Jag då? [sv]
Forum > Fanfiction > Jag då? [sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Mera, hon får väl brevet?
12 maj, 2011 07:06 |
|
Salazar1
Elev |
Det var ju liksom det hon fick i slutet! Hopoas jag........
Slytherin Pride 12 maj, 2011 13:56 |
|
Minidjuret
Elev |
Jag stirrade på brevet och läste det flera gånger om. " Käre miss Rowkings. Vi har fått veta att du klockan tolv minuter över tio idag utförde "reparo" trollformeln i din trädgård. Vi ger dig därför en varning. Om du någong gång utför magi utanför Hogwarts igen blir du relegerad från Hogwarts. Ha en fortsatt trevlig dag.
Med vänliga hälsningar Mafalda Hopkirk Avdelningen för olaglig trolldomsutövning Trolldomsministeriet. Jag vek ihop brevet och skönk försiktigt ner i gräset. Jag hade ju inte fått något brev från Hogwarts om att jag skulle börja där, hur kunde jag då bli religerad om jag använde magi igen? Jag reste mig upp igen och gick in och slängde brevet. Mamma och pappa skulle inte få veta. Jag kallade på Soy och hon kom flygande. Jag satte in henne i buren och gick ut i trädgården, tog min väska och satte mig på kvasten. Nu skulle jag flyga dit jag hade bestämmt, inget skulle hindra mig. Jag sköt ifrån marken och åkte upp, upp, upp. När jag var ungefär 250 meter upp kom jag på att jag kunde ha min osynlighetsmantel på mig. Jag lirkade upp den ur väskan och la den över både mig och kvasten. Nu kunde jag flyga över mugglarstäder! Jag var påväg till Londons tågstation. När jag flugit i ungefär 15 minuter var jag stelfrusen om händerna. Det var kallt även fast jag hade manteln på mig. Jag kollade ner och såg stationen och började sakta flyga ner. Jag landade utanför stationen och gick in. När jag kom in kollade jag mig omkring efter perrong 9¾. Den syntes inte till. Självklart! Vad dumt av mig att tro att den skulle synas! Hur skulle det se ut med ett tåg som mugglare inte fick använda? Jag fnissade. Mugglare omkring mig kollade sig omkring. Jag undrade varför men tänkte inte närmare på saken. När jag var påväg mot perrong 9 och 10 såg jag en mörkhårig pojke med en jättefin snövit uggla. Pojken såg mycket förvirrad ut. Sen såg jag en familj med bara rödhåriga personer. De såg absolut inte ut som mugglare. Sen såg jag hur en av pojkarna i familjen försvann in i emmelan perrongerna i tomma luften. Jag ryckte till. Sen gick två andra av pojkarna in. Den mörkhåriga pojken gick försiktigt fram till familjen med rödhåriga. Han sa något som jag inte hörde. Den svarthårige pojken försvann också och sist den sista rödhårige pojken. Jag gick försiktigt mot platsen de hade försvunnit på. Någon råkade gå in i mig " Ursäkta, kan du inte se dig för" sa jag irriterat. Personen som gått in i mig kollade sig förvirrat omkring. Jag kom på att jag fortfarande ha manteln på mig och rodnade sen gick mot platsen pojkarna försvunnit på. Jag blundade och sprang den sista biten där de hade försvunnit. Förlåt att det blev kort men jag ska på teater och hinner inte skriva mer nu 12 maj, 2011 15:28 |
|
Salazar1
Elev |
Asbra!!! och spännande
Slytherin Pride 12 maj, 2011 15:39 |
|
Minidjuret
Elev |
Tack. Era gissningar stämmde inte riktigt
12 maj, 2011 15:46 |
|
Salazar1
Elev |
Hon kommer att ta sig till Hogwarts!!!! Utan biljett...hm
Slytherin Pride 12 maj, 2011 15:47 |
|
Minidjuret
Elev |
^^ Om du vill så kan du ge tipps på vad jag kan skriva om i berättelsen c:
12 maj, 2011 15:51 |
|
Salazar1
Elev |
Ett dumt förslag:
Hoppa in i Harys bur, släppa ut Hedwig och låtsas vara en uggla! Ett bra förslag: Hon kan ta på sig den där grejen som hon fick av sin pappa! Jag tror liksom att det är en osynlighets mantel om man har den ut-och-in! Slytherin Pride 12 maj, 2011 15:55 |
|
Minidjuret
Elev |
Haha det var bra förslag. Hon har använt sin osynlighetsmantel två gånger^^
12 maj, 2011 15:58 |
|
Salazar1
Elev |
Mm! Fast du sa att hon fick en gammal lappad il av sin pappa! En osynlighetsmantel blir inte så att man måste lappa eller laga den!
Slytherin Pride 12 maj, 2011 16:00 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen