PRS mellan Ivy Lovegood och Piggelinisen
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Ivy Lovegood och Piggelinisen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
"Hej" sa tjejen bredvid mig.
Jag nickade till svar, innan jag vände mig om för att se på resten av sorteringen. När den var över så dök det fat med allt från pajer till kycklingben. Jag tog fläsk, sås och sallad, det var godare än på Durmstrang, där fick vi rätt så klen mat. Jag vände mig om mot Draco som disskuterade rent blod med några andra i Slytherin. Jag var renblod, men har inget emot mugglarfödda. Efter ca 1 timme försvann maten och istället dök det upp en massa efterrätter, som man fick äta. Jag undrade vart all mat kom ifrån... Det fanns massor av saker att upptäcka på Hogwarts! 27 okt, 2015 12:12 |
|
Piggelinisen
Elev |
Citryn
När tjejen inte svarade återgick jag till sorteringen som snart tog slut. Rektorn höll ett långtråkigt tal och borden fylldes med mat. Jag tog av allt som inte inehöll kött och njöt i fulla drag. Turligt nog dök det upp en ostbricka precis framför mig som jag tog små bitar av ibland och stoppade ner i fickan. Draco märkte det efter ett tag. "Vad gör du?" sa han och såg menande på min ficka. Jag stoppade ner handen och Cher kilade upp på min arm. Draco ryggade bakåt lite, men samlade sig. "Du säger inget va?" sa jag oroligt, men han skakade snabbt på huvudet. "Bra." Jag återgick till maten, men upptäckte att den bytts ut mot efterrätt.
27 okt, 2015 13:31 |
|
Borttagen
|
När efterrätten slutligen var över så skulle alla elever gå till sina uppehållsrum. Draco berättade att man sov och kunde vara där när som helst. En kille som tydligen hette Arnon Surter var någon slags ledare som skulle ta oss till rummet, prefekt hette de. Vi gick ut och gick förbi korridorer med tavlor hängandes längs väggarna. När vi gått i ca 10 minuter så var framme vid en tavla på en uppklädd man.
"Lösenord?" frågade mannen i tavlan överlägset. "Ormens öga." svarade Arnon kort. Till min förvåning flyttade tavlan på sig så att man skymtade ett hål, lagom att ta sig i genom. Alla elever strömmade nu in, Draco stannade och hjälppte mig igenom. "Tack." sa jag och log ett ärligt leende. "Ingen orsak." svarade Draco stolt. Vi satte oss i en soffa och började samtala om Hogwarts. 27 okt, 2015 13:48 |
|
Piggelinisen
Elev |
Citryn
När maten försvunnit från borden började eleverna resa sig och strömma ut genom dörrarna igen. Jag följde efter mängden ner i fängelsehålorna och in i uppehållsrummet. Det var mysigt, men ändå kallt på något sätt. Tre öppna eldar fyllde rummet av dansande ljus och över hela golvet fanns det fåtöljer i grönt och silverskimrande tyg. De fylldes snabbt av trötta elever, men jag sprang istället upp för en trappa för att spana in min sovsal. Den var lite och mysig med en ensam säng och en tjock matta på golvet. Min koffert stod redan där och konstigt nog fanns det en liten silverfärgad låda på nattduksbordet. Den var fylld till bredden med sågspån och en liten skål med mat fanns i den också. En liten hopvikt lapp. Jag tog upp den och vecklade ut den. Du får ha musen här på skolan, men se till att vi inte får några utbrott av rädda elever. - Albus Dumbledore, rektor Jag log och knölade ner lappen i fickan.
27 okt, 2015 21:07 |
|
Borttagen
|
Soffan var väldigt bekväm och mörkgrön. Draco började genast skryta medans jag såg mig om kring i det stora rummet. Det fanns tre öppna brasor, två mörkgröna soffor och en massa stolar gjorda av ek.
"Hej, mitt namn är..." så en kille som just kommit fram till mig, han var blond, brunögd och var mörk i hyn. "Jag skiter i vad du heter." sa jag kort. Han såg sårat på mig, lite som en valp ser på sin ägare när den vill ha något, men gav upp då jag inte blev påverkad. Plötsligt smällde det till någonstans, ett skimrande sken som lyste i grönt och silver spred sig i rummet. "Vad fint!" sa jag. "Jaa..." så Draco. Efter en timme ungefär en timme så blev jag trött på att samtala med Draco, så jag gick till flickornas sovsal. "Vart ska du?" frågade Draco när jag reste mig upp. "Jag är trött." mumlade jag tillbaka innan jag gick upp för trappan som ledde till flickornas sovsal. Det skulle bli skönt att få lite egen tid, utom folk som hängde efter mig. Flickornas sovsal var ungefär som jag väntat mig: sängar, nattduksbord och garderober till varje elev, ganska hemtrevligt med de vita väggarna. Jag fick syn på tjejen som jag träffat vid sorteringen, Citryn hette hon! "Hej." så jag för att bryta tystnaden medans jag kröp upp i min säng efter att ha bytt om. 27 okt, 2015 21:28 |
|
Piggelinisen
Elev |
Citryn
Jag slog mig ner på sänegn och plockade fram Cher ur min ficka. Skönt att få behålla henne, men jobbigt att hela tiden gömma henne. Plötsligt öppnades dörren till sovsalen och en blond tjej steg in. När jag kollade närmare såg jag att det vars amma tjej som suttit bredvid mig på middagen. "Hej," sa hon stelt och jag såg upp. "Hej." Jag följde hennes exempel och kröp ner i min säng.
27 okt, 2015 22:21 |
|
Borttagen
|
"Vilken skola gick du på förut?" frågade jag henne stelt medans jag svepte mitt täcke hårdare om mig.
28 okt, 2015 09:00 |
|
Piggelinisen
Elev |
28 okt, 2015 09:05 |
|
Borttagen
|
"Durmstrang...." mumlade jag trött och stirrade upp i taket och såg på när skuggorna färdades runt i rummet.
"Var Beuxbatons.... Bra?" frågade jag nyfiket, men gjorde mitt bästa för att dölja nyfikenheten men var inte säker på att jag lyckades. 28 okt, 2015 09:09 |
|
Piggelinisen
Elev |
Citryn
"Det var bra ibland, ibland inte. Jag hatade många av de andra eleverna. Och så hade vi gigantiska sovsalar med över fyrahundra elever och man fick aldrig vara ifred. Men jag tvivlar på att man får det på någon internatskola. Men annars var det bra. Men lite stelare än här."
28 okt, 2015 09:15 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen