Twilight [ ♥Linn♥ och Jessica Lawiise
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Twilight [ ♥Linn♥ och Jessica Lawiise
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Lawiise
Elev |
Vi väntade utanför klassrummet tills lektionen skulle börja.
Då såg jag Emelie komma hon tittade kallt på Noemie sedan vände hon sig åt mig. "Stella. Jag ser att du har valt att vara med Noemie istället för mig. Jaja ibland så måste man väl välja mellan två tjejer. Men du kommer nog säkert ångra dig. Jag är väldigt populär och så. Men om du hellre vill umgås med Noemie så ska jag inte stå i vägen för det.", säger Emelie och går sin väg. "Hon är lite konstig.", sa jag till Noemie och hon nickar. ![]()
13 aug, 2015 17:56 |
|
Borttagen
|
"Är du säker att det var här?" säger en av främlingarna. Han har rödbrunt hår.
"Helt säker." svarar en liten tjej med svart hår. 13 aug, 2015 18:05 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
Efter ett tag kommer läraren och han öppnar dörren.
Alla sätter sig på sina platser medans läraren ber mig att presentera mig. Nej!! "Hej...allihopa. Öhm jag heter Stella Skye och ska då börja här.", börjar jag då möter jag Caspers blick han såg nyfiken ut och verkade fundera över något. ![]()
13 aug, 2015 18:10 |
|
Borttagen
|
Jag gör ett tecken med handen och vi hoppar fram. Mey använder sin förmåga, att få folk att föja efter henne, och vi tar in dem.
"Vilka är ni?" morrar en av dem. Han är blond och har massor av ärr på armarna. Det skrämmer mig inte. "Angår inte dig." svarar jag. 13 aug, 2015 18:14 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
Jag tystnar. "Jaha, men berätta något mer.", säger läraren.
Jag kollar bort från Casper. "Som vadå?", frågar jag och rodnar. "Vad som helst.", säger läraren. Konstig lärare tänker jag. Jag möter Caspers blick igen och han ler. Sedan tittar jag på resten av klassen. "Öhm... Jag känner Noemie här.", säger jag och rodnar igen. "Jaha, ja men då kan du få sitta bredvid henne.", säger han glatt. Och jag sätter mig bredvid Noemie. ![]()
13 aug, 2015 18:20 |
|
Borttagen
|
Jag går till Maria för att få nya instruktioner.
"Vänta lite bara..." ler hon. "Vi kommer att vinna det här... 14 aug, 2015 13:29 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
Noemie gjorde en high five med mig.
Sedan fick vi ett häfte med frågor om en roman. "Stella du har nog inte läst boken så du kan börja med det nu.", sa läraren och kom fram till mig med romanen i handen. ![]()
14 aug, 2015 13:37 |
|
Borttagen
|
Den blonda kvinnan med svart kappa kommer in.
"Ah, Jane." säger Maria. "Maria." kontrar Jane enkelt och vänder sig mot oss andra. "Ni ska snart slåss och behöver instruktioner..." "Varför behöver vi instruktioner, vi har aldrig klantat oss förut!" fräser Nova. Jane vänder sig mot henne och ler. I nästa ögonblick ligger Nova på golvet och vrider sig i plågor. Hennes skrik ekar genom rummet. "Ditt namn." säger Jane. "No...va." flämtar Nova. "Jaha Nova." flinar Jane. "Du och dina vänner här har just bevittnat vad som händer om man bråkar med mig." 14 aug, 2015 18:13 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
Jag började läsa boken.
Men jag kunde inte riktigt koncentrera mig innan jag kände något skrik inom mig. Det var som att det ekade i mitt huvud. Jag kände mig rädd. ![]()
15 aug, 2015 11:00 |
|
Borttagen
|
Alla tittar skrämt på Jane. Ingen vill råka ut för den förmågan.
"Nåväl, vi kommer snart slåss sida vid sida så... Tysta när jag pratar!" Hon använder sin förmåga mot de som pratade. 15 aug, 2015 12:11 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen