What's your sign?
Forum > Off Topic > What's your sign?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag är skorpion! Och sen jag blev intresserad av astrologi när jag var runt 13 (herregud över 10 år sen redan!) så har jag alltid tyckt att det som skrivs om skorpionen passar in på mig
De allra flesta av mina vänner är antingen vatten- eller lufttecken, men min bästa vän är jordtecken så tja, nog inget speciellt som passar med mig Sol- och måntecken har jag inte satt mig in i så det vet jag inte... I kinesiska zodiaken är jag häst! 9 feb, 2015 01:46 |
|
Borttagen
|
Mitt stjärntecken är vågen, men jag är inte ett DUGG insatt i några som helst andra tecken/vad vågen betyder.
Någon som kan dela med sig av lite info? 9 feb, 2015 07:16 |
|
Borttagen
|
Åh vad kul att en sådan här tråd skapades!! Har varit intresserad av sådant här i ett tag nu
Sjärntecken: Kräfta Jag tycker att det stämmer bra på mig! Kräftan är försiktig i romantiska relationer, men ytterst trogna och det gäller även vänner, familj och minnen. Kräftan påverkas lätt av månen, vilket jag gör (jag blir sur och har svårt att sova när det är fullmåne), eftersom deras element är vatten (vilket DEFINITIVT stämmer på mig). De är ofta mycket kreativa och när de får en idé har de svårt att släppa taget om den. De är mycket värnande om nära vänner, familj och partner. Kräftan har bröstkorg som kroppsdel och det stämmer nog på mig också! Planet är månen. Och dessa egenskaper tycker jag stämmer utmärkt på mig Kinesiskt stjärntecken: Get (bääääh) 9 feb, 2015 07:19 |
|
Dream
Elev |
(Psst soltecken och stjärntecken är samma sak.)
H@nna: little tip, sök på google; du hittar mycket! Dessutom kan du säkert låna astrologiböcker på biblioteket, om du är intresserad. ^^ Men kan berätta lite om vågen iaf, är ju ändå våg jag med! Vågens planet är Venus, alltså hör skönhet och harmoni till tecknet. Vågen är ett lufttecken, likt vattumannen och tvillingarna. Luft = intellekt. (( Jord: Oxe, Jungfru, Stenbock Vatten: Fiskarna, Kräfta, Skorpion Eld: Vädur, Lejon, Skytte )) Vågen är ett riktigt obeslutsamt tecken, "vem är snällast av Anna och Tilda?" vågen svarar "Jag vet inte, båda är ju snälla. hmm... hmmm.." XD Som man hör på namnet är vågen ett tecken som väger nackdelar och fördelar, de står för rättvisa helt enkelt. Även om det tar ett tag innan en våg kommer till beslut, är beslutet det slutgiltiga svaret! Vågen söker harmoni, och ogillar konfliktartade situationer. Vågen har en tendens att vara lite som en vindflöjel, man vet inte alltid vart man har dem. En sammanfattning ^^
9 feb, 2015 12:56 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Dream: (Psst soltecken och stjärntecken är samma sak.) H@nna: little tip, sök på google; du hittar mycket! Dessutom kan du säkert låna astrologiböcker på biblioteket, om du är intresserad. ^^ Men kan berätta lite om vågen iaf, är ju ändå våg jag med! Vågens planet är Venus, alltså hör skönhet och harmoni till tecknet. Vågen är ett lufttecken, likt vattumannen och tvillingarna. Luft = intellekt. (( Jord: Oxe, Jungfru, Stenbock Vatten: Fiskarna, Kräfta, Skorpion Eld: Vädur, Lejon, Skytte )) Vågen är ett riktigt obeslutsamt tecken, "vem är snällast av Anna och Tilda?" vågen svarar "Jag vet inte, båda är ju snälla. hmm... hmmm.." XD Som man hör på namnet är vågen ett tecken som väger nackdelar och fördelar, de står för rättvisa helt enkelt. Även om det tar ett tag innan en våg kommer till beslut, är beslutet det slutgiltiga svaret! Vågen söker harmoni, och ogillar konfliktartade situationer. Vågen har en tendens att vara lite som en vindflöjel, man vet inte alltid vart man har dem. En sammanfattning ^^ Okej, tack! Stämmer ganaka bra in på mig^^ 9 feb, 2015 14:59 |
|
Corazon
Elev |
Dream
Verkar stämma rätt bra in på mig! Är ingen materialist men koncentrerar mig för mycket på detaljer och vill ha allt i sin ordning.
9 feb, 2015 15:21 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Jag är stenbocken.
Jag är absolut inte den där överambitiösa arbetsnarkomanen som stenbockar ska va, snarare tvärtom. Jag är inte heller disciplinerad och planerande. Men vissa andra egenskaper stämmer in på mig t.ex. försiktig, tillbakadragen, lojal, envis, inåtvänd, melankolisk, har en ganska torr humor.. Jag tror jag trivs rätt bra med fiskar faktiskt. Har ett par skorpionvänner och ett par skorpionsystrar, som jag tycker om väldigt mycket allihopa. Men fiskar är nog mer min typ av person i allmänhet tror jag Mitt kinesiska tecken är apan men de andra har jag inte koll på! 9 feb, 2015 19:03 |
|
Dream
Elev |
Hej alla fina!
Nu är vi inne i vädurens period, yay! Kanske finns det några söta små vädurar här på mugglis? ;D ![]() (mina tappra försök att återuppliva den här tråden är gulliga jag veet ;'
21 mar, 2015 13:51 |
|
Borttagen
|
Är vädur, men hur tar man reda på ens måntecken och ascendent? Är får (?) i kinesiskt tecken
Dream: Jag är! 21 mar, 2015 14:07 |
|
Dream
Elev |
Winsah: Åh vad roligt! ♥ När fyller du år? ^^
http://alabe.com/freechart/, här kan du räkna ut måntecken och ascendent!
21 mar, 2015 14:12 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen