Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Divergent - Miss Black & Hermione 1234

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Divergent - Miss Black & Hermione 1234

1 2 3
Användare Inlägg
Miss Black
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Miss Black:
Vem ska hoppa först? Jag vill verkligen inte, men om det ger mig extra poäng eller något...
"Någon måste hoppa först", konstaterar jag högt för de andra.
Ingen rör sig. Ingen säger något.
Okej, om jag måste.
Jag går fram till kanten. Tittar upp i himlen. Jag tänker inte titta ner. Jag tänker inte. Det går emot alla mina instinkter, varenda nerv i kroppen kämpar emot och min hjärna går fullständigt i baklås. Jag sluter ögonen och låter kroppen falla framåt.

Får jag fråga bara
Skriker hon?
Kan jag skriva att vi ser dig komma ner? För då styr jag ju din karaktär lite, så är det ok?
Landar hon på mage?

Hon skriker och landar nästan på huvudet, men lyckas typ snurra runt och landar på mage/halsen/bröstet. Och du får såklart skriva om det

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m658fb3p6C1qg3g8c.gif Min bokblogg

25 dec, 2013 21:53

Borttagen

Avatar


Okej!

---------------

Tjejen från De ärliga hoppar först. Man hör hennes skrik lite innan hon kommer ner. När hon kommer ner landar hon nästan på huvudet så att hon bryter nacken, men lyckas vända sig på något konstigt sätt så att hon landar på mage och tappar luften i några sekunder. Vi fnissar åt henne.
"Vilket skrik alltså." Flinar Fecc.
Jag nickar till svar.

30 dec, 2013 18:07

Miss Black
Elev

Avatar


Jag dog nästan. Det där kunde för i helvete ha varit mina sista sekunder i livet!! Mitt hjärta galloperar, världen snurrar runt när jag tar mig till kanten och försöker häva mig upp.
Jag lyckas nästan.
Armar är där och hjälper. Jag tackar andfått som det väluppfostrade fån jag är. En kille presenterar sig som 'Four'. Jag får syn på den rosahåriga tjejen. Hennes kompis är nog här också.
"Vad heter du? Hallå, vad heter du?"
"Francisca."
Four (?) höjer på ögonbrynen. Jag rynkar pannan. Det är inget fel med mitt namn!
Efter ett tag när alla hoppat går vi iväg från nätet. Jag hoppas att jag aldrig ska behöva göra om det..:

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m658fb3p6C1qg3g8c.gif Min bokblogg

30 dec, 2013 23:15

Borttagen

Avatar


"Ja, jag antar att de infödda noviserna (vad heter det...??) inte behöver en rundtur så ni kan gå med Eric" (eller vad ska vi ha för namn??!) säger Four och vänder sig sen mot falangbytarna. Vi får gå iväg med Eric. Vi får inte bo med våra familjer nu utan vi ska bo i ett rum tillsammans har jag hört. Vi går bort från falanbytarna.

31 dec, 2013 15:50

Miss Black
Elev

Avatar


(Infödda noviser..? Eller kanske typ Falang stannade… Okej, jag är inte bra på sådant här xD)

En rundtur?
Vi följer efter Four. Jag tränger mig fram ur gruppen så att jag verkligen kan se. Jag har hört att De tappras förläggning är otrolig, eller i alla fall något i den stilen… Det vi får se är coolt, och skräckinjagande för de som har höjdskräck…
Jag har hört talas om stupet, men att det inte finns någon form av handtag vid gångarna alls är läskigt… Vi leds till vårt rum och de förklarar
reglerna.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m658fb3p6C1qg3g8c.gif Min bokblogg

4 jan, 2014 10:16

Borttagen

Avatar


Vi kommer till lägenheten där vi ska bo. Eric babblar på om regler eller något annat. Jag lyssnar iallafall inte. Det ända jag bryr mig om är att vi först alltså ska ha fysisk träning med varandra och sen en psykisk. Alltså slåss först och sen vara i en simulering.

11 jan, 2014 23:04

Miss Black
Elev

Avatar


Åh nej, vi ska slåss... Vad.. Öh... Kul...
Jag kommer in i träningssalen och ser att alla falangbytare står kring en stor mjuk träningsmatta. Det finns en sådan där boxningspåse och vapen... Four säger något om närstrid och kallar plötsligt upp mig. Eller jag tror att han menar mig, jag lyssnade verkligen inte. Hur som helst går jag upp och han böjer mina armar och ben till konstiga stridspositioner för att visa de andra. Sedan ber han en tjej från de fridfulla (konstigt nog) komma upp. Vi ska slåss mot varandra.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m658fb3p6C1qg3g8c.gif Min bokblogg

17 jan, 2014 17:08

1 2 3

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Divergent - Miss Black & Hermione 1234

Du får inte svara på den här tråden.