Rollspel
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rollspel
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag kan! (Och jag ändrar elevhem om det är ok)
_____________ Jag gick igenom väggen och såg tåget. Det bolmade rök ur loket och jag log. Jag tog min koffert och klev på tåget. 31 maj, 2014 09:03 |
|
Clara Malfoy
Elev |
Jag gick längst korridoren för att hitta en kupé.
Tillslut hittade jag en tom och gick in. Min uggla Sauron hoade förnöjt och putsade de svarta fjädrarna.
31 maj, 2014 10:05 |
|
Minihäst
Elev |
Jag satt i en kupé jag hittat och det var som om jag satt på nåldynor.
Du kanske har hört talas om fjärilar i magen? De kan ta sig. Jag hade en hästflock i min mage. Min skoluniform satt på och jag funderade på vilket elevhemsmärke som skulle sitta på mitt bröst och i vilken färg min slips skulle vara. Jag hoppades inte på Slytherin och mindes flickan som viskat hemligheter om elevhemmen till mig medan mina föräldrar och professor Mint tog ut trollkarlspengar åt mig. "Slytherin är alla elaka som bara gillar sig själva" hade hon sagt. Och sådan var väl inte jag? Jag undrade om någon skulle komma och sätta sig hör hos mig. Å ena sidan hoppades jag det, och å andra sidan inte, another day, another slay 31 maj, 2014 18:06 |
|
Clara Malfoy
Elev |
Jag satte på mig uniformen och läste igenom alla kursböcker igen. Det hade jag gjort ända sedan jag fick brevet och kunde dom utantill. Jag hade även läst lite om elevhemmen, och Gryffindor och Rawenclove verkade best. Jag hoppades inte jag hamnade i Hufflepuff eller Slytherin. Hela min familj hade hamnat i Gryffindor. Jag gick rastlöst ut i korridoren, för att hitta någon att prata med.
1 jun, 2014 13:40 |
|
Lele
Elev |
Jag gick på tåget. Jag gick in i en kupé och bytte om till min nya klädnad
Mama, kudos for saying that. For spilling.
1 jun, 2014 15:16 |
|
Borttagen
|
Jag hade redan på mig min klädnad och hade som alltid näsan i en bok. Jag hade bokstavligen läst mig genom mitt liv. Det var så jag hade stått ut på barnhemmet, genom att läsa. Jag hade blivit retad och hade läst mig till en annan värld när jag mådde dåligt. Jag var redan i slutet av tåget och öppnade en kupé dörr.
- kan jag sitta här? Frågade jag. 1 jun, 2014 21:45 |
|
Minihäst
Elev |
- Får jag sitta här? Jag såg upp och såg en smal och ganska lång flicka stå vid ingången till kupén. Jag log lite smått och höstarna i min mage fortsatte att trava på. Jag log lite till och insåg sedan att jag inte svarat på frågan.
-Visst, svarade jag. Du kan bara sätta dig! utbrast jag sedan glatt. - Skaru också gåförstaåret? stammade jag fram. another day, another slay 1 jun, 2014 22:13 |
|
Borttagen
|
- ja, sa jag och slog mig ner.
- vad heter du? 1 jun, 2014 22:27 |
|
Clara Malfoy
Elev |
1 jun, 2014 22:45 |
|
Borttagen
|
Jag satt och tittade ut genom fönstret. Jag bytte om till min klädnad och kände att jag ville ha sällskap. Jag gick in till en anna kupé, med några som såg ut att vara i min ålder.
"Hej.." Sa jag. 2 jun, 2014 17:07 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen