Jacko
Elev
|
Litet kapitel, men gör det så ni vet att jag leeever.
Kapitel 3 - Flyglektionen
Spoiler: Tryck här för att visa!Nu hade solen börjat skina utanför slottet och det betydde att dagens första lektion snart skulle vara.
''Flyglektion'' läste jag högt från mitt lilla inbucklade schema som jag tog ut från bakfickan.
''Åh nej!'' sa Yenny, ''jag är verkligen inte bra på att flyga, och den där kvasten vill ju aldrig komma upp från marken, jag säger med känsla som Madam Wick säger men när jag säger upp så vrider den bara på sig.''
''Ta det lugnt, tänk bara på att du så gärna vill ha kvasten.. S-så få..'' John avslutade sin mening då han såg Yennys iskalla blick stirrandes mot honom, ''eller så kan du bara lyfta upp kvasten.''
Jag utbrast i skratt, och då fick även jag en iskall blick.
''Ja, det är ju lätt för er att få upp kvasten! NI VET JU HUR MAN GÖR'' skrek Yenny.
John öppnade sin mun för att säga emot, men när jag slog honom i ryggen så förstod han att han skulle hålla sin mun stängd ett tag.
Efter ett tag så kom vi fram till lektionsarean där många elever stod och väntade på att lektionen skulle börja.
''Okej, hej allihopa och välkomna till dagens lektion i flygning. Såja, vad väntar ni på? Ställ er vid höger sida av kvasten och säg upp!'' sa Madam Wick.
Flera elever började säga upp, men bara ett fåtal fick upp den i handen.
''MEN UPP DÅ DUMMA KVAST, VET DU VAD. JAG HATAR DIG. UPP. UUUPPPP!'' skrek Yenny.
''Miss Kest, kom med mig här.'' sa Madam Wick som hela tiden hade kollat på Yenny, och hennes beteende.
''M-men..'' Yenny avbröts.
''NU!'' sa Madam Wick.
''Stackars Yenny'' viskade jag till John.
''Ni andra, fortsätt med vad ni höll på med! Och ingen börjar flyga då jag är borta!'' sa Madam Wick med en sträng röst, efter att hon börjat gått iväg med Yenny.
Eleverna fortsatte få upp kvasten från marken, men den ville inte hos några.
''Men upp då!'' sa en Slytherinpojke.
''Upp, kära kära kvast.'' sa en Ravenclawflicka.
''Upp'' sa John, och genast så for kvasten upp från marken till Johns hand.
''Wow, highfive John!'' sa jag medans vi gjorde en stark highfive.
Efter några minuter kom Madam Wick tillbaka, utan Yenny.
John räckte upp handen..
''Ja, Mister Russle?'' sa Madam Wick.
''Var är Yenny?'' sa John fundersamt.
''Det är tyvärr privat, hon får berätta det själv senare.'' sa Madam Wick med en belåten min på läpparna.
''Professor Oliver, vem annars.'' sa jag till John.
Professor Oliver var elevhemsföreståndare för Hufflepuff och var en mycket bestämd liten man.
''Åh nej.'' sa John till svar.
''Mr Russle, Mr Qaster, jag tycker det är mycket prat mellan er två. Vill ni göra Ms Kest sällskap?'' sa Madam Wick.
Både jag och John skakade snabbt på huvudena medans båda blev jättenervösa.
18 nov, 2013 18:35
|
cikki
Elev
|
18 nov, 2013 18:40
|
Jacko
Elev
|
Taaaaackkk  Skrivet av cikki: BRA! ♥333333333333
18 nov, 2013 18:41
|
|
Borttagen
|
Jävligt underbart. O: ♥
Får jag bara fråga hur du gör? Hur du beskriver så jävligt underbart? Asså, du ska veta att jag kommer dö vänta till nästa kapitel.
Detta kapitel är verkligen ett av mina favoriter, seriöst. Jag vill bara kopiera av allt du skriver. ♥
Som sagt, gudomligt underbart skrivet. ♥ Puss. ♥ :*
19 nov, 2013 19:28
|
Jacko
Elev
|
Skrivet av Borttagen: Jävligt underbart. O: ♥
Får jag bara fråga hur du gör? Hur du beskriver så jävligt underbart? Asså, du ska veta att jag kommer dö vänta till nästa kapitel.
Detta kapitel är verkligen ett av mina favoriter, seriöst. Jag vill bara kopiera av allt du skriver. ♥
Som sagt, gudomligt underbart skrivet. ♥ Puss. ♥ :*
DU ÄR FÖR SÖÖÖÖÖT. ♥ :*
Ska genast börja på nästa kapitel, men har så mycket läxor(dumma skolan).
Men ska försöka. 
19 nov, 2013 19:30
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Jacko: Skrivet av Borttagen: Jävligt underbart. O: ♥
Får jag bara fråga hur du gör? Hur du beskriver så jävligt underbart? Asså, du ska veta att jag kommer dö vänta till nästa kapitel.
Detta kapitel är verkligen ett av mina favoriter, seriöst. Jag vill bara kopiera av allt du skriver. ♥
Som sagt, gudomligt underbart skrivet. ♥ Puss. ♥ :*
DU ÄR FÖR SÖÖÖÖÖT. ♥ :*
Ska genast börja på nästa kapitel, men har så mycket läxor(dumma skolan).
Men ska försöka.
Don't blame school. Eller näe du borde det. JÄVLA DUMMA, FULA OCH ÄCKLIGA SKOLA. >:'(
Har lust att bomba den....
19 nov, 2013 19:31
|
Jacko
Elev
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Jacko: Skrivet av Borttagen: Jävligt underbart. O: ♥
Får jag bara fråga hur du gör? Hur du beskriver så jävligt underbart? Asså, du ska veta att jag kommer dö vänta till nästa kapitel.
Detta kapitel är verkligen ett av mina favoriter, seriöst. Jag vill bara kopiera av allt du skriver. ♥
Som sagt, gudomligt underbart skrivet. ♥ Puss. ♥ :*
DU ÄR FÖR SÖÖÖÖÖT. ♥ :*
Ska genast börja på nästa kapitel, men har så mycket läxor(dumma skolan).
Men ska försöka.
Don't blame school. Eller näe du borde det. JÄVLA DUMMA, FULA OCH ÄCKLIGA SKOLA. >:'(
Har lust att bomba den....
HAHHAHA :* XD
19 nov, 2013 19:32
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Jacko: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Jacko: Skrivet av Borttagen: Jävligt underbart. O: ♥
Får jag bara fråga hur du gör? Hur du beskriver så jävligt underbart? Asså, du ska veta att jag kommer dö vänta till nästa kapitel.
Detta kapitel är verkligen ett av mina favoriter, seriöst. Jag vill bara kopiera av allt du skriver. ♥
Som sagt, gudomligt underbart skrivet. ♥ Puss. ♥ :*
DU ÄR FÖR SÖÖÖÖÖT. ♥ :*
Ska genast börja på nästa kapitel, men har så mycket läxor(dumma skolan).
Men ska försöka.
Don't blame school. Eller näe du borde det. JÄVLA DUMMA, FULA OCH ÄCKLIGA SKOLA. >:'(
Har lust att bomba den....
HAHHAHA :* XD
Jag vet jag har dålig humor, men jag lovar ska inte bomba tråden med mitt dåliga humor... 
19 nov, 2013 19:33
|
Jacko
Elev
|
Det är något med mig, jag gör mina kapitel kortare..
Bli inte sura. :C
Kapitel 4
Spoiler: Tryck här för att visa!''Efter den flyglektionen så vill jag bara så och lägga mig och sova och inte vakna upp igen'' sa Yenny som nu var tillbaka.
''Du Yenny, vart var det du gick?'' frågade jag.
'' Professor Oliver..'' började Yenny, men blev avbruten.
'' JAG VISSTE DET, 10 POÄNG TILL MIG. '' ropade John.
'' Shh John, jaha professor Oliver? Vad gjorde du där?'' frågade jag medans jag gav en ond blick mot John.
''Jag fick prata med oliven om hur jag betett mig, och att ifall det hände igen så skulle jag få kvarsittning'' sa Yenny med lågmäld röst.
''Oh, jaja men strunt i det nu. Det hände ju bara en gång'' sa jag.
'' Ja Yenny, kom så går vi och äter lunch '' sa John därefter.
Jag, John och Yenny gick alla tre in samtidigt till matsalen som en planerad gång och vi kände hur vinden blåste i håret på oss.
''Värst vad det blåser idag'' sa Yenny.
''Ja, eller hur'' sa en okänd kille bakom oss.
Alla tre vände sig om för att se vem det var.
''Hejsan mugglartrollkarlar'' sa denna okända man med ett leende på läpparna, och fortsatte ''om ni ska äta måste jag rekommendera ögonsoppan, eller varför inte spindelsåsen?''
''DU, JAG HAR INTE HAFT EN MUGGLARE I MIN SLÄKT SEDAN ÅRATAL'' skrek Yenny, som fortfarande var sur från mötet med Professor Oliver.
Den okända mannen skrattade lugnt.
''Vi syns ikväll, Russle'' sa den okända mannen.
Mannen vände på klacken och gick raka vägen ut ur matsalen.
''John, vem var det?'' sa jag förvånat stirrandes på John.
''Min farbror, han jobbar här på Hogwarts som lärare i svartkonst'' sa John.
''Men .. vi har ju inte haft honom någon gång?'' sa Yenny förvånat.
''Det är för att det är hans första dag, idag. Han fick beskedet förra veckan och fick en vecka på sig att packa sina grejer och ta sig hit'' sa John.
''Jaha, professor Trimble slutade ju då han blev förhäxad av den där hustomten'' sa jag och skrattade lite för mig själv.
Då började även Yenny och John skratta.
''Nä men hörni, nu äter vi!'' sa jag.
Hela matsalen var fylld med kycklingben, ris, pommes frittes, pumpasaft och så vidare.
''ÅHHHHHHHH VAD GOTT!!'' stönade Yenny högt då hon älskar kycklingben.
''Yenny, ska du verkligen ta 8 kycklingben?'' sa både jag och John i kör.
''Ja, jag ska ta mer! Ta det lite lugnt!'' sa Yenny på skoj.
När vi hade ätit upp maten hör vi professor Oliver säga '' Alla elever till sina elevhem, ingen panik, inget har hänt bara gå till era elevhem!''
''Va?'' sa alla elever i hela matsalen.
Efter någon minut hörs ett högt skrik från korridoren.
19 nov, 2013 19:55
|
Alma123!!
Elev
|
jättejättenbra!
"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013.
Enda gången jag backar är när jag tar sats!
19 nov, 2013 20:05
|
Du får inte svara på den här tråden.