(Privatroll) mellan klasskompisarna :)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (Privatroll) mellan klasskompisarna :)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
superV
Elev |
Jag fattade inte vad som hade hänt allt var i regnbågens färger. Jag kollade på klockan och såg att jag skulle ha försvar emot svartkonster med gryffindor. Det kändes bra att slippa Hufflepuff.
18 mar, 2014 19:41 |
|
Glucken
Elev |
vaknade en stund senare hade fortfarande ont huvudet så jag gick till sjukavdelningen
19 mar, 2014 17:32 |
|
MatteSweet
Elev |
Lektionen var väldigt dryg och men tillslut var den äntligen slut och det var äntligen dags att äta. När jag var på väg upp till stora salen så mötte jag Kalahan min kompis från Gryffindor.
-Hej Kalahan, hur var lektionen i försvar mot svartkonster? frågade jag. -Hej Lexi! Jo, det var väll rätt så okej. svarade hon Skicka gärna en uggla ;) 19 mar, 2014 19:10 |
|
superV
Elev |
När lektionen var det dags för mat. Påvägen stötte jag in i Larry.
- Se dig för! Skreck jag. jag gillade inte hufflepuff. Min pappa var med där och han lämnade mig när jag var 5 år. Äckliga svin.
19 mar, 2014 19:34 |
|
MatteSweet
Elev |
Jag hörde någon skrika och det var någon från Rawenclaw. Det var han som hade skrikit i klassrummet. Han skrek på Larry som gick i samma elevhem som jag. Jag gick fram till Larry och frågade om det var bra, och han sa att det inte gjorde något men jag blev arg på killen som hade skrikit åt honom och kunde inte släppa det.
Skicka gärna en uggla ;) 19 mar, 2014 19:38 |
|
Glucken
Elev |
jag var framme äntligen och fick en säng att sova i och några tabletter som jag inte visste vad det var
19 mar, 2014 19:53 |
|
superV
Elev |
- Behövde du verkligen skrika på den där killen? Sa en röst.
Jag tittade runt mig. Men ingen var där. - inne i ditt huvud! - vem är du? Sa jag.Det tog en tud men tillsut hörde jag. - jag har många namn, John, Kenny, Max men det senastevar Wade eller Draken som jag blev kallad
20 mar, 2014 15:41 |
|
MatteSweet
Elev |
jag gick och letade reda på killen från Rawenclaw och hittade honom och jag gick fram till honom och sa:
-Vad var nödvändigheten att skrika på Larry?!?! Skicka gärna en uggla ;) 20 mar, 2014 16:59 |
|
superV
Elev |
- Du känner du denna tjejen, sa Draken.
Jag lyssnade inte för jag skrek åt tjejen - Vad rör det dig. Han är en äcklig hufflepuff. Jag tittade ner på hennes rock. - Mhhh du också ser jag. sa jag med en dyster och ledsen röst. Jag vände mig om lite och gick en bit. Sen stannade jag. - Bara låt mig va. Jag började gå igen
20 mar, 2014 17:43 |
|
Glucken
Elev |
jag var i ett stort mörkt rum det fanns inget där jag gick runt en stund jag såg någon jag gick fram och sa
-Hallå vem är du? var är vi? han vände sig om och han var jag. han eller jag tittade på mig men det var som han tittade igenom mig. Jag kunde inte prata. - vet du vem jag är? - Du, du är jag. - Ja, det är jag. - Men hur är det här ett skämt en dröm? - Ja det är en slags dröm, du förstår jag är ditt tidigare liv, jag offrade mitt liv för min tro på en värld utan något större än människan. - vad vill du med mig då. - Du ska slutföra något jag inte kunde göra. - Vad? - Du ska döda någon som heter Larry och Kalahan. - Döda? - ja döda. - jag har ju aldrig ens varit i ett slags mål! - Detta är något du måste göra . - hur kan du förvänta dig att jag ska ta detta någon i min dröm säjer att jag ska döda folk! - Tror du inte jag är ditt tidigare liv? - Nej! - Men säj mig detta då minns du hur kom till Hogwards - nej me... - Hur du fick ärret i nacken. - Nej minns du ens var du föddes ? - Och du vet ? - ja du föddes 4000 tusen år sen i Alkar din mamma hette cittra och din pappa hade xylka du föddes den 30 oktober, du var den första att lära dig magi och är den starkaste magiken i världen du har hjälp hålla den här världen i rätt riktning du har dödat kungar du har dödat bönder du har gjort allt för den här världen, och nu måste du ge lite mer. Jag blev helt stum vem är jag? är det han säjer sant? är jag en mördare? - det här är inte sant. - Du måste förstå allt jag har gjort är för hjälpa den här världen. Jag lugnade mig en stund och frågade - Är det här varför jag har huvudvärk och svimmar? -Ja, din hjärna försöker förstå vad som händer med din kropp efter som din magiska kraft ökar just nu och din hjärna försöker hitta minnes som inte finns. - Är det därför det känns som min hjärna håller på att sprängas? - Ja din kropp kan inte anpassa så snabbt som den behöver du kan dö om du inte få hjälp. - VA! - Ja, jag kan hjälpa dig men du måste låta mig in i din hjärna och ta kontroll över din magi. Tills jag hittar en permanent lösning. - Du kan allvarligt inte tro att jag skulle säja ja. - Du måste eller dör du. - Du ger mig inte mig mycket val. - Jag kommer ge dig alla dina minnen. - Och allt jag behöver göra är att DÖDA folk. - Ja detta är något du behöver göra. jag blev tyst en stund och tänkte. Han bara stod och tittade på mig. - Okej jag gör det - Bra Allt blev ljust 20 mar, 2014 18:25 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen