PRS Holytail - Piggelinisen
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Holytail - Piggelinisen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Piggelinisen
Elev |
AAAaahhhh sorry x(
Oceane och några fredsväktare trängde sig igenom hopen av fotografer mot en hög skyskrapa. Hon tänkte knappt alls i hissen på väg till den 47e våningen, inte heller när hon blev inknuffad på sitt rum. Det var fint, men inget att reflektera över. Det första hon gjorde var att slänga sig ner på sängen och försvinna bland kuddar och duntäcken. På några sekunder sov hon. Mitt i natten vaknade hon igen. Det var mörkt utanför de gigantiska fönstren och någon hade släckt lamporna i rummet. Efter några minuters försök att somna om gav hon upp och reste sig ur sängen. Korridoren utanför rummet låg mörk och de tjocka mattorna gjorde att hennes fotsteg knappt hördes. Hon gick upp för flera trappor tills de plötsligt tog slut. En glasdörr svängde upp automatiskt och hon gick ut. Kylan slog emot henne som en vägg och hon slog armarna om sig själv. "Hej." Hon snurrade förskräckt runt och stod öga mot öga med en kille i sin egen ålder. Sin medspelare. Eller kanske motspelare, egentligen.
7 nov, 2015 17:18 |
|
Holytail
Elev |
Lavender
- Tick tack, tick tack...... Klockan går ovanligt långsamt och nattens mörker tränger sig på Lavender så mycket att hon nästan inte kan andas. Hon har alltid varit mörkrädd. Hon hade alltid med avsikt undvikit nattskiften när det var stor skörd...... Tick tack,tick tack. Paraden hade blivit inställd tills imorgon istället. President Snow hade visst fått hög feber och ja...... Lavender suckade och satte sig upp. Hon skulle ju ändå dö. Så varför inte ha lite kul medans livet var fullt av nöjen och chanser att vara glad? Hon log. Dags att krossa några krukor. Piggelinisen?
7 nov, 2015 23:44 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen