hår och ögonfärg: STORA, djupa, kristallklara, intensiva, uttrycksfulla ögon (isblå också!). Axellångt, guldblont hår, hemlighetsfulla, krusiga lockar där havets skattar döljer sig...... Familj: Syster, mor och far. Vill bli: Skådespelerska Favoritmat: Grillad CHICKEN med anything till (är vegeterian, eller ah, semi-.) Helst Jasminmos till. Favoritförfattare: J.K. Rowling Favoritfärg: Färgglatt Typiskt mig: Djup, poetisk, uttrycksfull (som mina ögon!), har ett hjärta av guuuuuuuuld. Gillar: childhoodlight, my pony Bella, min underbara engelska cocker spaniel, Thea och såklart min älskade familj. Fashion också, hihih (och poesi) Gillar inte: KRIG, andetag som svider, störande personer, bitchar och rasism Länder jag vill åka till: Grönland Övrigt: Ridit halva livet (tolka det hur ni vill!!!! nevars), känt Jasmin i 10 år, tror på ödet
18 jul, 2011 19:18 |
|
Borttagen
|
Namn: Oscar
Smeknamn: Ogge, Ozzy och liknande Ålder: 18, fyller den 26 juni Bor: Ca 5 mil norr om Göteborg Längd: ca 185 cm Hår och ögonfärg: Blond, blåögd. Familj: Tre systrar, mor, far, kattx2 och hund. Vill bli: Skådespelare är ett drömyrke, men i och med att det är osannolikt siktar jag på Polis - funderar även att börja i boxning, för att träna upp mig till en hög nivå. Favoritmat: Thai-mat är oslagbart. Men vanlig husmanskost kan vara något av det godaste man kan äta, om man är hungrig. Favoritförfattare: J.K. Rowling (förmodligen, då HP böckerna är sönderlästa.) Favoritfärg: Rött, Vitt och Svart Typiskt mig: Trött, trevlig, annorlunda. Gillar: Familjen, underhållning. Gillar inte: Krig and that stuff. För mycket folk kan också bli jobbigt. ;P Länder jag vill åka till: Italien Övrigt: Läst Harry potter böckerna för mycket. Gillar att skriva, enligt mig själv är jag väll ganska rolig. Har bra fantasi och har planer på att skriva en bok. 18 jul, 2011 20:59 |
|
ikka
Elev |
Namn: Erika
Smeknamn: Ikka, Ekki (<-- min kompis som alltid säger fel, haha x3) Ålder: 16, fyller 17 i december. Bor: Uppsala. Längd: 155,7cm (inte alltid lika kul...) Hår och ögonfärg: Mörkblond/ljusbrun/nånting-åt-det-hållet & blåögd Familj: Mamma, pappa, syster & hund. Skilda föräldrar, though. Vill bli: Ingen aning faktiskt. Gärna något som har med musik att göra, men jag måste inte bli värsta stjärnan för det. Favoritmat: Typ allt med kyckling, vårrullar & lasagne ♥ Favoritförfattare: J.K. Rowling! Favoritfärg: Grönt, svart, lila & rött Typiskt mig: Försöker se det bästa i folk. Gillar: Den listan kan bli hur lång som helst... Mina vänner, familjen, musik, min guitalele, att spela trummor, muggliz, Harry Potter, min kamera, rosetter, hårspännen, glada människor, mina hörlurar, jordgubbar, sommaren och så vidare.... Gillar inte: Krig, normer, fördomar & svikare. Länder jag vill åka till: Austrailen, Nya Zeeland, USA, Japan, Spanien och en massa andra coola places. Övrigt: Jag pratar fån med Kim just nu... xD ♥ ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
18 jul, 2011 23:17 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen