Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Doctrina (PRS)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Doctrina (PRS)

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Okej, det kan jag väl.

~Clara

Idag är det tisdag, på tisdagar börjar vi alltid klockan tio så det är en perfekt dag för sovmorgon. Jag ligger trött bland de röda sängkläderna och väntar på viljan att stiga upp ska komma. Såklart händer aldrig det och jag får alltid tvinga mig upp ur den mjuka sängen.
Klockan är nio och det är frukost om tjugo minuter så jag sätter mig upp i sängen och ryser när den kalla luften träffar mina bara ben. Jag ställer mig stelt upp och går fram till min lilla träfärgade garderob för att ta ut en vit t-shirt, ett par svarta jeans och mina röda favoritconverse. Efter att ha bytt från min orange pyjamaströja och tagit på mig de andra kläderna borstar jag mitt röd/bruna hår och sätter upp det i en prydlig tofs. Mitt hår har alltid tendensen att smita från sin plats bakom öronen så det händer ofta att uppsatt hår är den dagliga frisyren.
Jag borstar tänderna med en tandkräm som smakar pepparmint och sköljer munnen med munskölj innan jag springer ner för att inte missa frukosten. Det är redan fullt i salen och nästan alla bord är fulla med skrattande ätande personer och jag känner hur det kurrar i min egen mage.
Jag går till den lilla disken där alla rätter finns. Ägg och bacon, pannkakor, nybakat bröd och massor med juicer. Jag tar själv för mig av pannkakorna med grädde och bär, en varma macka med ost och skinka och nypressad apelsinjuice. Sedan börjar jag mitt letande efter ett i alla fall relativt tomt bord. Efter några letande minuter hittar jag i ett mirakel ett helt tomt bord som jag sätter mig nöjt vid medans jag snabbt hugger in på de alla delikatesserna.

24 maj, 2015 11:29

Ester Potter 04
Elev

Avatar


Jane
Jag går in i den stora matsalen. Överallt sitter olika magiska varelser. Vid ett bord sitter några älvor, vid ett annat två vampyrer, vid ett sitter en alv och en häxa och skrattar och vid ett står tre kentaurer. Men jag är själv. Jag hatar att min vän Zara inte går på Doctrina. Men som tur är så har jag Luna, min varg. Många skulle nog säga att hon är mitt husdjur men för mig är hon inget husdjur utan min bästa vän. Jag är framme vid bänken med frukost nu och jag tar en bricka att sätta all frukosten på. Det finns allt möjligt att välja på men tillslut bestämmer jag mig för en ostmacka, ett glas apelsinjuice och en croissant och går för att leta reda på ett bord.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc09.deviantart.net%2Ffs70%2Ff%2F2012%2F022%2F4%2F2%2Fonce_a_potterhead_always_a_potterhead_by_slyffinclawpuff-d4n8cvr.jpg

24 maj, 2015 19:28

Borttagen

Avatar


Lirizy

Jag vaknar av att en sträv tunga slickar mig i ansiktet.
Jag tvingar mina trötta ögon att öppna sig och ser en mörkgrön liten gestalt sitta på det ljusblå täcket.
"Zi..." stönar jag. "Klockan är...", jag blickar snabbt mot den stora klockan som hänger på väggen, "...halv sju och vi börjar inte förens tio."
"Jaha", säger han. "Men du får ändå gå upp nu. Upp och hoppa! Jag har varit vaken länge!"
"Okej då", säger jag och ler smått.
Jag kliver genast upp och drar på mig ett par ljusa jeans och en lindblomsgrön T-shirt, borstar håret, tvättar ansiktet och kliver i ett par låga mörkbruna kängor.
Sedan trippar jag ner till matsalen med Zi i famnen.

Jag sitter själv vid ett bord i den stora matsalen. På min tallrik ligger två varma mackor, orörda. Jag känner mig inte ett dugg hungrig, jag vill bara ut i skogen och kolla till gammeldraken Flots som är väldigt sjuk just nu.
Plötsligt så öppnar Zi, som sitter på min ena axel, munnen och frågar om jag inte ska äta något.
Men jag känner att jag måste få i mig något. Försiktigt tar jag ett bett på en varm macka.

Spoiler:
Tryck här för att visa!Ester Potter 04 Jane kan väl sätta sig hos Lirizy?

25 maj, 2015 15:37

Ester Potter 04
Elev

Avatar


Jane
Jag ser mig om efter ett ledigt bord men hittar inget. Överallt är det fullt med magiska varelser. Tillslut fattar jag mod till mig och går fram till ett bord där några feer sitter och äter.
"Kan jag sitta här?" frågar jag.
"Jag vet inte om du får plats", säger en av feerna besvärar och tittar på Luna som står bredvid mig.
"Nej, det blir nog för trångt", säger en annan.
Jag anstränger mig för att inte säga till henne att det visst finns plats.
"Okej", säger jag istället och går därifrån.
"Ett försök till", säger jag till mig skälv och går mot ett bord där en ensam älva sitter.
Hon har isblåa vingar och långt blont hår. På hennes axel sitter en liten drake.
"Kan jag sitta här?" frågar jag.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc09.deviantart.net%2Ffs70%2Ff%2F2012%2F022%2F4%2F2%2Fonce_a_potterhead_always_a_potterhead_by_slyffinclawpuff-d4n8cvr.jpg

25 maj, 2015 15:56

Ella01
Elev

Avatar


((Jag ska skriva snart men jag måste fråga. Är de andra på skolan magiska varelser?))

✩✩✩

25 maj, 2015 17:54

Borttagen

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!
Skrivet av Ella01:
((Jag ska skriva snart men jag måste fråga. Är de andra på skolan magiska varelser?))


Vad menar du?


Lirizy

Plötsligt kommer en tjej fram till mitt bord. Hon har mörkt hår och bredvid henne går en varg.
"Kan jag sitta här?" frågar hon.
"Ja..." svarar jag tankfullt. Det är inte ofta någon vill sitta med mig.
Zi gnyr lite mot vargen. "Varför ska de sitta här?" viskar han i mitt öra.
"Zi, det är klart de får sitta här!" viskar jag tillbaka, fastän mitt hjärta dunkar snabbt och hårt i bröstet på mig. Hon kommer säkert tycka jag är jättetöntig.

25 maj, 2015 19:42

Borttagen

Avatar


Egeniaþ

Långsamt går jag i in i matsalen. Bruset från alla pratande elever överväldigar mig men jag fortsätter.

Vid bordet där jag tar mat lägger jag upp lite äggröra och stekta tomater (inget bacon, man kan ju inte äta djur!) på en tallrik. Sedan spanar jag ut för att se om det finns något tomt bord någonstans. Efter ett tag ser jag ett litet bord med bara två stolar i ett av hörnen av salen och jag skrider dit, på mitt tysta och diskreta sätt.

25 maj, 2015 19:53

Ester Potter 04
Elev

Avatar


"Tack", säger jag och sätter mig ner.
Hon tycker förmodligen att jag är jättekonstig men så får det vara. Jag tar en tugga av mackan.
"Vad heter du?" vågar jag tillslut fråga.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc09.deviantart.net%2Ffs70%2Ff%2F2012%2F022%2F4%2F2%2Fonce_a_potterhead_always_a_potterhead_by_slyffinclawpuff-d4n8cvr.jpg

25 maj, 2015 21:14

Borttagen

Avatar


Tjejen slår sig ner.
"Vad heter du?" frågar hon mig.
"Lirizy", svarar jag ganska tyst. "Vad heter du?"
Jag tar en klunk av min apelsinjuice medan Zi blåser mig i örat.
"Sluta!" viskar jag.
Han bara fnyser tillbaka.

26 maj, 2015 08:01

Ester Potter 04
Elev

Avatar


"Lirizy", svarar hon tyst. "Vad heter du?"
"Jane", svarar jag och tar en klunk juice. "Vad heter draken?" frågar jag och tittar på den lilla draken.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc09.deviantart.net%2Ffs70%2Ff%2F2012%2F022%2F4%2F2%2Fonce_a_potterhead_always_a_potterhead_by_slyffinclawpuff-d4n8cvr.jpg

26 maj, 2015 16:00

1 2 3 4 5 6

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Doctrina (PRS)

Du får inte svara på den här tråden.