Karaktärer ni inte gillar?
Forum > Off Topic > Karaktärer ni inte gillar?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
potterflicka
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av potterflicka: Kan inte påstå att jag älskar Harry. Han är helt okej, men ibland blir jag riktigt irriterad på att han gnäller och alltid har någon tanke om att '' det är så himla synd om mig ''. Och, som nästan alla andra, så ogillar jag starkt Bella ifrån Twilight. Det är så svårt att beskriva just vad jag inte gillar med henne, men det kan vara att hon överdramatiserar och är allmänt irriterande. Och är en idiot som hoppar på främlingars motorcyklar, hoppar från klippor och utsätter sig för livshotande situationer bara för att hennes pojkvän försvann.. och vem vill ha en stalker som misshandlar en och vill dricka ens blod till pojkvän? Hahah, där räknade du upp massor med saker som jag ogillar med henne ^^ 8 maj, 2014 14:47 |
|
Carmas Beloshie
Elev |
Jag som kollar mycket på anime och där hittar man alltid karaktärer som man avskyr t.ex. Yuno Gasai från Future Diary. Man hoppas och hoppas på att karaktären ska dö men det gör den inte. Men de karaktärer som man gillar bara dör som flugor.
8 maj, 2014 17:06 |
|
Fellrendión
Elev |
Greve Olaf
Även (spoiler för andra karaktärer som förekommer i serien) : Spoiler: Tryck här för att visa!
2 nov, 2014 00:21 |
|
HuffiePuffie
Elev |
Bella i Twilight.
Vad ska man säga? Drama queen. Gillar inte henne alls. Även Umbridge. Riktigt störande. De 2 karaktärerna kommer jag på allvar aldrig och gilla. 2 nov, 2014 09:00 |
|
hyperion
Elev |
2 nov, 2014 10:58 |
|
Borttagen
|
Jag tycker att man också kan göra skillnad på vilka karaktärer man inte gillar och vilka personer man inte gillar liksom. Som Umbridge t ex, jag gillar henne inte som person men älskar henne som en karaktär!
Jag följer en serie kriminalromaner (Hjort & Rosenfeldt) som är full av karaktärer som jag inte gillar som personer men älskar som karaktärer. Jag tycker de har sjukt osympatiska personligheter men de fungerar så bra i sammanhanget och ger så mycket dynamik till berättelsen. Jag älskar att hata dem och hatar att älska dem! Det gör så mycket för läsupplevelsen. I en annan kriminalserie var det en sexistisk karaktär som mobbade andra och var allmänt dum i huvudet. Men han var också en sådan där sorts karaktär som gjorde sig bra i storyn. Hans chef skickade honom på en jämställdhetskurs senare så han bättrade sig och blev mer sympatisk... men trots att han blev bättre som person blev han en mycket mer ointressant karaktär att läsa om. Jättetråkigt! När jag hatar karaktärer just som karaktärer är väl när de inte tillför storyn något. Som de jag nämnt tidigare i tråden, Sam & Dean Winchester i Supernatural, som bara upprepar samma mönster hela jävla tiden. Det funkade ju ett tag men det blir ju jättetradigt i längden. 2 nov, 2014 11:20 |
|
Borttagen
|
Alltså John Greens karaktärer. Spyr på Hazel Grace, Augustus Waters och Alaska Young. Särskilt de två sistnämnda.
2 nov, 2014 15:05 |
|
Safir
Elev |
Edward i twilight kanske inte direkt är huvudpersonen men jag stör mig något så fruktansvärt på honom.
Varför: Spoiler: Tryck här för att visa! Bella i twilight. Spoiler: Tryck här för att visa! Kommer faktiskt inte på någon mer nu O.O
2 nov, 2014 16:41 |
|
Borttagen
|
Harry i Harry Potter
Bella i Twilight (fast vet inte ens riktigt om jag gillar Twilight??? Gillar den där lilla tjejen (har glömt bort vad hon heter hehe) och Emmett men typ inget annat så idk) Katniss i Hunger Games (typ. jag vet inte om jag gillar henne eller inte haha ...) Det finns jättemånga fler, men jag orkar inte rabbla upp dem hehe 2 nov, 2014 16:46 |
|
Klaestron
Elev |
Skrivet av Borttagen: Harry i Harry Potter Bella i Twilight (fast vet inte ens riktigt om jag gillar Twilight??? Gillar den där lilla tjejen (har glömt bort vad hon heter hehe) och Emmett men typ inget annat så idk) Katniss i Hunger Games (typ. jag vet inte om jag gillar henne eller inte haha ...) Det finns jättemånga fler, men jag orkar inte rabbla upp dem hehe Så du gillar inte vad som kan ses som huvudpersoner?
2 nov, 2014 16:47 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen