öppet rollspel
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > öppet rollspel
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Inez*Malfoy
Elev |
"Hej då!" ropade jag till min pappa som stod och vinkade, lite ledsamt eftersom han inte skulle se mig eller min bror förrän jul.
"Kom igen Lucas!" sa jag till min lillebror och vi sprang igenom muren mellan perrong 9 och 10. Med ett svish så stod vi plötsligt på perrong 9 3/4. Jag tittade upp på klockan, 10.56. 4 minuter kvar tills tåget skulle lämna stationen och åka mot Hogwart. ***Don't tickle a sleeping dragon*** 14 apr, 2015 18:40 |
|
soony sonny love
Elev |
Ändrar snabbt till att föräldrarna lever.
Jag gav mamma en kram. -Ta hand om Mira nu! sa hon. Jag nickade och tog Mira i handen. Vi gick till perrong 9 3/4. Mira gick och satte sig med sina vänner i en kupé. Jag gick till Lola som stod med sin lillebror Lucas. -Hej, snart F.U.T.T examen, sa jag till hennne. ![]()
14 apr, 2015 19:19 |
|
JossiMarauder
Elev |
-"Hejdå!" Sa jag en sista gång till mamma och pappa.
Jag gick in på tåget och letade efter mina bästa kompisar, Lola och Milimani. Jag hittade dem tillslut i en kupé. -"Hej" sa jag. (Var det bra?) So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb 14 apr, 2015 20:57
Detta inlägg ändrades senast 2015-04-15 kl. 17:50
|
|
soony sonny love
Elev |
Skrivet av JossiMarauder: -"Hejdå!" Sa jag en sista gång till mamma och pappa. Jag gick in på tåget och letade efter mina bästa kompisar, Lola och Mira. Jag hittade dem tillslut i en kupé. -"Hej" sa jag. (Var det bra?) om du menar att jag kulle vara mira så är det hennes syster hon som jag ''är'' är Milimani ![]()
15 apr, 2015 16:40 |
|
JossiMarauder
Elev |
Skrivet av soony sonny love: Skrivet av JossiMarauder: -"Hejdå!" Sa jag en sista gång till mamma och pappa. Jag gick in på tåget och letade efter mina bästa kompisar, Lola och Mira. Jag hittade dem tillslut i en kupé. -"Hej" sa jag. (Var det bra?) om du menar att jag kulle vara mira så är det hennes syster hon som jag ''är'' är Milimani Aha, fixat So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb 15 apr, 2015 17:50 |
|
Inez*Malfoy
Elev |
"Hej!" sa jag till Milimani när hon kom in i kupén som jag och Lucas satt i.
"Hej, snart F.U.T.T examen" svarade hon tillbaka när hon satte sig ner bredvid mig. Jag rullade suckande med ögonen men log. F.U.T.T examen var inte det roligaste jag visste men det var ändå lite spännande. Strax efter att Milimani kommit in så hittade även Charlie oss. "Så hur var sommarlovet?" frågade jag mina båda vänner glatt. ***Don't tickle a sleeping dragon*** 17 apr, 2015 16:26 |
|
soony sonny love
Elev |
-Okej, svarade jag och tog upp min bok ''Quidditch
genom tiderna'' och läste. Jag tänkte på min position i laget, jagare. -Någon som är med och tränar Quidditch imorgon? frågade jag de andra. ![]()
17 apr, 2015 17:57 |
|
Inez*Malfoy
Elev |
"Of course!!" svarade jag och ett stort leende spreds direkt på mina läppar av endast tanken av Quidditch.
Jag hade längtat hela sommaren på att få hoppa upp på min kvast och slänga bollar över planen, eftersom även jag var jagare. "Snälla Charlie du kan väl söka till laget i år! Du har ju riktigt bra balans på kvasten du skulle passa helt perfekt som vaktare!!" Jag tittade bedjande på Charlie. ***Don't tickle a sleeping dragon*** 25 apr, 2015 22:16 |
|
JossiMarauder
Elev |
"Ja...jag kanske ska göra ett försök" sa jag och log. "Varför inte?"
"Åh, ja!" Sa Millimani och log med hela ansiktet. "Pokalen är så gott som vår!" Sa Lola. ((Vilken generation är det?)) So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb 25 apr, 2015 22:59 |
|
soony sonny love
Elev |
((när harrys barn går där...))
-Charlie, kom jag vill visa dig en sak, sa jag till Charlie och reste mig upp. Vi gick till en kupé lite längre bort. Där satt Albus,Lily,James potter och Teddy Lupin, Teddy var ledare för Gryffindors Quidditch lag. -Teddy, du har en elev som vill söka till laget, sa jag och nickade mot Charlie. -Och vad vill du spela? frågade han Charlie. -Vaktare, svarade hon. -Tja våran förra vaktare gick ut skolan förra året så du får vara med och söka, sa Teddy. Vi gick tillbaka till kupén och satte oss. förlåt att det var så långt! ![]()
26 apr, 2015 09:13 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen