Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Next Generation (sv)

Forum > Fanfiction > Next Generation (sv)

1 2 3 4
Användare Inlägg
Alma123!!
Elev

Avatar


Skrivet av ginnyw123:
Rasmus potter: Tack tack♥
Matilda Lestrange: Mm, tack bejb♥
Alma123!!: Nej, de blir inte sorterade vid 15. Prologen utspelar sig första gången de kommer till Hogwarts, men resten av historien är under femte året!

aha fattar då: ) Du sklriver skitbra! hoppas på kapitel snart!

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

14 nov, 2013 20:03

ginnyw123
Elev

Avatar


Det här kapitlet blev typ, segt, idk. Iaf början, men hoppas ni gillar det ändå ;D

Hassel Weasly




Kapitel 2. Oktober.

Rose satt uppe sent den kvällen och hade tänkt göra sin förvandlingskonst-läxa, men istället blev hon sittande och ritade uttråkat krumelurer på pergamentet. Albus och Scorpius hade gått för länge sedan. Det var nästan tomt i sällskapsrummet förutom Rose och två sjundeårselever. Brasan sprakade, som vanligt, och Rose fick en plötslig lust att grilla Godisbaronens snurrande citronmarshmallows. Problemet var bara att hon inte hade några.
Hon samlade ihop sina saker och gick trött upp till sovsalen. Hennes rumskamrater var fortfarande uppe, som tur var så att Rose inte väckte dem.
”Rose” sade Alice Longbottom ”Har du suttit där nere hela tiden?”
Rose nickade och gäspade stort. ”Japp”
Hon satte sig på sin säng mellan Alices och en annan tjej som hette Olivia. Roses säng var obäddad sedan i morse, men det var lika bra, tänkte hon. Jag ska ju ändå sova nu. Hon bytte om till pyjamas och gick in i sovsalens badrum och borstade sina tänder.
När hon kom ut igen hade alla släckt sina lampor. Rose lade sig tyst ner i sängen.
Hon vred sig om gång på gång. Klockan var midnatt.
Sedan blev den ett.
Och halv två.
Och två.
Kvart över två vred sig Rose om för sista gången innan hon somnade och föll in i en drömlös sömn.

September gick fortare än vanligt, tyckte Rose. Plötsligt var det första oktober och de fallande löven började sakta ändra färg till gult, orange och rött. Hösten var riktigt vacker, förutom regnet, som nästan ständigt strilade ner och bildade små pölar och bäckar.
Första oktober i år var en lördag, och den innebar även Hogsmeadebesök för de som ville. Rose vaknade tidigt den dagen. Klockan var bara åtta, och alla andra i hennes sovsal låg fortfarande och snusade.
Hon tyckte att det var lika bra att gå upp, hon var känslig för ljus och visste att hon ändå inte skulle kunna somna om. Hon klädde sig i mugglarkläder, jeans och en vit, lite löst hängande t-shirt, och gick ner för att äta frukost.
I Stora Salen satt det inte så värst många. Vid Gryffindorbordet var det bara tre förstaårselever och två andra som såg ut att gå tredje, eller kanske fjärde året. Rose satte sig som vanligt i änden av bordet och tog en nyrostad macka och bredde med marmelad.
”Redan upp?” sa en bekant röst bakom henne.
”Som du ser” svarade hon och tog en tugga av mackan ”Jag antar att Albus fortfarande sover?”
”Som en stock” flinade Scorpius och slog sig ner bredvid henne. Han och hällde upp pumpajuice i en mugg.
”Om han har något vett i sig borde han vakna innan Hogsmeade. Men vem vet” muttrade Rose och återgick till att äta.

Klockan halv tolv samlades alla elever som skulle med till Hogsmeade utanför skolans ingång. Albus hade faktiskt vaknat klockan tio, ovanligt tidigt för en person som honom, och därmed hann han med Hogsmeade-truppen med god marginal.
Albus, Scorpius och Rose gick i långsam takt och småpratade på vägen till Hogsmeade om vilka affärer de skulle gå till och slog vad om vilket lag som skulle vinna säsongens quidditchliga.
”Chudley Canons” sa Rose bestämt ”Jag bara vet det”
Albus skrattade. ”Det säger du varje år. Är det Ron som bankar i dig det, eller?”
Rose skrattade med honom. ”Nej, jag råkar bara tänka likadant” sa hon ”Vad tror ni då?”
”Appleby Arrows” sa Scorpius ”Jag lovar. I år är det deras tur”
Albus skakade på huvudet.
”Nepp. I år blir det Wimbourne Wasps. Tio galleoner på det.”
”Taget” sa Rose och Scorpius i en mun.

Hogsmeade var lika välkomnande som alltid. Största delen av Hogwartseleverna började med att gå till Godisbaronen. Som alltid, inkluderades Rose, Scorpius och Albus i den delen.
Affären luktade sött och gott, precis som en godisaffär ska lukta, och var proppad med en massa godsaker. Rose drog med sina två vänner till de snurrande citronmarshmallowsen. Efter det tog de varsitt paket av Bertie Bott's bönor i alla smaker och hoppades innerligt att de inte skulle få någon jordböna eller något annat äckligt.
Efter betalningen gick de in på Tre Kvastar och beställde varsin honungsöl. Madam Rosmerta, som verkade ha ägt puben så länge som den funnits, kom ut med de tre glasen och frågade om de ville ha något att äta till.
”Nej, det är bra, tack” sa Albus och Madam Rosmerta gick iväg med ett leende.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F2m3nyh1.jpg

15 nov, 2013 15:43

Borttagen

Avatar


OMG LOVE IT♥

Spoiler:
Tryck här för att visa!du beskriver a,llt så himla bra färger miljö personer osv♥ love it♥ diggar att Rose precis som Ron håller på Chudley Canons

15 nov, 2013 16:15

Borttagen

Avatar


Läste nyss igenom alla kapitel på bara några minuter. Jag älskar hur du skriver Rose, Albus och Scorpius, och hur du beskriver alla miljöer så detaljerat.

Du skriver underbart bra, hoppas att det kommer ett till kapitel snart

15 nov, 2013 21:18

Borttagen

Avatar


Really, really awesome!

21 nov, 2013 17:06

ginnyw123
Elev

Avatar


Guys. Jag hatar att säga det här, men jag måst tyvärr lägga ner denna ff. Åtminstonde för tillfället. Klarar inte av att ha en ff att skriva på just nu, mycket i skolan och annat som pågår, inser att jag valde en dum tid att starta en ff på xD
Men älskar er som har läst, på ett sätt var det nog bra att jag inte hann skriva jättemkt, och kanske börjar jag skriva på den här igen eller något annat, vi får se♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F2m3nyh1.jpg

25 nov, 2013 15:38

Borttagen

Avatar


vad synd

25 nov, 2013 16:43

Borttagen

Avatar


vad synd men jag respekterar dit val♥ förstår att du kan ha mycket att göra i skolan och med annat♥ givetviss vore det kul om den drog igång igen men du ska inte känna stressa över att ha en ff att skriva på♥ om du känner att du har mycket annat♥

25 nov, 2013 16:45

Borttagen

Avatar


Det är synd som sagt men det var ett bra val av dig, det är inte bra att skriva under stress, då blir det bara jobbigt! Det finns viktigare saker här i livet ♥

26 nov, 2013 17:14

Hermione Jane
Elev

Avatar


Synd

11 dec, 2013 18:17

1 2 3 4

Forum > Fanfiction > Next Generation (sv)

Du får inte svara på den här tråden.