This Is War
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > This Is War
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Namn: April Ross
Födelsedag (måste vara född 1979/1980) : 1980-02-07 Kön: Tjej Blodsstatus: Renblodig Utseende (beskrivning) : Långt brunt hår som slutar lite längre ner än axlarna, bruna ögon, liten mun, lite näsa och är rätt smal. Utseende (bild) : ![]() Sexuell läggning: Hetero Elevhem: Gryffindor Förhållande? Med vem?: Draco Malfoy ( Dom har vari ihop i 2 år) Patronus (alla kan inte) : Varg Familj & Bakgrund: Hennes föräldrar blev dödade av dödsätare för ett år sen och April bor i ett förfallet hus i skogen inte så långt bort från familjen Malfoy. Har en syster i Slytherin men hon har flyttat in hos sin killen och pratar inte med någon den lilla delen av familjen som finns kvar. April har alltid fått höra av sina farföräldrar att mugglarfödda och såna renblodiga som umgås med mugglar är hemska personer men April vet att det är lögn. Bra egenskaper (max fem) : Att få personer att lita på henne, är väldigt charmig ( Vilket gör att hon kommer undan med mycket), är väldigt överbeskyddande, Är väldigt smart och snäll Dåliga egenskaper (fem st) : Bryr sig alldeles för mycket om sitt utseende, faller ofta för fel killar, är inte snabb, eller smidig och kan lätt såra andra fast hon inte vill det. Personlighet: Snäll, trevlig, överbeskyddande och smart Övrigt: Älskar att sjunga och träna 18 jul, 2014 18:39 |
|
HP_Maja
Elev |
Namn: Haruki (Haro (uttalas Hauro) Yamada
Födelsedag (måste vara född 1979/1980) : 3 Maj 1980 Kön: Man Blodsstatus: Renblod Utseende (beskrivning) : Lång och muskulös med svart, rufsigt hår. Har lite japanskt utseende med bruna ögon och liten näsa. Han rodnar inte. Utseende (bild) : Sexuell läggning: Bisexuell Elevhem: Gryffindor Förhållande? Med vem?: Nej Patronus (alla kan inte) : Sköldpadda Familj & Bakgrund: Mamma, pappa och en lillasyster. Han bor på en stor herrgård och har resten av släkten kvar i Japan. Han har alltid fått allt han vill, om han varit lydig. Men Haru är inte lydig. Han har alltid varit ute efter äventyr och tackar aldrig nej till en utmaning. Bra egenskaper (max fem) : Modig, smart, äventyrslysten, snabb och bra med staven (lär sig fort) Dåliga egenskaper (fem st) : Tackar aldrig nej till en utmaning, "övermodig", irriterande ibland (pratar mycket om osammanhängande ämnen. Han hatar när det är pinsam tystnad), förvandlingskonst och få vänner. Personlighet: Märks i rollet Övrigt: Han har en väldigt sträng familj när det gäller det mesta. Betyg, följa regler, men speciellt renblod. (Trots det är de mot ni-vet-vem) Haru hatar sin familj, men hatar också att göra dem missnöjda. Han är också emot alla sorters grupperingar (inklusive elevhemmen) pga det (att de värderar renblod högt). The marauder's map 20 jul, 2014 14:43 |
|
Nordanhym
Elev |
Okej, ska vi bestämma en ordning som vi ska rollspela i? Alltid lättare om man har en fast ordning liksom, lättare att hålla reda på vems tur det är ^^
Jag vill väldigt gärna vara nummer 2 ^^ Vi borde även bestämma vilken form vi sak rolla i, jag-form anser jag är enklast, vad tycker alla ni andra om det ? Även att någon måste skriva en prolog så att vi alla vet exakt vart i rollspelet vi börjar ![]()
3 aug, 2014 16:39 |
|
Borttagen
|
Penelope, en av reglerna är att man ska rollspela i tredjeperson...!
Och alla har inte skrivit sina mallar än, så vi kan inte börja än! Prolog låter jättebra! Jag kanske ska skriva den, eftersom jag startade rollet? 3 aug, 2014 16:41 |
|
Nordanhym
Elev |
Skrivet av Borttagen: Penelope, en av reglerna är att man ska rollspela i tredjeperson...! Och alla har inte skrivit sina mallar än, så vi kan inte börja än! Prolog låter jättebra! Jag kanske ska skriva den, eftersom jag startade rollet? Jag missade att det skulle vara i tredje person ^^ Sorry Vem är det vi väntar på som ska göra sin mall? Ja jag tycker att du ska göra det, därför jag taggade dig ![]()
3 aug, 2014 16:44 |
|
Borttagen
|
PPP är de väl? Hon har inte skrivit tror jag...
3 aug, 2014 16:45 |
|
Nordanhym
Elev |
Skrivet av Borttagen: PPP är de väl? Hon har inte skrivit tror jag... Ja juste Men jag har en fråga, vad menas med "Du får inte skriva något annat i rollet än roll-replikerna"? får man inte beskriva miljö, känslor och sådant? ![]()
3 aug, 2014 16:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Nordanhym: Skrivet av Borttagen: PPP är de väl? Hon har inte skrivit tror jag... Ja juste Men jag har en fråga, vad menas med "Du får inte skriva något annat i rollet än roll-replikerna"? får man inte beskriva miljö, känslor och sådant? Jo, jo, absolut! Menade att man inte får skriva annat mitt i texten typ "Liv ser sig om (haha)" utan ska man säga något sådant får man ta det efter rollinlägget, ungefär "*rollinlägg* (Förlåt för inaktivitet, har inte hunnit)" Det var så jag menade 3 aug, 2014 16:49 |
|
Nordanhym
Elev |
3 aug, 2014 22:02 |
|
HP_Maja
Elev |
Jaooo! (Känner att jag måste skriva nåt för att inte vara totalt utanför..)
Men hörrni, of tropic, får man uggla lite med er? Så man kan känna er lite på riktigt med? Känns som att alla ni känner varran redan The marauder's map 3 aug, 2014 23:06 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen