Under ytan [ROLLSPEL] (12+)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Under ytan [ROLLSPEL] (12+)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sunflower
Elev |
Skrivet av Borttagen: Får jag vara med?? känner att jag vill testa på ett rollspel till med många. Dock har jag en fråga vilken form skriver vi alla i? Jag kommer inte gå med om några skriver i jag form för då känner jag att det är ett krav att jag måste komma ihåg namn och kön hela tiden. Självfallet! Jag tänker att folk får skriva fritt lite hur de vill, men de flesta som är med hittills kommer troligen; vitt jag vet, skriva i "han/hon" form. Det vet jag i alla fall att jag alltid gör. Vi kommer alla att tvingas skriva karaktärs-namnen på toppen av våra inlägg för att undvika förvirring, däremot!
15 maj, 2015 00:01 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Sunflower: Skrivet av Borttagen: Får jag vara med?? känner att jag vill testa på ett rollspel till med många. Dock har jag en fråga vilken form skriver vi alla i? Jag kommer inte gå med om några skriver i jag form för då känner jag att det är ett krav att jag måste komma ihåg namn och kön hela tiden. Självfallet! Jag tänker att folk får skriva fritt lite hur de vill, men de flesta som är med hittills kommer troligen; vitt jag vet, skriva i "han/hon" form. Det vet jag i alla fall att jag alltid gör. Vi kommer alla att tvingas skriva karaktärs-namnen på toppen av våra inlägg för att undvika förvirring, däremot! tack och lov jag vill inte känna kravet av att ha superminnet Jag kommer med min karaktär snart 15 maj, 2015 00:03 |
|
Sunflower
Elev |
Jag tänkte bara meddela allihopa att jag har två karaktärer, ifall det uppstår förvirring att det är två karaktärer under mitt namn. xD
Jag kunde inte bestämma mig vilken karaktär jag ville sätta liv på, för jag hade 2 idéer och 2 fina bilder och med min beslutsångest blev det alldeles för svårt. Så, jag rollar som båda två. Om det blir för jobbigt för mig eller någon annan, får jag helt enkelt bara låta en negativt smittad bita en av dem. Så var det klappat och klart! ♥
15 maj, 2015 00:07 |
|
Borttagen
|
Namn: Daphne
Ålder: 19 Kön: Kvinna Utseende: Hennes nedredel är som en bläckfisk med olika tentaklar tänk er som Disneys karaktär Morgana fast de här svarta och ljuslila. Hon har en smal överkropp och hennes ansikte är runt med fräknar små gröna ögon liten näsa och mun Hon har svart hår och hon har en huvudbona som liknar som lord Eldrons huvudborna (Sagan om ringen). Vattenvarelse: Hon är till hälften bläckfisk (Som ursula och Morgana från Disneys lilla sjöjungfru). Hennes hud är väldigt ljus och hon har en bh som täcker brösten. Gillar: Hon gillar snäckor och samlar på dom. Ogillar: Den här "förbanelsen " som hon anser att det är. Historia: Dagen då hon blev smittad var dagen då hon tog studenten hon klarade sig på grund av att hon var rätt blodtyp. Dock så förlorade hon sina vänner till den negativa sidan. Hon har flyttat runt bland olika foster familjer då ingen klarade av att ha henne särskilt länge då hon ibland beter sig som en primmadonna. Övrigt: Rollas Rollare Helena Raven Här är min karaktär hoppas ni förstår min beskrivning på hennes utseende. Jag kände för att denna gång vara en tjej brukar ju annars vara kille i grupprollspel 15 maj, 2015 00:16 |
|
AlexZz
Elev |
Namn: Hikari Devon
Ålder: 17 år Kön: Kvinnligt Utseende: ![]() Vattenvarelse: Elektrisk ål, som syns på bilden är det hennes underdel som ens vittnar om att hon skulle kunna vara det. Träffas av den och hon zappar dig. Gillar: Naturen, fotografi och djur. Ogillar: Dåliga filmer, dokusåpor och disco-musik. Historia: Upp till att hon blev smittad så levde Hikari ett hyfsat vanligt liv. Hon stod ut med den vardagliga rasismen på grund av hennes asiatiska påbrå. Hon var dålig på matte, hon skrev artiklar till skoltidningen... alldagliga saker. Tills hon blev smittad. För det första har Hikari aldrig varit en hejare på att simma så att plötsligt kunna flyga fram i vattnet var något nytt och hon kunde inte vara snabb nog med att bita någon för att kunna gå på land också. De flesta hon bitit har blivit odöda men det är inte hennes fel. Inte alls, det är ju ändå slumpmässigt. Övrigt: Rollas fram. Sorry! Mallen är lite hafsig och weird! D: . .
