Solförmörkelsen 2015
Forum > Off Topic > Solförmörkelsen 2015
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vare-kun
Elev |
visst är det kul att internet finns och kan hjälpa till
http://www.nrk.no/troms/watch-the-solar-eclipse-in-svalbard---norway-1.12257825 (ingen aning om hur bra streamen blir) "It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living." -Terry Pratchett 20 mar, 2015 09:45 |
|
Borttagen
|
Jag borde ha köpt flera glasögon och sålt till massa folk!! Det var så himla coolt.
20 mar, 2015 11:11 |
|
Chaemy
Elev |
Jag såg faktiskt!!! Det är väldigt dimmigt och molnigt där jag är men jag gick ifrån lektionen ändå för att se. Först tittade jag åt fel håll och bara "fan" men sen vände jag mig om och det jag såg fick mig att skrika av glädje. Det var visserligen dimmigt men man såg ändå formen av solen och jag behövde inte ens glasögonen för att det inte lyste skadligt starkt. Jag är så glad!!
20 mar, 2015 11:20 |
|
Vare-kun
Elev |
"It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living." -Terry Pratchett 20 mar, 2015 11:20 |
|
EmahS
Elev |
hahaha. det här beskriver nog många svenskar med
https://twitter.com/StatsBritain/status/578862477682876417
20 mar, 2015 11:27 |
|
Ellociraptor
Elev |
Hahahaha det där var seriöst det mesta ovärda jag varit med om. Jag vill tacka molnen för att ni är sämst. Jag vill tacka månen pga din extremt dåliga timing. >
20 mar, 2015 11:32 |
|
Borttagen
|
Det syns fortfarande ♥
20 mar, 2015 11:40 |
|
Vare-kun
Elev |
Skrivet av EmahS: hahaha. det här beskriver nog många svenskar med https://twitter.com/StatsBritain/status/578862477682876417 http://www.vice.com/en_uk/read/the-20-most-spectacular-eclipse-photos-from-london-936?utm_source=vicefbuk "It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living." -Terry Pratchett 20 mar, 2015 11:52 |
|
Dream
Elev |
Solförmörkelsen hit me hard! I natt cirkulerade alla mina drömmar kring den. Det var en klocka som ringde exakt i stunden som den skulle vara, fyrverkerier smällde av och himlen blev helt vit när den var över? Typ som ett papper....
Dessutom har jag haft världens katastroftankar sedan igår XD Jag kan lugnt konstatera att jag är liiiite för dramatisk. Hehe.
20 mar, 2015 12:04 |
|
Atira
Elev |
Var klar med tentan vid halv elva så rusade ut för att titta, men det var förstås igenmulet.
Men det blev faktiskt lite mörkare just under själva förmörkelsen, trots att man inte såg solen. :p 20 mar, 2015 12:31 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen