Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
"Bara om ni berättar era namn och låter oss söka igenom efter svart magi, får ni passera", sa vakterna.
Till och med Daisy som bodde där fick göra det. "Mitt namn är Daisy, lyckans älva", sa hon. Precis som på flygplatser när vakter skulle söka igenom kroppen efter olagligt innehåll sökte de igenom dem på svart magi. Daisy var fri och dem släppte iväg henne. Nu var det Violets tur. De tömde hennes fickor och kollade förundrat på hennes hemnycklar då de inte såg ut som deras typer av nycklar, men hon fick ändå släppas vidare in i staden.
7 nov, 2013 15:23 |
|
Borttagen
|
Mika gick till vakterna och dom sökte igenom hennes fickor. Hon suckade djupt och fick vänta ett långt tag, för hon hade så många saker med sig. Tillslut släpptes hon också in. 7 nov, 2013 15:25 |
|
Fellrendión
Elev |
Innanför staden fanns det kullerstensvägar medan det fanns många ängar och vackra vita hus med olika färger på taken.
Det var massor av folk med färgglada medeltidskläder som stod på gatorna och pratade, men även många inne i husen och på restaurangerna. "Kom in hit", sa Daisy och drog Violet och Mika in mot en restaurang.
7 nov, 2013 15:36 |
|
Borttagen
|
Jag följde med in i restaurangen och tittade mig omkring. Det satt massor med människor som satt och pratade och skrattade. Jag log för mig själv och fortsatte följa efter Daisy. 7 nov, 2013 15:41 |
|
Fellrendión
Elev |
"Dessa två människor räddade mig! Vättarna hade fångat mig i ett nät och om det inte vore för dem så skulle jag varit död"! Utbrast Daisy högt så att alla kunde höra det.
Violet tyckte att det kändes nästan obehagligt när alla stirrade på henne. De stannade där en lång stund där jättemånga människor gick fram till dem och gav fina ord. Violet tyckte att det var väldigt konstigt hur så många kunde bry sig. När hon bara gjort det som vem som helst skulle gjort när någon var i fara. En gammal dvärg var till och med så tacksam att han gav henne och Mika vars ett smycke. Dvärgen gav Violet ett halsband med en ovalformad ametist och gav Mika...
7 nov, 2013 15:51 |
|
Borttagen
|
Mika tittade på armbandet hon fick av dvärgen. Det var så olikt hennes stil men hon var tvungen att sätta på sig det för att inte vara elak. Hon log mot dom. 7 nov, 2013 15:55 |
|
Fellrendión
Elev |
Violet var nöjd med sitt halsband, det matchade hennes ögon som hon var så glad över att ha, då lila både var hennes ögonfärg och favoritfärg.
Efter en stund kollade hon på sin klocka och blev mycket förvånad. Klockan var redan halv 5! "Mika, borde vi inte gå hem nu"? Frågade Violet.
7 nov, 2013 15:57 |
|
Borttagen
|
Mika tittade på henne. Hon ville stanna här. "... Jo, kom." sa hon bara och började gå ut ur restaurangen. "Jag kommer stanna." sa hon när dom kom ut. 7 nov, 2013 15:59 |
|
Fellrendión
Elev |
"Vi skulle ju kunna återvända någon annan gång bara, varför stanna"? Frågade Violet och gick uppför kullen mot porten.
7 nov, 2013 16:08 |
|
Borttagen
|
"Varför inte stanna liksom? Ingen bryr sig om vi stannar. Och om vi återvänder kommer vi bara leva i ett helvete igen." 7 nov, 2013 16:10 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen