Roll
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Roll
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
( Det spelar ingen roll
2 maj, 2014 13:02 |
|
Angelinaa
Elev |
((Då håller jag kvar henne
Efter ett tag av tomt stirrande i boken insåg Alicia att hon inte kunde koncentrera sig på orden. Hon kände sig väldigt skyldig, hennes syster kanske hade rätt. Alicia hade ingen rätt att säga något om hur systern levde sitt liv. Dessutom hade Alicia planer på att flytta hemifrån snart, så systerns beslut skulle inte påverka henne mycket. Alicia kunde inte låta bli att flina till. Hon var fortfarande den lilla egoistiska skitungen hon alltid hade varit. Hennes syster hade rätt, det var dags för Alicia att växa upp. Hon suckade tungt och försökte åter igen läsa boken. Det gick fortfarande inte. Alicias mage kurrade, hon borde ha ätit något innan hon rusade iväg. Äsch, jag överlever, tänkte hon likgiltigt. Hon hade i alla fall inte hicka. Hennes syster hade nämligen den djävulska kraften att ge folk hicka. Vissa som hade liknande krafter lämnade ett "avtryck", vilket gjorde att man visste att hickan (eller vad det nu var) inte var naturlig. Så fungerade inte hennes syster, inget avtryck, det gick aldrig att veta säkert om hon var anledningen till hickan. Systern lovade ofta att hon aldrig skulle använda sina kraften, åtminstone inte utan att berätta det. Men det självklart inte att veta säkert. Det var inte ovanligt att Alicia fick hicka efter bråk. Idag hade hon tur. Alicia rörde oroligt på benen i luften, det var svårt att sitta lika bekvämt i luften som på marken. Alica var van, annars skulle hon antagligen inte klara av det. 2 maj, 2014 14:24 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen