♡The fancy world - prs med Holly♡
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ♡The fancy world - prs med Holly♡
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lolly!!
Elev |
Hahah! Det kommer väl! x)
Simone ~ Alven vände sig om och tittade på mig. Jag reste mig upp, fast direkt kände jag mig yr och jag mådde illa. Jag satte mig snabbt ner igen. "Kan jag få lite vatten?" fick jag fram till alven och tittade bedjande på henne. Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD 17 dec, 2015 14:43 |
|
Holytail
Elev |
Lave
~ "Visst" muttrade jag men sen mjuknade jag lite. "Det kan ta en stund! Vattnet ligger ganska långt bort! Men jag kommer om kanske 5 minuter om jag skyndar mig!" Sen sprang jag.
17 dec, 2015 14:51 |
|
Lolly!!
Elev |
Simone
~ Alven sprang iväg för att hämta vatten. "Vänta" skrek jag efter henne men hon var redan för långt borta för att höra. Hon är verkligen snabb tänkte jag imponerat. Jag hade tänkt fråga vad hon hette. Men det spelade ingen roll just nu, jag reste mig försiktigt upp så att jag satt på knä, sedan rafsade jag ihop lite löv som bildade en liten kudde. Sedan la jag mig ner på marken med löven som kudde. Jag stirrade upp i luften. Jag undrade vad mamma var nu. Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD 17 dec, 2015 14:56 |
|
Holytail
Elev |
Lave
~ "Vatten, vatten" mumlar jag medans jag gör en liten skål av blad att fylla vatten med. Pappa skulle snart bli orolig. Jag skulle behöva gå hem snart. Men vad gjorde en älva mitt ute i skogen? Jättenära alvernas stad? Var inte vi typ dödsfiender?
19 dec, 2015 13:17 |
|
Lolly!!
Elev |
Simone
~ Jag väntade otåligt på att alven skulle komma tillbaka. Men tillslut kollade jag upp mot himlen och insåg att det bara hade gått någon minut. Alven var nog inte ens framme vid stället där hon skulle hämta vatten vid än. Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD 21 dec, 2015 14:55 |
|
Holytail
Elev |
Lave
~ Jag gick därifrån och försökte att inte spilla vattnet. Men tillslut orkade jag inte längre ovh höll för skålen och sprang. Tillslut såg jag en liten gestalt ligga på marken lite längre fram och jag blev förskräckt. Tänk om hon hade svimmat?
21 dec, 2015 15:06 |
|
Lolly!!
Elev |
Simone
~ Jag la mig ner på marken och stängde ögonen. Efter en stund, jag vet inte riktigt hur länge, somnade jag. Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD 22 dec, 2015 08:39 |
|
Holytail
Elev |
Lave
~ "HALLÅÅÅÅ?" Inget svar. Jag rusade fram till platsen utan att tänka på vattnet som nu guppade upp och ner i skålen.
22 dec, 2015 10:19 |
|
Lolly!!
Elev |
Simone
~ Jag vaknade av att någon skrek "HALLÅÅÅÅ?" Jag slog upp ögonen med ett ryck och insåg att det var alven som hade kommit tillbaka. Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD 24 dec, 2015 23:04 |
|
Holytail
Elev |
Lave
~ "Tack gode Gud" sa jag lättad när jag såg att älvan var vaken, Och livs levande. "Hur mår du nu? Jag har med mig vattne..." Jag såg ner på min skål. Halva skålen hade blivit uttömd. "t" avslutade jag meningen.
24 dec, 2015 23:07 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen