Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Om Böckerna.

Forum > Harry Potter > Om Böckerna.

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


neej, 100^^

29 nov, 2011 10:06

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
jag vet inte om jag skulle vilja leva ett sådant liv för ron sa en gång: Jag undrade presis hur det var att ha ett normalt liv.


Heja Ron

29 nov, 2011 10:07

Myrtle
Elev

Avatar

+1


läser ettan nu. sett tre filmer.
AWESOME.

29 nov, 2011 16:09

kakan42
Elev

Avatar


hello everybody

29 nov, 2011 16:41

Freja
Elev

Avatar


Jag hade inte velat vara i Harrys ställe!

Everything is Dramione and nothing hurts.

29 nov, 2011 16:49

Borttagen

Avatar


Harry äger! Tänk att ha Dödsätarna+Voldemort+de flesta andra efter sig, och ändå bryter han inte ihop. Harry is pur hero ♥

30 nov, 2011 13:06

_H.P_H.G_R.W_
Elev

Avatar


Det har du bannemej rätt i! (Till första inlägget).

jag är en idiot så troligtvis är mina inlägg idiotiska också

30 nov, 2011 17:13

Borttagen

Avatar


Skrivet av -Mickis-:
Böckerna börjar med att man får veta om Harry, och familjen Dursley. och han börjar på Hogwarts, får sina första bästa vänner och står öga mot öga med lord Voldemort. I tvåan så kmr han tbx, till Hogwarts efter en förfärlig sommar, och han börjar med att lösa ett mysterium - om Slytherins arvtagare löser det och blir skolans hjälte.
I trean så har han haft ännu en hemsk sommar åker till Hogwarts i tron att en galen mördare är ute efter honom, åker hem med Sirius varmt om hjärtat.
I fyran tittar han på världsmästerskapen i quiddidch och blir med i den magiska trekampen, vinner och upplever Voldemort återkomst.
I femman får han veta vad Fenixorden är och får gå och dras med fula kommentarer som: galen och lögnare om inte det var nog får han också dras med paddan Umbridge. han skapar DA och förlorar han som har varit som varit som en förälder för honom.
I sexan tar han lektioner hon Dumbledore får veta så mycket som möjligt om Tom Dolder innan Harrys "idol" dör.
I sjuan återvänder han inte till Hogwarts utan tar upp jakten på horrokruxerna och Voldemort upplever mycket, förlorar många kära, men vinner.

Harry trodde att han var helt normal och några år senare är han en trollkarl som dödar den mest fruktade trollkarlen som levt.

"Skål för Harry potter-pojken som överlevde!"

(Ett komplicerat liv, kan man säga.)

Bra samanfattning

1 dec, 2011 11:04

prongs
Elev

Avatar


asså jag älskar när man lyssnar på 1an och krister läser "oooh, har söte lille Ronnie fått nånting på lilla noooosen" haha

PRONGS RODE AGAIN LAST NIGHT | ♥ jeffrey, king of my heart ♥

1 dec, 2011 12:19

1 2 3

Forum > Harry Potter > Om Böckerna.

Du får inte svara på den här tråden.