PRS
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
"Jag borde nog göra läxan nu" sa jag när klockan hade blivit halv sju. Mamma nickade och morfar log mot mig. Jag gick in på mitt rum och tog upp fysikboken. Jag skulle ha prov nästa vecka och det var lika bra att börja plugga nu. Jag satte på musik på min mobil och la mig i sängen med boken framför mig. Jag pluggade i ungefär en timma och sedan knackade någon på dörren. Jag reste mig upp och gick fram till dörren och öppnade den. Utanför stod Dylan med ett fånigt flin på läpparna. "Dylan? Vad gör du här?" frågade jag och han slog ut med händerna. "Nämen hej på dig med Rosie" sa han ironiskt och gick in på mitt rum. Jag höjde på ögonbrynen och stängde dörren efter honom och satte mig på sängen med boken i handen. "Jag måste plugga" sa jag och han satte sig mitt emot mig på sängen. "Därför är jag här. Din mamma och min mamma pratade om... Tja, dig. Din mamma sa att du behövde hjälp med fysiken och BOOM. Nu är jag fast med dig varenda måndagskväll" sa han och jag suckade. "Helvete..." muttrade jag. "Du kunde inte uttryckt dig lite bättre?" frågade Dylan. Jag skakade på huvudet. "Jag har pluggat i en timme, kan jag inte få lite rast?" frågade jag och han ryckte på axlarna. "Visst" sa han och jag ställde mig raskt upp. "Då sticker vi till dojon." sa jag och stängde av musiken. Jag lämnade mobilen hemma så att mamma och pappa inte skulle kunna ringa och skälla på mig för att jag inte pluggade. that's all I got to say 9 mar, 2014 18:32 |
|
Borttagen
|
"Jag frågar er ännu en gång, vad gör ni här två timmar tidigare än skolan slutar?" frågade Rudy. "Du har inte frågat det tidigare" flinade Erik och Rudy skakade på huvudet. "Vi fick sluta tidigare, det är allt" ljög jag lugnt och Rudy nickade. "Okej, skulle ni kunna träna själva? Jag måste ta itu med några pappren." sa han och vi nickade. Han gick tillbaks till sitt kontor och jag spände mitt bälte och började springa runt i dojon. "Mimmi, Mimmi. Vi ska sticka och ta nachos nu." sa Mateo och jag höjde på ögonbrynen. "I pyjamas?" frågade jag med ett flin. "Titta ner på dig själv hörru" svarade Erik och jag log bara. "Inte mitt fel om eran kondis blir dålig" sa jag och ryckte på axlarna "Vi ses sen då" sa jag senare och de gick ut ur dojon. Jag skakade på huvudet och fortsatte att springa med hörlurarna fast mot mina öron. Klockan fem klädde jag på mig vardagskläderna och gick ut ur dojon, jag hade tränat klart för idag. Jag började gå hemåt då jag hörde jag hur någon skrek. Jag tittade bakom mig och såg hur några killar i nian och åttan stå framför en liten kille, som var kanske tolv tretton år. "Vafan, se dig för" sa en ut av dom och knuffade till honom. Jag skakade på huvudet och började gå fram mot dom. "Hörrni, kan ni inte låta honom vara ifred?" frågade jag och tittade på dom. "Lägg dig inte i.." sa en ut av killarna och vände sig mot mig. Jag märkte då att det var William och Martin och några ut av deras vänner. "Shit." muttrade Martin och jag skakade på huvudet och knuffade undan dom. Jag tog tag i killens arm. "Stick, ni måste ha något bättre för er än att ge er på er små barn." sa jag och drog med killen bort från dom. När vi kommit en bit och de inte kunde se oss stannade jag och tittade på honom. "Låt aldrig dom gå på dig, okej?" frågade jag och han nickade. Jag rufsade till hans hår "De där killarna är så låga, bli aldrig som dom" log jag och han nickade och log mot mig. "Tack" sa han och jag blinkade åt honom och gick därifrån. Jag började springa hem. 9 mar, 2014 19:29 |
|
Kola
Elev |
Så fort Dylan och jag hade kommit in i dojon hörde vi Rudy prata med någon. "Undrar vem som är här" sa Dylan och gick mot Rudys kontor. Dörren var stängd så man hörde bara svagt att det var någon som pratade. Dylan öppnade dörren och Rudy stannade upp. Han stod och hade dragkamp med... Snuttan? "Rudy, vad gör du med Phil's get?" suckade jag och han släppte tröjan som geten nästan hade ätit upp. "Han började!" sa han och pekade mot Snuttan. Jag skakade bara på huvudet och klappade Snuttan. "Vad gör du med geten då?" frågade Dylan och drog bort tröjan från getens mun och gav den till Rudy. "Jag gick in på Phil's restaurang för att köpa nachos och sedan följde den där djävulssaken efter mig!" sa han och tittade hatiskt på geten. Jag himlade med ögonen och gick in på tjejernas omklädningsrum. Jag bytte snabbt om till mina svarta träningstights och ett linne. that's all I got to say 10 mar, 2014 20:12 |
|
Borttagen
|
När jag kom hem satt alla vid matbordet och åt. Jag tog snabbt av mig skorna och gick in till dom. "Hej" sa jag och min mamma tittade upp på mig. "Hej gumman" sa hon först men blinkade till "Men varför blöder du?!" utbrast hon. "Varför skulle jag inte blöda?" frågade jag och min mamma tittade allvarligt på mig "Eh, Rebecka råkade skjuta en ut av bollarna i mitt ansikte, men det är lugnt." "Och du tvättade inte bort det?" frågade Alex och rynkade på ögonbrynen. "Jo, det mesta ut av det" svarade jag och tog en köttbulle i munnen och la upp makaroner på tallriken och hällde upp mjölk i ett glas. "Hur gick det första dagen i skolan?" frågade min pappa som tog en klunk av sin mjölk. "Det gick väl rätt bra, men rektorn var tvungen att prata i några timmar suckade och började äta. "Gör han fortfarande det? That sucks" sa Alex och jag nickade. När jag var klar gick jag in till badrummet och tog en kall dusch. Jag tvättade håret och satte sedan på mig min pyjamas och svepte in mig själv i en morgonrock och gick in till mitt rum. Jag tog ut flätan ur mitt hår och kammade o noggrant igenom det. Jag bet mig i tungan och satte upp det i en slarvig tofs. Jag tog sedan min dator och la mig på sängen med den på magen. 10 mar, 2014 20:56 |
|
Kola
Elev |
Jag började stretcha mina ben och när jag hade stretchat alla muskler jag kunde komma på började jag göra några armhävningar. När jag kom till tjugo bytte jag till situps. "Bra där Rosie" sa Rudy som kommit ut från sitt kontor. "Tackar" sa jag andfått och reste mig upp. Jag gick fram till plankorna och radade upp tre stycken. "Hiya!" skrek jag och drämde till med handen så hårt jag kunde. Plankorna gick mitt i tu och jag kände att luften fylldes av damm. Jag hostade och viftade med handen framför ansiktet. "Vad var det där?" frågade jag mellan hostattackerna. "Åh nej!" suckade Rudy och tog upp resterna av plankan. "De där skulle bli en hylla..." "Men varför var de dammiga då?" "Man kan väl säga att den skulle ha blivit en hylla för länge sedan.." sa han och grimaserade. Sedan sken han upp. "Nu slipper jag hänga upp de i alla fall" sa han och jag skakade på huvudet. Jag gick bort mot mitten av mattan och övade på några sparkar som Leo hade lärt mig. "Rosie!" ropade någon från Rudys kontor. Jag avbröt mina övningar och gick dit. Där satt Dylan på golvet med Snuttan sovande på hans ben. "Jag kommer inte upp..." sa han och tittade generat bort. Jag skrattade och lyfte undan geten och sträckte fram en hand som hjälp. Han tog den tacksamt och ställde sig upp och borstade av allt hår som Snuttan hade fällt på hans byxor. "Jag tar med henne till Phil så går vi hem och pluggar sedan." sa han och tog tag i Snuttans halsband. Jag suckade men nickade i alla fall. "Okej då..." muttrade jag och gick mot omklädningsrummet där jag duschade lite snabbt och sedan bytte om till mina shorts och mitt vita linne. Jag tog på mig min lilla blomkrans igen och gick ut. När jag kom ut stod Dylan fortfarande med Snuttan. "Hon vägrar flytta på sig!" sa han och var alldeles röd i ansiktet. Han släppte flämtande geten och jag bara skakade på huvudet och gick fram och öppnade dörren till Falafel Phil's. Snuttan sprang rakt in och man hörde ett glädjeskrik. Phil kom ut ur restaurangen och klappade mig på axeln. "Jag har letat efter henne, tack Mary Rose" log han och gick in i restaurangen igen. Jag bara log åt honom och höjde ett ögonbryn åt Dylan. "Men gaaah" utbrast han bara och slog ut med armarna. Jag skrattade bara och pekade mot bussen. "Har du busskort?" frågade jag och han skakade på huvudet. "Då smyger vi bara på. De öppnar ju dörrarna där bak om någon ska kliva av, vi kliver bara på där." sa jag enkelt och han nickade. "Är du sä-" började han men jag la huvudet på sned. "Ja Dylan, jag är säker" sa jag bara och han nickade nervöst. that's all I got to say 11 mar, 2014 19:25 |
|
Borttagen
|
"Mimmi!" hörde jag Alex ropa utifrån mitt rum.
"Vad?!" ropade jag tillbaks och tittade på dataskärmen. "Du ska hjälpa mig med disken" svarade han och jag stönade och stängde datorn. Jag la den platt på sängen och gick ut ur rummet. "Varför kan inte ni göra det?" frågade jag när vår mamma och pappa kom in i köket. "Vi ska på en fest, så ta väl hand om er nu" sa min mamma och gick mot hallen. Jag suckade och började diska "hejdå ungar!" ropade hon och pappa. "Hejdå" sa jag och Alex i kör. Vi hörde hur dörren stängdes och jag började slarvigt diska. "Går du fortfarande i den där dojon?" frågade Alex efter en ganska lång tystnad. Jag tittade menande på honom och han höjde på ögonbrynen. "Ja, det är klart jag gör." svarade jag och han flinade. "Är ni duktiga?" frågade han och jag knuffade till honom. "Ja, det är klart vi är" svarade jag med ett svagt leende. Alex nickade och ställde ner sakerna som skulle ner i diskmaskinen. "Tycker du jag ska börja?" frågade han och jag tappade kniven ner i disk kon. "Haha, jag bara driver med dig. Jag tänker inte börja på någon träning som min lilla syrra går på" sa han och jag nickade. "Bra" svarade jag kort och tog upp kniven igen. När vi diskat klart gick jag tillbaks till mitt rum, tog upp min lapptopp och gick ut till vardagsrummet. Jag satte på Lord Of The rings och satte mig i soffan med datorn i knät. 12 mar, 2014 20:06 |
|
Kola
Elev |
Som jag hade trott så funkade det och vi satte oss längst bak. Dylan såg nöjd ut och la upp benen på ett säte framför. Jag kunde inte låt bli att fnissa åt honom. "Du har aldrig gjort något sånt här förut va?" frågade jag och han skakade på huvudet. "Vadå då? Märks det?" frågade han och jag tittade menande på honom. Han ryckte på axlarna. "Jamen hur ska jag kunna veta?" frågade han och jag suckade. "Skit samma." sa jag bara och viftade med handen. Han log mot mig och tittade ut genom fönstret. "Det är mörkt ute nu" suckade han och vände sig mot mig. "Ja..." sa jag oförstående. Han nickade och tittade på mig. "Jag måste hem" sa han bara och tryckte på stoppknappen. "Varför?" frågade jag och han rodnade. "Jag får inte vara ute efter 'mörkrets inbrott'" sa han generat och jag log mot honom. "Det är okej, vi ses imorgon" sa jag och vinkade åt honom när han gick ut ur bussen. ~ "Mary Rose! Var har du varit?" frågade mamma oroligt när jag kom in genom dörren. "Ingen mobil med dig? Inte ens berättade du vart du skulle?" sa hon argt och jag himlade med ögonen. "Lugna ner dig, Lina" sa morfar som precis kommit ut i hallen. "Du var inte heller väldigt ärlig mot oss när vi frågade vart du skulle när du var i hennes ålder." påpekade han. Mamma suckade och kramade mig. "Jag blev bara orolig." sa hon och jag nickade. "Öh... Jag går upp och lägger mig" sa jag och de nickade. Jag sprang raskt upp för trappan och in i badrummet. Jag tvättade bort mitt smink och borstade tänderna. Jag gick in på mitt rum och bytte om till pyjamas och la mig ner i sängen. Jag såg mig runt i rummet och lyssnade på mammas, pappas och morfars skratt och somnade tillslut. that's all I got to say 15 mar, 2014 11:28 |
|
Borttagen
|
"Mimmi, Matte och Erik kommer komma hit, du får sticka till ditt rum!" ropade Alex på mig och jag stönade.
"Men kan inte ni vara inne på ditt rum istället, jag sitter ju så bekvämt!" sa jag och han kom in till vardagsrummet. "Skit i det då, jag sticker hem till dom" sa han och jag reste mig genast upp. "Nej, det gör du inte" sa jag och han tittade frågande på mig. "Varför?" frågade han och jag höjde på ögonbrynen. "För om du kommer ut kommer du bara börja bråka med några andra killar." sa jag och han skulle precis säga något men jag avbröt honom "Jag har känt dig i 14 år Alex." "Okej okej, men då får du sticka in på ditt rum" sa han och jag slängde mig på soffan. "Försök att tvinga mig" sa jag beslutsamt och Alex flinade. "Jag kommer inte behöva tvinga dig, du kommer gå in dit på egen hand." sa han och jag visste att han hade rätt, men jag orkade inte bry mig utan fortsatte att titta på lord of the rings. "Måste du ta med dom hit ikväll då?" muttrade jag och tittade spänt på filmen. "Nää" sa han och gick in till köket. Han kom tillbaks med lite glass och gav en ut av skålarna med glass till mig. "Thank u" sa jag och tog emot den. Alex satte sig bredvid mig och tittade på filmen. Efter en stund somnade jag och vaknade av att Alex drog mig i håret. "Du får gå och lägga dig i din säng, för nu tänker jag ringa Matte och Erik" sa han och jag gick långsamt till mitt rum och slängde mig på sängen. 15 mar, 2014 13:26 |
|
Kola
Elev |
När jag vaknade hörde jag Linus gråta. Jag ställde mig snabbt upp och sprang in till hans rum. Jag såg att sängen var tom så jag sprang till hallen och såg morfar stå där. "Vad händer?" frågade jag och tittade på mamma och pappa som försökte rycka bort Linus från morfars ben. "Moffa åker!" skrek han förtvivlat och jag tittade på alla. "Nej nej, Linus. Jag ska bara flytta hem till min lägenhet" sa han lugnt och Linus tittade upp på honom. "Du stannar i Kalifornien?" frågade han och hans underläpp darrade. "Självklart min lilla gosse" skrockade han och lyfte upp Linus och kramade om honom. Jag log mot honom. "Vart ska du bo?" frågade jag och tog Linus i famnen så att morfar kunde ta på sig skorna. "Några kilometer ifrån skolan" sa han och log. Jag nickade. "Vi kommer och tittar på lägenheten när du har fått reda på allt" log mamma och gav honom en kram och en kyss på kinden. "Det blir bra Lina" log han och skakade pappas hand. "Vi ses ungar" sa han och kramade om oss. Linus vinkade med tårarna i ögonen och vände sig sedan mot mig. "Rosie.. Kommer morfar tillbaka?" frågade han och jag nickade. "Absolut, och vi ska hälsa på honom snart" sa jag och han nickade. Mamma sträckte fram armarna och tog Linus. "Gå du och klä på dig, gumman" sa mamma och jag log. Jag sprang mot mitt rum och tog på mig en kjol som var blå med vita prickar och sedan ett vitt linne med ett blått peacetecken på. Jag drog på mig mina vita klackskor och borstade mitt rosa hår. Jag sminkade mig och la på några lager mascara så att mina ögonfransar var tjocka, långa och svarta. Sedan lockade jag håret och satte upp lite av det med en blå rosett. Sedan gick jag in på toan och borstade tänderna och tog sedan med min Chanel väska med nycklarna och mobilen i och gick ner. "Jag sticker till Starbucks" ropade jag och tog med mig en femtiolapp. "Okej, glöm inte att hämta Linus på dagis klockan tre" ropade pappa och jag öppnade dörren. "Närå" ropade jag och gick mot SB. that's all I got to say 16 mar, 2014 13:58 |
|
Borttagen
|
Jag hörde hur dörren till huset öppnades och stängdes. Mattias och Linus hade antagligen åkt hem nu.
Jag ställde mig upp från sängen och gick mot min garderob. Jag satte på mig ett par grå jeans och ett vitt linne och en vit blus över. Jag tog sedan på mig ett par vita korta strumpor och sminkade mig sedan. Jag satte på några lager mascara och eyeliner. Jag kammade sakta igenom mitt hår och satte upp det i en enkel fläta. "Alex!" ropade jag ut genom mitt rum och steg ut. "Vad?" muttrade han ifrån sitt rum. Jag gick mot det och öppnade dörren. Han låg platt på sängen med täcket över sig. "Jag skulle bara kolla om du var hemma" sa jag och gick till köket. Jag tog en skål med Yoghurt och lite flingor. När jag ätit och tagit ett glas med mjölk gick jag till hallen och satte på mig mina skor. "Pappa!" ropade jag och pappa kom ut från sitt rum och log mot mig. "Jag går ut" sa jag och han nickade och jag steg ut ur huset. Jag stängde dörren och la händerna i fickorna. 16 mar, 2014 20:07 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen