Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harry Potter på franska

Forum > Harry Potter > Harry Potter på franska

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Li
Biträdande rektor

Avatar


Åh jag skulle vilja ha på franska! Har bara läst på engelska och svenska och tittat i de tyska böckerna.

without something there is no nothing

14 maj, 2010 10:36

dani
Elev

Avatar


Franskafranskafranska I like french! Än så länge går det ganska bra att läsa faktiskt ^^

14 maj, 2010 12:31

Oskan
Elev

Avatar


Deutsch über alles!

"May the force be equal to mass times acceleration"

15 maj, 2010 12:16

dani
Elev

Avatar


Skrivet av Oskan:
Deutsch über alles!

Och det betyder...?

15 maj, 2010 14:48

Oskan
Elev

Avatar


Direktöversatt Tyska över allt, med andra ord, Tyska äger

"May the force be equal to mass times acceleration"

15 maj, 2010 15:16

Cyachi
Elev

Avatar


Skrivet av dani:
ellerhur... eller kinesiska ^^ nä, skoja bara...


Haha, kan tänka mig!

15 maj, 2010 17:08

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Skrivet av dani:
Skrivet av Kintsugi:
Skrivet av dani:
Skrivet av Kintsugi:
Nu blev jag avis här! Hoppas kunna få tag i en fransk upplaga nu så att jag kan komma igång med franska språket igen


Haha, kan du franskaaaaa? Ja, läs den så kan vi fråga varandra om svåra ord och sånt.. haha. jag fattar ungefär nada. (okej, lite då, men det känns som ingenting)


Har läst franska och har alltid haft otroligt lätt för språket. Behöver dock repetera allt från sjuan till nian känner jag (läser en fransk blogg för att få träna upp språket igen) - harry potter är nog ett smart alternativ till att börja på nytt!


Haha ja! läser du fortfarande franska? eller inte?


Läser inte franska i skolan. Fick inte välja till det på gymnasiet, men vid sidan av läser jag lite franska någon gång i veckan.

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

16 maj, 2010 13:09

dani
Elev

Avatar


Oh, så trevligt! Som en nybörjarkurs ungefär? Fast du kanske är väldigt duktig, hehe...

16 maj, 2010 14:57

APELSiiN
Elev

Avatar


I skolan valde jag franska , och där är ett kapitell om Harry potter ^^ öhöhö

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2F39c4fa2ab966749570cea83739a5c7e9%2Ftumblr_nl9e3pxsnf1u6luwto1_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2Ffc121ec46bd486774c2c3a18eb192f9d%2Ftumblr_nl9e3pxsnf1u6luwto2_250.gif

7 jun, 2010 19:24

dani
Elev

Avatar


Haha, trevligt. Jag kanske ska försöka mig på att skriva om HP på franska någon gång. But that'll have to wait..

7 jun, 2010 19:48

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Harry Potter på franska

Du får inte svara på den här tråden.