Rollspel m Missy The Timelady
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rollspel m Missy The Timelady
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Missy The Timelady
Elev |
"Mina för.. föräldrar är inte kända", sa jag. Igentligen var dem det. Men jag hatade att ALLA i trollkarlsvärlden viste om dem, och att dem hade en dotter.
![]()
3 dec, 2015 15:08 |
|
Borttagen
|
-Nej, jag menade inte så, jag bara vet vilka de är. Jag tror jag måste gå nu!
Okej, dålig start, jag känner ju ingen på hogwarts och jag vill inte starta mitt första år såhär. 3 dec, 2015 15:13 |
|
Missy The Timelady
Elev |
3 dec, 2015 15:15 |
|
Borttagen
|
Det hade gått en vecka efter besöket på Diagongränden och jag stod på plattform 9 3/4.
-Hejdå mamma, jag kommr sakna dig! Sa jag till mamma. -Hejdå lilla Thy! Sa hon och vinkade. Jag gick på tåget och satte mig i en tom kupé. Egentligen var det inte så konstigt att den var tom. För jag var nästan först på. Jag slog upp tidningen The Dayli Prophet i ön hand och läste bara rubriken på sidan för att förstå att det inte bådade gott. 1/5 av alla dementorer avsäger sig från azkaban och anfallar mugglare! Vad säger ministeriet om detta? 3 dec, 2015 15:25 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Jag satt redan på tåget. Vi var tidiga, väldigt tidiga.
Jag hoppades att någon mugglarfödd skulle komma. Då kanske jag kunnde bli mig själv. ![]()
3 dec, 2015 15:47 |
|
Borttagen
|
Jag hade sett Samantha i en kupé när jag gick åå tåget men inte satt mig där förvaret undvika hur hon skulle reagera. Men ny va tåget nästan fullt och ingen hade satt sig i min kupé, så jg gick till hennes kupé, till min häpnad var den också nästan tom.
-Får jag sitta här? Frågade jag Samantha. 3 dec, 2015 16:29 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Jag satt och kollade ut. Tänk om det skulle bli som mamma hade det i början? Mobbad, ensam. Tankarna vart mörkare och tillslut så var jag nära gråten. Jag hörde en röst och i spelbilden i fönstret såg jag Thymus.
"Jadå", sa jag och höll gråten inne och den vanliga rösten så bra jag kunnde. ![]()
3 dec, 2015 16:35 |
|
Borttagen
|
Jag hade tänkt visa Samantha tidningsartikeln, men hon såg orolig ut, sorgsen ut. Så jag lät bli. Men efter en stund kunde jag inte förmå mig att fråga.
-Är du okej? Har det hänt något? Frågade jag 3 dec, 2015 16:39 |
|
Missy The Timelady
Elev |
3 dec, 2015 16:41 |
|
Borttagen
|
Hon såg plötsligt mycket gladare ut och jag bestämde mig för att visa tidningsrubriken.
-Läs här, det är ifrån The Dayli Prophet! sa jag och gav henne tidningen. 3 dec, 2015 16:50 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen