|
Borttagen
|
Jag hörde Zackes kommentar åt Johnny och blängde bak mot honom. Man var väl ingen plugghäst om man brydde sig om skolan ens lite. Vad jag visste brukade Johnny inte ens sköta sina läxor särskilt bra. Jag hatade Zacke. Ingen kunde förstå hur mycket jag hatade honom och hans lilla töntiga gäng.
Eloise, våran historielärare började prata om läxan och samlade in uppgifterna vi skulle ha gjort till idag.
Johnny hade inte gjort den. Och Zacke kallade honom plugghäst...
22 apr, 2014 20:54
|
|
Borttagen
|
Jag fortsatte flina. Johnny himlade med ögonen.
" Din läxa tack Unge man, sa Eloise och sträckte fram handen till mig.
" jag har inte gjort den, sa jag.
" Då gör du den klart nu under lektionen!, röt hon.
Jag suckade och öppnade min historiebok.
22 apr, 2014 21:02
|
|
Borttagen
|
Jag flinade. Eloise kunde bli riktigt arg om man inte hade gjort läxorna flera gånger. Snart skulle hon nog få ett utbrott på Zacke. Jag hoppades på det. Hon samlade upp mina och Natashas läxor och började prata om andra världskriget, något om Hitler och om medeltiden i norden. Hon pratade om så olika saker att man alltid blandade ihop saker.
22 apr, 2014 21:06
|
|
Borttagen
|
Jag började motvilligt göra läxan. Det var länge sen som jag gjorde som en lärare sa, men eftersom att jag visste vilken surkärring just Eloise kunde bli, så gjorde jag den.
Då och då såg jag på klockan. Tiden sniglade sig fram.
22 apr, 2014 21:12
|
|
Borttagen
|
Eloise fortsatte och när det ringde ut typ rusade nästan alla ut, men jag Och Natasha tog lång tid på oss för att ta våra saker. Lektionen hade gått fort. Jag hade egentligen inte gjort något under den, annat än lyssnat. Det var något som distraherade mig och jag hade ingen aning vad det var. Av någon anledning sneglade jag bar mot Zacke helatiden.
22 apr, 2014 21:16
|
|
Borttagen
|
Jag suckade av lättnad när det ringde ut för rast. Jag lämnade den färdiga läxan till Eloise och hon gav mig en skarp blick. Jag suckade och gick ut i korridoren. Julia hoppade på mig direkt och började hångla. Jag besvarade hennes gången ett tag och släppte sedan.
22 apr, 2014 21:20
|
|
Borttagen
|
Jag och Natasha gick ut ur klassrummet och vi gick genom korridoren och pratade. Jag såg mig inte riktigt för uatn tittade ner på mina fötter och gick in i Zacke... Trevligt. Inte pinsamt alls, tänkte jag ironiskt. Först var jag tyst.
- Vad fan gör du? Kan du inte se dig för och flytta på dig? Det finns folk som vill komma förbi!, sade jag ilsket om en stund iallafall. Natasha såg förvånat på mig. Det sidan hade hon visst aldrig sett av mig.
22 apr, 2014 21:26
|
|
Borttagen
|
Jag vände mig om och såg på tjejen som hade gått in i mig.
" Se dig för själv tönt! Är du så jävla bred så att du inte kan gå runt mig eller?!, röt jag och gav henne en arg bild.
Jag var inte van vid att folk skrek på mig.
22 apr, 2014 21:29
|
|
Borttagen
|
Jag såg surt på honom. Han såg chockad ut. Antagligen inte van vid att någon skrek på honom.
- Ja, jag kanske är för bred. Men jag skulle nog komma förbi dig om du skulle kunna flytta på dig. Det enda du kan tänka på är dig själv! Skrek jag åt honom och gick förbi honom. Jag såg till att buffa till honom ordentligt, sådär att det såg ut som ett misstag då jag gick förbi.
22 apr, 2014 21:33
|
|
Borttagen
|
Jag stod förstummad. Det här var jag inte van vid alls.
-Usch vilken tönt!, sa Julia och såg äcklat efter tjejen.
Jag såg efter Tjejen. Jag hade aldrig sett henne förut. Var hon ny? Eller var det jag som inte hade lagt märkte till henne?
22 apr, 2014 21:36
|
Du får inte svara på den här tråden.