Prs med Elinn
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs med Elinn
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
1233679
Elev |
Mallen:
Namn: Ålder: Kön: Utseende: Personlighet: Övrigt: Tänkte att element och kraft kunde rollas fram och bli som en överraskning. Så skriv inte det på övrigt Min mall: Namn: Maja Ahlgren (glöm inte att du har samma efternamn) Ålder:13 Kön: tjej Utseende: blont, tjockt, rakt hår. Gröna ögon, rätt runt ansikte. Klädstilen är typ jeans (inte för tajta) tjocktröjor, eller koftor och inte allt för urringade tröjor. Personlighet: lojal vän, blyg, klumpig, plugghäst, avundsjuk, och dagdrömmare. Övrigt:-
13 jul, 2015 16:42 |
|
Borttagen
|
Namn:Evelyn Ahlgren Ålder: 16 Kön:Tjej Utseende:Långt Ljusbrunt rakt hår,stora Blåa ögon,Ganska lång,smal. Klädstil. Linnen och tajta jeans. Personlighet: Populär,Snäll mot vissa,Modig,Bra på det mesta. Övrigt:- 13 jul, 2015 16:48 |
|
1233679
Elev |
Jättebra! Vill börja direkt så jag börjar skriva redan nu. Heh....
Maja sitter på toaletten och gråter. Det är släktträff och det brukar alltid bli såhär. Maja skäms över det. Att bli så avundsjuk och svag. Hon gillar såklart sin syster, men det är jobbigt när bara hon får uppmärksamheten. Uppmärksamheten som Maja drömmer om i smyg. Att bli bäst på typ allt, som Evelyn. På bara tre timmar har mamma Cornelia och pappa Tony berättat om den stora vårkonserten Evelyn sjöng på. Visat videon på när hon sjöng solo, Berättat om handbolls matchen hon gjorde två mål på, och om hur bra betyg hon har. Om Maja har dom inte sagt någonting. Fastän hon har lika bra betyg som Evelyn. Till och med bättre i fysik och matte. Hon är såklart medveten om att mamma och pappa gillar båda systrarna lika mycket, men just på släktträffar känns det som om dom är mer stolta över Evelyn. Är det en bra längd? Eller ska det vara kortare eller längre?
13 jul, 2015 17:11 |
|
Borttagen
|
(det är bra)
Evelyn sitter i soffan. Hon ler och svarar på alla imponerande frågor som hennes släktingar ställer. Dem frågar hur hon kan vara så bra på allt. Evelyn ler bara och säger att hon är född sån. Hon strök en hand genom sitt långa,helt perfekta hår. 13 jul, 2015 17:13 |
|
1233679
Elev |
Maja låter tårarna fortsätta rinna. Hon tänker på Evelyns Facebook konto, där hon lägger upp bilder på alla fina tårtor hon bakar. Över 600 gillar och många skriver att hon ger dom inspiration till födelsedagstårtor. Hon är såklart glad för Evelyns skull. Och för att hon alltid får en så fin tårta bakad av Evelyn på sina födelsedagar. Det gör henne glad. Men det gör henne ledsen när tillexempel vissa i skolan inte ens tror henne när hon säger att hon är syster med Evelyn. Sen är Evelyn ett mycket finare namn en Maja. Tillslut bestämmer sig Maja för att torkabort tårarna, ta ett djupt andetag, se sig i spegeln, och öppna dörren.
13 jul, 2015 20:38 |
|
Borttagen
|
-Ni är så olika,man kan inte tro att ni är syskon,sa våran faster Juliette
-Nej jag vet,dem är verkligen olika både till ytan och insidan,sa pappa 13 jul, 2015 20:43 |
|
1233679
Elev |
- nu kommer hon ju! Säger Juliette, och ler stort. Maja blir lite smått förvånad, och får ett hopp om att dom ska börja ställa frågor om henne. Men sen kommer hon på hur det skulle bli.
- vad gör du på dagarna? Någon sport? - eh, nej. Jag gör skolarbete. Och... Jo, jag kollar på google bilder en hel del också. När Maja tänker efter är det bara bra att hon inte får några frågor. Hennes svar skulle bara göra henne tråkigare en hon redan är. Hon går och sätter sig på en stol. Orkar inte lyssna i mer än en minut, utan tänker sig in i en drömvärld istället.
14 jul, 2015 12:07 |
|
Borttagen
|
Juliette fortsätter fråga Evelyn om saker. Bland annat hennes skolgång.
-Jag har högst betyg i klassen,skröt hon. -Du är så duktig,fasters favorit,sa juliette och log Evelyn såg på Maja och log överlägset 14 jul, 2015 21:14 |
|
1233679
Elev |
Maja kollar genast ner i golvet. Hon önskar att hon hade haft mod till att säga: Jag har bättre betyg!. Men det skulle bara uppfattas som taskigt. Hon kollar upp igen och kollar på Evelyn. Önskar att hon kunde säga att Maja också hade väldigt bra betyg. Då händer det. Det som Maja just tänkte. Evelyn ler mot Maja igen, på ett varmt sätt. Sedan säger hon:
- Maja har också väldigt bra betyg. Allas blickar vänds mot Maja, som blir röd i ansiktet. - Jaså? Säger Juliette och kollar förvånat på Maja. Maja antar att hon borde säga något för att avbryta tystnaden. - Jo, dom är helt okej. Säger hon tyst. - Ja, dina är faktiskt också väldigt bra, säger pappa och ler. - Så bra, att ni har så duktiga flickor säger Juliette som nickar mot Evelyn och Maja. Sedan återgår dom till Evelyn. Men Maja har fortfarande ett leende på läpparna, när hon fortsätter beundra golvet.
14 jul, 2015 21:48 |
|
Borttagen
|
Plötsligt ringer det på dörren.
-Kom in!,ropar mamma glatt. Man hör hur dörren öppnas. Och hur någon tar av sig jackan och kommer ut i vardagsrummet. Det var Adam. Evelyns pojkvän. -Nämen Hej Adam! Välkommen!,sa pappa Adam sätter sig bredvid evelyn i soffan och kysser. 14 jul, 2015 23:23 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen