Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harry Potter [SV]

Forum > Fanfiction > Harry Potter [SV]

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
DracoMalfoy.
Elev

Avatar


Här kommer det mer, eftersom du skrev väldigt snabbt, och jag har ungefär en kvart på mig att skriva..!
-------------------------
Titel: Sorteringshatten
Språk: Svenska
Text: Fanficiton
Kapitel: 6
Färdig: nej
Ratings: G
Beskrivning: När Harry precis börjat på Hogwarts.
---------------------------
Sist: ''Frågor?'' (Det var egentligen längre, men jag orkade kopiera.
---------------------------
Harry kollar sig omkring.
''Plötsligt'' räcker en platina-blond pojke upp handen.
''Ja?'' svarar professor McGonagall och nickar mot pojken.
''Vad blir det för mat då? Föresten, jag behöver inte sätta på mig den dära fåniga hatten. Jag kommer ändå att hamna i Slytherin!''
Vissa skrattade.
''Det förblir en hemlighet än så länge'' svarade professor McGonagall.
''Okej, kom så går vi in då!'' sa hon och öppnade dörrarna.
När dörren var en glänta öppen såg man ett starkt ljus.
Rummet fylldes med levande ljus som svävade, och man hörde alla förstaårselever säga ett ''Wow''.
''Välkommen välkommen!'' svarade en mycket gammal man.
''Jag är rektor på denna skola, och heter Dumbledore''
--------------
hejdå!

Draco Mafoy, det är jag! :)

24 maj, 2011 21:39

GinnyPotter.
Elev

Avatar


merrrrrrrrrrrrrrrr!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_lbea5c0IVj1qzcxrxo1_r1_250.gif

24 maj, 2011 21:39

DracoMalfoy.
Elev

Avatar


Skrivet av GinnyPotter.:
merrrrrrrrrrrrrrrr!


Hihi, du verkar vara den enda läsaren som följer mest!!
Tack!
bara för det kommer det meeeeeeeeer haha!
--------------------
Titel: Sorteringshatten
Språk: Svenska
Text: Fanficiton
Kapitel: 7
Färdig: nej
Ratings: G
Beskrivning: När Harry precis börjat på Hogwarts.
-------------------
Sist: ''Jag är rektor på denna skola, och heter Dumbledore''
--------------------
''Hej'' svarade alla i kör.
Professor Dumbledore fortsatte.
''Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer att trivas och ha kul här på Hogwarts. Men.... Nu börjar vi med sorteringarna!'' ropade Dumbledore över hela salen så att det ekade och alla elever jublade.
''Först, har vi... Hermione Granger!''
Hermione stelnade till.
''Kom igen Hermione, fokusera!'' sa hon till sig själv och andades ut.
Hermione gick till professor Dumbledore som gjorde en gest att hon skulle sätta sig ned på en gammal sliten stol.
Hermione stirrade på den, men tvekade inte.
Hon satta sig frivilligt, och satt helt stilla sen.
Professor Dumbledore tog tag i hatten och satte den på Hermiones huvud.
Plötsligt ''vaknade'' hatten och sa:
''Jaså, en liten smart flicka.. GRYFFINDOR!'' Skrek hatten ut.
Dumbledore fortsatte efter alla i gryffindor jublat och Hermione gått och satt sig ned vid gryffindor-bordet.
''R..........''
----------------
Vad är det han tänker säga?!?!?!?!?!?!
Komentera, så får ni svaret.

Draco Mafoy, det är jag! :)

25 maj, 2011 15:11

Lilla ugglan piggelin
Elev

Avatar


MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEr!!!!!!!!!!!!!!

“I’m on a roller coaster that only goes up, my friend.” - Augustus Waters (The fault in our stars)

26 maj, 2011 20:31

AliceLongbottom.
Elev

Avatar


mera!

/ Neville Langballe.

28 maj, 2011 20:02

DracoMalfoy.
Elev

Avatar


Skrivet av AliceLongbottom.:
mera!


o.o
En till läsare, TACKAR! ♥3

mer kommer senare idag!

Draco Mafoy, det är jag! :)

29 maj, 2011 17:23

GinnyPotter.
Elev

Avatar


meeeeeeeeeeeeer!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_lbea5c0IVj1qzcxrxo1_r1_250.gif

30 maj, 2011 20:02

DracoMalfoy.
Elev

Avatar


sorry, just nu har jag gäster och kommer inte kunna skriva mer idag... eller jag vet inte, MEN, jag LOVAR att ni kommer få ett GANSKA långt kapitel sen!

Draco Mafoy, det är jag! :)

6 jun, 2011 18:32

GinnyPotter.
Elev

Avatar




MEEEEEEEEEEEEER!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_lbea5c0IVj1qzcxrxo1_r1_250.gif

9 jun, 2011 21:01

BananaBen
Elev

Avatar


Det här är ju väldigt bra faktiskt!
Ska det inte komma mera snart?

*Bevakar*

9 jun, 2011 22:22

1 2 3 4 5 6

Forum > Fanfiction > Harry Potter [SV]

Du får inte svara på den här tråden.