15 maj, 2015 00:36 |
|
Sunflower
Elev |
Skrivet av Borttagen: Här är min karaktär hoppas ni förstår min beskrivning på hennes utseende. Jag kände för att denna gång vara en tjej brukar ju annars vara kille i grupprollspel Absolut, jag fick en egen fin bild i huvudet så du förklarade jättebra. Ha ha, jag brukar också oftast vara män, jag gjorde en av båda könen i det här rollspelet bara för att. ♥
15 maj, 2015 00:38 |
|
Borttagen
|
Namn: Vanessa Red
Ålder: 21 Kön: Kvinna Utseende: och Ögon: Vattenvarelse: Guldfisk. Hennes hud blir orange och hennes fötter blir till en fiskfena. Gillar: Att vara i vattnet och att vara själv. Ogillar: Förbannelsen och att skämmas ut. Historia: Vanessa levde ett väldigt bra liv i en lägenhet. Hennes familj består av hennes föräldrar och 5 äldre bröder. När Vanessa var 14 blev hon kidnappad men togs tillbaka till sin familj när hon var 17 och efter det har hennes bröder varigt väldigt överbeskyddande och inte låtit någon gå nära henne om man inte har tillåtelse till det. Hennes äldsta bror som är 26 har haft väldiga problem med droger och har slagit Vanessa ett x antal gånger vilket han såklart ångra väldigt mycket. Vanessa och hennes ett år äldre bror River var dom ända i familjen som påverkades positivt dom andra i familjen blev negativt påverkade. Tyvär så dödades River av resten av familjen när han hjälpte henne att fly så hon står i skuld till sin bror för att han gav sitt liv för henne. Övrigt: Hon har blivit våldtagen och misshandlad av sin far sen hon var typ 7 men det slutade när hon hade fyllt 18 då hon flyttade hem ifrån. 15 maj, 2015 16:32 |
|
Caty Delacour
Elev |
16 maj, 2015 23:04 |
|
Sunflower
Elev |
16 maj, 2015 23:37 |
|
Caty Delacour
Elev |
Namn: Linda Betta
Ålder: 18 Kön: (Valfritt) Kvinna c; Utseende: När hon var helt människa brukade andra säga att hon var vacker. Hennes ansiktsdrag var regelbundna och hennes ögon var stora och irisen var nästan kolsvart. Hennes hår gick nästan ända ner till midjan och var rött. Hennes hud var väldigt ljus och hon hade en hel del fräknar. Vattenvarelse: Hennes hår blir som fiskens "släp" och huden skimrar. Benen försvinner helt och blir som fiskens fenor. På överkroppen har hon kvar mänskliga former, men de är täckta med ett skimrande fjäll. Gillar: Linda beundrar allt som är vackert och älskar det som glittrar. Hon är lycklig över att få vara en Vattenvarelse. På havets botten är det enklare att fara fram och allt är mycket vackert. Ogillar: Det smutsiga och onda. Är mörkrädd. (Hon är inte rädd för smuts, men ogillar slarvigt och ofärdigt arbete) Historia: Linda växte upp med sin mamma och pappa och syster. Hon drömde om att bli en konstnär och resa runt väelden. Men hennes pappa blev sjuk, han blev nästan förlamad och kunde inte göra något själv. Lindas mamma blev djupt deprimerad och Linda fick ta hand om båda. Hon fick överge sin dröm. Hon var en sådan person som inte kunde se någon annan lida och alltid hjälpte alla. Men hon sökte ständigt bekräftelse och hamnade i skuggan av sina sjuka föräldrar. Men när smittan kom var det nästan som en befrielse. Hennes pappa had redan avlidit en månad tidigare. Linda och hennes syster blev båda Vattenvarelser. Men det blev inte deras mamma. När de flydde skildes Linda och hennes syster, Mirë, åt och Linda tror att hon är död. Hon lägger hela skulden på sig själv. Övrigt:
17 maj, 2015 09:42 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen