Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Röll ;)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Röll ;)

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag vaknade av larmet som jag hade ställt in på min mobil. Jag stängde av det och suckade. Helgen var över och det var dags att jobba igen. Jag reste mig upp ur sängen och gick ut i köket och tog en tallrik fil. Jag hatade mitt jobb som kassör i en leksaksaffär i gallerian, fast det var det enda jobb jag hade lyckats få. Dem enda jag fick träffa på dagarna var småungar och deras griniga morsor. Jag suckade och åt upp filen, sedan gick jag in och duschade.

2 maj, 2014 16:08

Borttagen

Avatar


Jag vaknade av att mina barn kom och väckte mig. Zac var redan på jobb och jag skulle vara hemma med barnen idag. Jag hade ledigt från jobbet och jag jobbade på ett café.
- Mamma, du lovade att vi skulle gå och köpa den där dockan och bilen idag!, sade båda nästan till lika. De var tvillingar.
Jag började med en suck klä på mig och gick sedan och lagade frukost.

2 maj, 2014 16:42

Borttagen

Avatar


När jag hade duschat så gick jag in i rummet och klädde på mig ett par mörkblåa jeans och En Vit T-shirt med tryck. Jag kammade igenom håret och gick sedan ut i hallen. Jag tog på mig skorna och jackan och gick ut till bilen. Jag satte fast mig och startade bilen, sedan körde jag mot Gallerian. Jag var framme efter en kvart. Jag parkerade bilen utanför och gick in. Klockan var halv 10. Gallerian skulle öppna 10. Jag gick bort mot Leksaksaffären där jag jobbar. Jag gick in och bytte om till den fula arbetsskjortan, sedan började jag packa upp nya leksaker som hade kommit.

2 maj, 2014 16:46

Borttagen

Avatar


Jag åt frukost med mina barn och plockade undan efter oss. De gick till bilen och väntade på mig då jag snabbt tog på mig lite smink och fixade håret lite. Jag gick till bilen och körde iväg mot centrum med en suck.
- Där är dockan!, tjöt Anna och pekade på dockan i skyltfönstret när vi körde förbi. Emilia var inte sådär tjejig som Anna, utan gillade mer att leka med bilar och annat sådant. Vi gick först till mataffären och handlade mat innan vi körde mot galleriet.

2 maj, 2014 17:41

Borttagen

Avatar


Klockan började närma sig 10. Jag satte mig bakom kassan och inväntade kunderna. Det var bara jag och min jobbarkompis Kalle som jobbade idag. Alla andra var sjuka och bortresta, så jag var lite stressad,men det skulle nog gå lika bra som vanligt.

2 maj, 2014 17:44

Borttagen

Avatar


Vi kom till leksaksaffären och Anna sprang genast fram till en av hyllorna och tog en docka och Emilia gick blygt fram till hyllan brevid disken och tog en bil. De gav sina leksaker till mig och vi ställde oss i kön. Jag tog fram mina pengar.

2 maj, 2014 17:47

Borttagen

Avatar


Jag satt i kassan. Längst fram stod en liten pojke med sin mamma. Dem skulle köpa en Bil.

-Det blir 3 Euro, sa jag tyst.

Pojkens mamma gav mig en sur blick och gav mig sedan pengar.

2 maj, 2014 17:49

Borttagen

Avatar


Emilia och Anna började jaga varandra.
- Stå still, sade jag och drog dem till mig. De suckade båda två.
Jag lade upp leksakerna på disken och log mot mannen bakom kassan.

2 maj, 2014 17:51

Borttagen

Avatar


Jag tittade på nästa kund och såg att det var en mamma med två flickor. Mamman log mot mig. Det var det första leendet jag hade fått på flera månader. Jag log tillbaka.

2 maj, 2014 17:54

Borttagen

Avatar


Jag studerade honom som stod bakom kassan. Han såg helt bra ut. Jag fick dåligt samvete för att jag tyckte så, jag hade ju redan en man. Jag tog fram mitt bankkort.

2 maj, 2014 17:57

1 2 3 4 5

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Röll ;)

Du får inte svara på den här tråden.