Öde ö (Prs mellan Prutt och Adventure)
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Öde ö (Prs mellan Prutt och Adventure)
|
Borttagen
|
Ähh,okej dåå, MOBBA INTE MIG, DU SKRIVER HUNDRA GÅNGER BÄTTREEEH D:
_____________
Jag låg i min säng i min hytt tillsammans med min sovande familj och lyssnade på regnet som smattrade rytmiskt på fönstret och ritade en fågel som satt uppe i ett träd och byggde bo på en liten bit papper. Jag var inte speciellt bra på att rita, men det var något jag gjorde ofta iallafall, bara för att det var roligt. Min 9 åriga syster vred sig oroligt i sömnen och mumlade något nästan ohörbart.
Det dundrade av åskan och båten gungade nästan så mycket att man blev lite rädd. Pappa vaknade med ett ryck av dundrandet och sneglade sömnigt på den smutsiga klockan som hängde på väggen i hytten. Den visade 01:17 och höll nästan på att falla ner från väggen.
Pling.
- Kära passagerare, var vänlig och gå lugnt till däck två och lämna alla era ägodelar i hytten, tack. Hördes det från en högtalare. Jag förstod inte vad som höll på att hända och blev lite orolig. Varför skulle vi gå dit? Det var ju säkert inte som om båten skulle sjunka.
- Snälla, kan du gå och se vad det är frågan om? Frågade pappa trött och kvävde en gäspning. Nu vaknade också min lillasyster och såg sig förvirrat omkring.
- Varför finns det vatten på golvet? Frågade hon sömnigt och gnuggade sig i ögonen. Jag såg panikslaget på pappa och han såg lika panikslaget tillbaka på mig. Alla känslorna for omkring i mig. Jag försökte lugna ner mig, men det var lite svårt. Tänk om vi skulle dö?
- Kom, vi går. Sade pappa och tog min lillasyster Clarisse i handen. Jag hoppade ner från min säng med skakiga ben, som nästan inte ville röra på sig alls och styrde mina steg till däck två.
_____________________________
SOM SAGT, MOBBA INTE MIG NUUH D:
11 mar, 2014 17:57
|
|
Borttagen
|
12 mar, 2014 18:34
|
Du får inte svara på den här tråden.