Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Glee [Privat!]

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Glee [Privat!]

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


När en av tjejerna säger åt Adam att det är hans tur vänder det sig plötsligt i magen på honom. Han blir nervös som attan, det stöter i handlederna och han tycker att det känns som om han blir grön i ansiktet. Såklart blir han inte det, men känslan är fortfarande kvar när han går in i körsalen.
"Hej, det är jag som är anonym", säger han, sväljer snabbt och blundar.

"Det är helt okej Adam", nickar Mr Shuester. "Vilken sång kommer du att sjunga?"
"Jag tänkte på Alone, av E.M.D", säger Adam skyggt.
"Dåså." säger Mr Shue. "Visa vad du kan!"

När han ska börja blir han mer nervös än någonsin. När han greppar mikrofonen känns det som om den glider ur fingrarna på honom och han känner hur han börjar svettas. Han tar ett djupt andetag och sjunger med djup stämma.

I've never really been the type to be superstitious
And I wouldn't say that I'm superreligous
But latent I've been praying and hoping and wishing, hey
Is anyone out there willing to listen?
I'm kind of worried 'bout the world that we live in
It's time to stand up but everyone's hating, no


Han ser sig nervöst omkring i rummet. De flesta verkar gilla hans framträdande, en hel del ler till och med. Och eftersom låten är ganska rytmisk också stampar han lätt i marken i takt, trots att han inte vill det. De skulle kanske tycka att han var fånig. Men ingen gör det.

Mothers are crying all night long
Waiting for their kids to come home
Does anybody see that something's wrong?
Yeah
The earth we're living on today
Is never ever gonna be the same
If we don't wake up and make a change
No, tell me


När låten är slut får han rungande applåder av körmedlemmarna, de verkar tycka om honom. Han får en sådan där härlig känsla av att ha lyckats, och det är underbart.
"Adam ..." börjar Mr. Shue, efter att ha samlat alla i en cirkel. "Vi kommer sätta upp en lista på de som kom med. Tills dess, känn dig intagen i klubben."

Adam känner för att sätta upp en segernäve i luften, men gör det aldrig. Han säger ett snabbt "tack" och går ut. Exakt vad hände?

[Sry för mitt j*vligt långa inlägg, hade tråkigt bara]

25 feb, 2015 07:08

5_lollipop_5
Elev

Avatar


[Sorry, är för sjuk just nu för att svara. Svarar imorgon eller i övermorgon. Tagga mig om jag glömmer! ]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fyt3.ggpht.com%2F-AufHIQ3sLmM%2FAAAAAAAAAAI%2FAAAAAAAAAAA%2FhPFE6k06-Ls%2Fs900-c-k-no%2Fphoto.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fvignette4.wikia.nocookie.net%2Fsmosh%2Fimages%2F9%2F98%2FIancorn.gif%2Frevision%2Flatest%3Fcb%3D20130302043728 Iancorn <3

3 mar, 2015 20:47

Borttagen

Avatar


[Okej]

9 mar, 2015 18:26

5_lollipop_5
Elev

Avatar


Ava springer genom korridoren. Det är dagen efter auditionen och listan borde ha kommit upp vid det här laget. Nästan framme vid tavlan möter hon Makenzi och Lucy, som kommer marscherande mot henne arm i arm. Hon har försökt att undvika dem hela morgonen, men de har sökt efter henne som blodtörstiga spårhundar och nu får de äntligen sin chans att konfrontera hennes svek.
"Var var du igår?" gastar Makenzi. "Du lovade ju att komma!"
Ava kollar sig generat om och ler ursäktande mot hopen av elever som har samlats runt omkring dem.
"Jag sa ju till dig, jag pluggade för ett prov." svarar Ava så lugnt och säkert hon kan.
"Som om jag skulle tro på det! Det är ju för f*n första veckan. Vi har inga prov!"
Ava tänker snabbt. Hon får inte sabba det här nu.
"I spanskan har vi det." far det ur henne och hon ler svagt. Mr Shuester kommer att "vittna" för henne om det behövs, det tror hon.
Makenzi flinar.
"Knäpp lärare! Aja..."
Hon börjar gå och Lucy hänger med som om hon vore Makenzis lydiga knähund. Makenzi vänder sig till Ava.
"Kommer du då?" frågar hon och höjer på ögonbrynet, väntar in Avas nästa drag.
"Nja... Jag har bråttom... Extra spanska..."
Makenzi ser snopen ut ett tag, men struttar snart iväg igen med Lucy i hälarna. Ava skyndar sig vidare och kommer slutligen fram till tavlan. Molly är redan där. Hon ser glad ut och när hon vänder sig mot Ava ser hon att hon har tårar i ögonen.
"Vi kom in!" piper hon lyckligt. "Ava, vi kom in!"

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fyt3.ggpht.com%2F-AufHIQ3sLmM%2FAAAAAAAAAAI%2FAAAAAAAAAAA%2FhPFE6k06-Ls%2Fs900-c-k-no%2Fphoto.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fvignette4.wikia.nocookie.net%2Fsmosh%2Fimages%2F9%2F98%2FIancorn.gif%2Frevision%2Flatest%3Fcb%3D20130302043728 Iancorn <3

9 mar, 2015 18:43

Borttagen

Avatar


Oron stiger i Adam när han går fram mot tavlan för att se om han kom med. Lika mycket som han skulle kunna göra vad som helst för att vara med är han orolig för att han har kommit med. Då skulle nog alla reta honom. Han skulle bli som Kurt, den där trean i New Directions som alltid blir kastad i sopcontainerar. Adam var med en gång när de gjorde det. Han gjorde ingenting, men han såg på när Azimio, en av footballskillarna, visade hur man gjorde. Han själv tyckte att det var hemskt, men han visste att om han inte deltog i spektaklet skulle han bli mobbad för livet. Så han hade låtsas som om han hade roligt när han tittade på.

Listan var mycket riktigt där. De där andra två tjejerna hade kommit med, resten av listan var full av tidigare medlemmar och en till var... Anonym. Tack och lov, de skrev anonym. Nu är hans liv inte slut ändå. Problemet blir att folk kommer se att han går in i körsalen...

9 mar, 2015 18:51

1 2 3

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Glee [Privat!]

Du får inte svara på den här tråden.