✪ Prs mellan Lolly och Remus Granger ✪
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ✪ Prs mellan Lolly och Remus Granger ✪
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lolly!!
Elev |
"Så alla passagerare nu är vi framme!" Sa konduktören. "Var vänliga att gå av"
Jag tog långsamt min packning och klev av tåget. Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD 16 dec, 2015 16:04 |
|
Missy The Timelady
Elev |
16 dec, 2015 16:05 |
|
Lolly!!
Elev |
När jag klev av stod det massa människor där. Det var väl andra som skulle börja på internat skolan tänkte jag. Jag suckade högt och började studera alla elever!
Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD 16 dec, 2015 16:08 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Jag tog ett tajtare tag om min rosa resväska och den blåa. Jag hade två stycken för att få plats med alla kläder och övriga småsaker. På båda stod det ett stort M på med tanke på att det var första bokstaven i mitt namn. På den rosa resväskan var M'et glåglittrigt, på den blåa var den rosaglittrig.
![]()
16 dec, 2015 16:10 |
|
Lolly!!
Elev |
Jag fastnade extra ned blicken på en ljushårig tjej med två stora resväskor. Än var blå och än var rosa, och de hade glittrande M på sig.
Jag log lite försiktigt åt tjejen. Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD 17 dec, 2015 15:13 |
|
Missy The Timelady
Elev |
17 dec, 2015 15:19 |
|
Lolly!!
Elev |
Tjejen mötte min blick men tittade snabbt bort igen. Jag suckade.
Tänk om ingen gillade mig här? Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD 17 dec, 2015 15:28 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Jag började gå. Alla kommer hata mig. Tänk om det inte gick bra?
Jag skulle dela rum med tre andra tjejer i min ålder. Jag började gå och kom efter några minuter fram till ett stort hus med en mur runt, en stor trädgår och en stor port. En kvinna med mörkt hår och solbränd hy kom fram. "Hej, Minty Alivio eller hur?" frågade hon och jag nickade. "Jag är Mrs Martio, kalla mig bara det, och kommer vara din lärare i bild." Bild. Det ämnet jag var sämst på. "Jag ska snart visa dig ditt rum vi ska bara vänta på den andra tjejen som skulle komma med ditt tåg." "Var är dem andra två då?" Fråga jag. "Ursäkta?" "Ja, vi skulle vara fyra", förklararade jag. "Aha, ja dem kommer imogron, dem har längre resväg." ![]()
17 dec, 2015 15:35 |
|
Lolly!!
Elev |
Jag såg hur alla andra började gå, men jag stod kvar. Jag vet inte varför och hur länge men det gjorde jag iallafall. Efter en stund började jag springa. Jag sprang mot stugorna man bodde i, inom skolområdet. Tillslut hittade jag en av lärarna.
"Hej!" flämtade jag. "Hej, vem är du?" frågade läraren. "Allison Mironova" svarade jag. "Jag ska börja här" Läraren tog fram en iPad och kollade upp något. "Du finns inte i registret" sa läraren. Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD 17 dec, 2015 15:44 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Jag kollade på tjejen, hon jag sett på perrongen, hon som stirrat på mig.
"Säker?" Frågade jag. "Hon fick mailet om att hon kommit in." Jag fattade inte varför jag sade så, antar att jag bara ville få in henne. ![]()
17 dec, 2015 15:52 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen