Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 4 ... 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


Jag skrattade åt de galna saker Anton hade gjort.
"Brände han ner deras gård?!" vi skrattade så mycket att vi fick ont i magen. Bussen stannade. vi gick mot dörren men busschauffören stannade oss.
"Flickor, jag vet att era biljetter är gamla. Och ni skolkar från skolan. Men jag ska inte stoppa er, ut och lev livet!" han såg på oss och log. Vi fnissade och sprang ut ur bussen.
"YOLO!" skrek Mika och vi sprang upp på en stor kulle. Vi satte oss högst upp och tog fram mobilerna. Sociala jävlar, jag vet. Jag SMS:ade mamma att jag hade ont i magen och Mika också så vi var hemma hos Mika och vilade för att jag inte hade någon nyckel med mig. Mamma svarade att det var ok och att hon kom hem vid 17:00.
"Ska du inte SMS:a din mamma att du är sjuk eller något?" jag såg att hon var inne på Twitter.
"äh, skit samma" hon flinade "ska vi sticka och ta en fika?" vi reste oss upp och gick mot centrum. På vägen mötte vi en liten kattunge.
"Åhh, hej lilla du, har du kommit bort?" jag satte mig ner och klappade katten. Mika backade och såg äcklad ut.
"Kim, bli inte rädd, men katten har ett blodigt sår bakom örat. Halva örat är av!" Mika gjorde kräkljud och ville gå därifrån. Men jag vägrade, den stackars lilla kissen mådde dåligt, vi måste hjälpa den!
"Det ligger väl en veterinär här någonstans" frågade jag och Mika nickade "bra då tar vi med den dit!" jag tog upp katten och vi gick mot veterinären.
"Den har inget halsband och inget märke eller något, så någon kanske ville göra sig av med den" jag tänkte högt "stackars liten!" Mika suckade åt mitt flams och gick med händerna i fickorna. När vi kom fram till veterinären sa de att du kunde hjälpa kissen.
"Vi måste veta vem som är ägaren" sa damen i kassan.
"Öh, vi hittade den ute på gatan och den var helt sönderslagen. Den har inget halsband eller så" svarade Mika. Damen tittade på oss.
"Det finns två alternativ, antingen avlivar vi den helt gratis" hon tog en kort paus och jag och Mika tittade på varandra.
"Nej vi kan inte avliva stackarn, vad är det andra alternativet?" jag tittade på damen som log mot oss.
"Någon av er får behålla den. Det är helt gratis, men dock måste ni då betala för operationen vi måste i örat" hon såg på mig "du verkar vara den som är mest inblandad i detta, hur vill du göra?" jag såg ner på katten som jag bar på och bet mig i läppen.
"Får jag ringa min mamma?" jag tittade upp på damen.
"Visst, vi kan undersöka katten så länge, vänta här ute i väntrummet till höger" hon pekade på ett litet rum med mysiga soffor och oroliga ägare. Vi gick dit och jag tog fram min mobil. Jag slog mammas nummer och väntade. Hon svarade efter en stund.
"Kimmie, gumman, mår du bra? Ska jag komma och hämta dig?" hon lät orolig.
"Nej mamma jag mår bra" jag tog ett andetag "Mika och jag stack ner på stan för att köpa, eh, Alvedon" jag fick dåligt samvete för att jag ljög, men en katts liv stod ju faktiskt på spel!
"Åh okej, ville du något mer sötnos?" mamma lät lugnare nu och jag tog sats och sa det.
"På vägen hittade vi en kattunge. Den var skadad och vi tog med den till veterinären där vi är nu. Damen i kassan sa att det fanns två alternativ. Antingen döda den" jag tog en paus och snyftade lite "eller att vi behåller den. Det är helt gratis båda två. Men då måste vi bara betala för operationen i örat som den hade skadat" jag blev tyst och väntade på mammas reaktion.
"Jag vet inte Kimmie, vi har inte råd med det och..." jag började gråta och Mika tog över telefonen.
"Mrs Crawford, det är Mika, ja jo jag förstår..." Mika reste sig upp och gick ut och pratade. Jag satt där helt hjälplös och väntade. Jag såg när Mika kom in och sken som en sol.
"Du får behålla katten" Mika så på mig och jag skrek rakt ut och hoppade upp och kramade henne.
"Åhh, tack Mika, hon skulle låtit den dö om du inte hade pratat med henne" jag log mot henne och såg att hon tänkte på något "Vadå?"
"Om du ska få behålla henne måste du betala halva priset. Och enda lösningen hon kom på var att sluta på karaten" Mika såg ner i golvet. Jag blev helt stum. Jag tänkte efter.
"Vår dojo kostar ju att vara medlem i... Men Wasabis dojo..." jag tänkte efter, Mika flämtade till.
"Ska du gå med våra fiender?!" Jag tittade på henne. Sedan tog jag mitt beslut.
"Ja" jag log mot henne och efter en stund log hon ett hånande leende.
"Jack går i den dojon, eller hur?" hon flinade åt mig som rodnade.
"Det viktiga här är bara att jag får behålla Kola" Mika såg undrande på mig.
"Kola? Har du redan döpt katten?" hon suckade när jag nickade. Då kom mamma in i rummet och gick fram till mig.
"Så ska jag betala eller?" hon log mot mig. Jag tog med henne till kassan och Kola var klar att ta med hem efter en timmes väntan. Vi satte oss i bilen och körde hem men stannade en stund vid djuraffären och köpte mat, leksaker, säng och annat nödvändigt. Sedan åkte vi hem med en ny familjemedlem.

that's all I got to say

6 nov, 2013 19:39

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:26
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar




Jag tittade på den skadade katten som Kim klappade.
"Vi måste hjälpa den!" Sa hon högt. Jag suckade djupt men följde med till veterinären och fortsatte titta på katten i Kims famn. Jag la händerna i byxfickorna och log svagt. Kim gillade verkligen djur. När vi var framme kom en dam fram till oss.
"Vad kan jag hjälpa er med?" frågade hon.
"Katten! Den har ett stort sår vid örat!" sa Kim upprört. Kvinnan tittade på katten noga.
"Kan jag få ägarens namn?" frågade hon och tittade på oss.
"Vi hittade den på gatorna." Sa Kim och snyftade.
"Då har jag två alternativ. Den första är att vi avlivar den, gratis." Sa kvinnan och tittade sorgset på Kim.
"Det andra alternativet?" frågade Kim snabbt.
"Är att ni får ta hand om honom, gratis. Men ni måste betala operationen." sa kvinnan och lyfte på huvudet. Kim och jag gick till ett väntrum och Kim tog upp sin mamma för att fråga. Jag satt på soffan och väntade på svar.
"Men mamma!" Sa Kim med gråten i halsen. Jag ställde mig upp och gick mot henne.
"Låt mig prata med henne." Sa jag och tog telefonen. Jag satte den mot örat och gick bort från väntrummet.
"Ja... nej, eller jo visst." Svarade jag på Mrs Crawford frågor. Jag suckade djupt på hennes ide. " Ja, okej. Jag ska säga det till henne." Jag la på telefonen och gick tillbaka till Kim.
"Du får behålla katten." sa jag och log svagt.
"Va! Åh, tack Mika! Hon skulle inte ha sagt ja om du inte pratat med henne!" skrek Kim och kramade mig. Jag suckade ännu en gång.
"Men du måste betala halva priset. Och sluta på Karaten." Suckade jag. Kim kollade frågande på mig.
"Åh... Du kan jag ju börja på Wasabi dojon." Sa hon svagt.
"Ja, Jack går ju där." Svarade jag och log lite försiktigt. "Men du kommer också att gå med töntarna." sa jag och blinkade till henne.

6 nov, 2013 20:14

Kola
Elev

Avatar


Vi släppte av Mika på vägen hem.
"Hej då Kim, lycka till med Kola" hon blinkade åt mig.
"Kola, vem är det?" mamma såg frågande på mig. Jag suckade.
"Det är katten mamma" Mika flinade åt oss och gick mot sitt hus. Mamma körde hemåt.
"Vill du kanske visa katten för Jack?" sa hon och innan jag hann säga emot släppte hon av mig.
"Mamma jag vet inte.." jag hann inte avsluta meningen för Jack kom gående på gatan.
"Kim?" han sprang fram till mig.
"Ja, kom inte hem försent" sa mamma och körde iväg. Jag suckade och insåg att jag inte ens hade med mig katten. Mamma visste på något sätt att jag var arg på Jack... GAAH!
"Jack" jag såg på honom, han stod med händerna i fickorna och väntade på att jag skulle säga något. Men jag höll tyst.
"Så, ville du något?" jag hoppade till av den plötsliga frågan och kom av mig i mina tankar.
"öh, typ, nej, ja, jag vet inte..." jag stammade och rodnade åt hur dum jag måste låta. Han flinade åt mig.
"Så du kom hit utan anledning?" han log mot mig "inte för att skryta, men tjejer brukar ofta komma hem till mig och böna och be om att få bli ihop med mig" han flinade och jag slog till honom på armen.
"Faktiskt skjutsade mamma hit mig utan att fråga. hon sa att jag skulle visa Kola för dig" försvarade jag mig.
"Kola?"
"Ja det är min nya katt, jag hittade henne i stan"
"Så det var där du va? Kim, jag blev orolig!" han tittade på mig med oroliga ögon "Jag menar du bara stormade iväg på bussen, sen var du borta hela dagen! Jag trodde det hade hänt något"
Jag fnissade "så du oroade dig för mig?" retades jag och tog ett steg närmare honom och gav honom en oskyldig blick. Han suckade åt mig och sedan skrattade han åt mig.
"Jo på tal om det på bussen..." började han men jag avbröt honom.
"Jag ska börja i din dojo" sa jag bara rakt av, mitt i allt.
"Va?! Varför?" han tittade på mig med stora ögon. Jag kunde inte låta bli att skratta åt honom.
"Jo, mamma sa att om jag slutade i Svarta Drakarna så kunde jag behålla katten. Vi behövde pengarna som det kostar att vara medlem i dojon till att betala Kolas operation" förklarade jag. Han såg förvirrad ut.
"Operation?" jag suckade.
"Ja halva hennes öra var... Av" jag snyftade till lite vid tanken av den lilla stackars kissen. Jack torkade bort en tår som rann nerför min kind. Jag blev alldeles varm inuti. Kanske var det för att jag rodnade eller för Jacks beröring.
"Men du sa något om bussen innan jag avbröt dig?" sa jag tillslut för att bryta tystnaden. Han såg ner på sina skor.
"Jo, jag undrade bara om du fortfarande var arg på mig" han såg upp på mig "och varför du blev arg" jag flinade mot honom. han såg på mig med ett retsamt leende "du kanske var rädd för att förlora mot mig i tävlingen i helgen?" jag lipade åt honom och slog till honom.
"Jag skulle lätt slå dig!" jag sparkade upp i luften några centimeter ifrån hans huvud. Han tog tag i mitt ben och jag ställde mig på hans hand och hoppade upp i luften och landade bakom honom. Jag slog med handen vid hans huvud. Men oturligt nog tog han tag i min handled.
"Det där skulle du inte ha gjort" flinade han och vände sig mot mig. vi hamnade så nära varandra att jag kunde känna hans andetag. Han böjde sig mot mig men jag vände bort huvudet. Han viskade i mitt öra.
"Är vi kvitt?" jag såg på honom.
"Ja" vi stod där en stund och bara lyssnade på varandras hjärtslag när jag fick ett SMS av mamma. *Dags att komma hem, Kola väntar* Jag hade glömt bort Kola! Åhh!
"Jag måste hem, Kola väntar" sa jag till Jack. Jag gav honom en snabb hejdå kram och sen sprang jag hela vägen hem.

that's all I got to say

6 nov, 2013 20:51

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:27
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar




Jag sprang till huset. *Skulle mamma och pappa vara hemma? Skulle dom skälla på varandra direkt när jag kommer in?* Far det i mitt huvud men jag trycket ner handtaget och gick in i hallen. Det var bara mamma som var inne i huset som tur var
"Hallå, jag är hemma!" ropade jag genom hallen.
"Hej! " Ropade mamma genom köket. Jag tog av mig skorna och gick dit och tog ett äpple ur kylskåpet.
"När kommer pappa hem?" frågade jag och kastade äpplet med ena handen till den andra.
"Han kommer hem till maten." svarade mamma med en suck.
"Jag har redan ätit. Jag åt med Kim." ljög jag och gick upp till mitt rum.
"Mika! Är du sur?!" Ropade min mamma på mig. Jag vände mig om mot henne uppe i trappan.
"Nej då. Absolut inget är fel." ljög jag och fortsatte upp till mitt rum. Jag satte mig i sängen och tittade mig omkring. Jag gick upp igen och mot skrivbordet och tog fram ett ritblock. Jag bläddrade igenom mina bilder. Många ut av dom var av manga figurer som grät och massa andra saker. Jag hittade ett papper jag inte ritat på. Jag tog fram några skisspennor och satte mig på stolen och började skissa. När jag var klar med skissningen tog jag en mörkare penna och började rita skuggor och färga håret. Tillslut när jag var klar med de insåg jag att den var lik killen som satt bredvid mig i bussen. Jag spärrade upp ögonen och tittade på teckningen. Det va ruskigt likt honom... *Vad händer med mig?!* Tänkte jag och bytte genast sida och började rita en ny bild. Då ritade jag en flicka som satt i en buss och pratade med någon annan. Då insåg jag att det var jag. Jag spärrade upp ögonen ännu en gång men den här gången slängde jag blocket på golvet. *Vad i helvete är det där?* Tänkte jag och la mig på sängen för att tänka. Vad har hänt med mig?

6 nov, 2013 21:33

Kola
Elev

Avatar


När jag kom hem var jag alldeles varm. Kola kom och mötte mig i hallen.
"Hej gumman" sa jag och lyfte upp henne "har du saknat mig?" Jag tog av mig skorna och gick in i vardagsrummet där mamma låg på soffan.
"Så är du sams med Jack?" Hon flinade åt mig och jag såg förmodligen ut som ett frågetecken.
"Hur kan du veta allt?" jag mådde nästan illa av tanken av att hon kanske läser min dagbok...
"Jag läser inte din dagbok" än en gång kunde hon nästan läsa mina tankar.
"Men hur kan du veta allt?" hon log mot mig och jag trampade osäkert på stället.
"Jag är din mamma, jag bara vet" hon såg på mig "och jag vet till exempel att du skolkade idag" det gick en rysning genom mig. Helvete nu skulle jag få skäll.
"Jag vet att det är svårt, och att detta är din första kärlek. Men du kan inte stanna hemma från skolan för att ni bråkade" mamma tittade på mig och förväntade sig nog att jag skulle protestera. Men jag hade inget att säga, så jag bara stod där med Kola i famnen så mamma fortsatte.
"Men nästa gång skulle jag bli glad om du kunde komma till mig och prata istället" mamma reste sig upp och gav mig en kram. Kola mjauade i mitten och hoppade ur mitt grepp. Jag släppte mamma och gick ut i hallen. Jag tog med mig Kolas rosa lilla säng och hennes vita matskål.
"Kola!" ropade jag och hon kom travande från köket "ska jag visa dig mitt, jag menar vårat rum?" jag gick uppför trappan och hon följde efter. Jag stannade utanför mitt rum(bild nedan). Ingen, och då menar jag ingen, har gått in i mitt rum förr. Inte ens mamma. Jag städade och fixade allt själv. Men Mika har det, men bara två gånger. Jag fick en klump i magen. *Kom igen nu Kim, det är ju bara en liten kisse* jag tog ett djupt andetag och öppnade dörren. När man öppnar min dörr dränks man i en våg av rosa. Men det skulle jag aldrig berätta för någon, jag har ju ett rykte. Ingen skulle förvänta sig det av mig. Jag återvände till nuet.
"Vad tycker du Kola?" jag såg ner på min katt. Som om hon svarade på min fråga gick hon in i mitt rum och såg sig omkring. Sedan gick hon fram till mig, bet tag i sin säng och drog den till min. Jag skrattade.
"Så där vill du sova? Ja det kan vi nog fixa" sa jag och lyfte upp hennes lilla säng och la den i änden av min säng. Sedan lyfte jag upp Kola och lade henne i sängen. Hon lade sig tillrätta och blundade.
"Gumman du kan inte sova än , veterinären sa att du måste få i dig din medicin innan du sover" jag tog fram en nappflaska med mjölk i. Men det var blandat med ett pulver som gjorde att hon inte skulle ha så ont i örat. Jag satte mig på sängen och tog Kola i famnen. Jag sträckte fram nappflaskan till hennes mun och hon drack. När hon hade druckit upp klappade jag henne och myste lite med henne. Sedan lade jag henne i hennes säng. Jag lade en vit filt med rosa blommor på över henne, ifall att hon skulle frysa. Jag släckte lampan och pussade henne på nosen.
"Gonatt gumman" sa jag och stängde till dörren. Jag gick ner i köket och gjorde iordning en macka. Mamma kom in i köket.
"Hur går det med Kola? Har hon fått medicinen?" mamma tittade sömnigt på mig och jag förstod att hon hade sovit en stund i soffan.
"Jadå" sa jag och viftade med nappflaskan "alltihop". Mamma nickade och hasade ut i vardagsrummet igen. Men hon kom snabbt tillbaka.
"Kim! Klockan är ju halv ett på natten, gå och lägg dig för guds skull!" jag såg på klockan, oj vad tiden gick fort.
"Men mamma, jag har ju inte fått någon kvällsmat..." började jag men mamma avbröt mig.
"Har du läxor?" mamma tittade på mig och jag himlade med ögonen.
"Nej mamma vi har inte läxor i min skola, kommer du ihåg det?" mamma sprang runt och släckte lampor.
"Jaja" hon sprang in på toaletten och borstade tänderna och gjorde sig iordning. Jag suckade åt henne. Jag tog min macka och mobil, sedan gick jag upp på mitt rum. Jag satte mig i sängen och åt min macka medans jag tittade på Kola som verkade så lugn. När jag hade ätit upp min macka satte jag mobilen på laddning. Jag hade också fått ett SMS.
*Tack för ikväll* Det var från Jack jag svarade med *Ingen orsak, ses i skolan* han svarade nästan direkt *om jag inte känner för att skolka som vissa andra..* Jag fnissade lite för mig själv och svarade *Nej då blir jag ju OROLIG för dig!* jag fick en skrattande smileys tillbaka och log för mig själv. Jag bytte om till pyjamas och gjorde mig iordning för sängen sen. När jag väl var klar var klockan redan ett. Jag drog ner rullgardinen och la mig i sängen. Jag somnade med tanken på balen som skulle komma snart.
Mitt rum:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fhomeimprovementbasics.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F09%2Fbedroom-ideas-tumblr-for-girls55-room-design-ideas-for-teenage-girls-on-imgfave-zhkeyps6.jpg

that's all I got to say

7 nov, 2013 19:44

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:27
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar




"Jag är hemma!" Hörde jag min pappa ropa genom huset. Nu kommer det börja ännu ett gräl. Jag började höra dom bråka. Jag ställde mig upp på golvet och gick för att byta till pyjamas. På vägen till garderoben tittade jag på blocket som låg framför mig. Jag sparkade undan det och fortsatte. Jag öppnade garderoben och ställde mig på tå för att få tag på en ny pyjamas. Jag tog ett par svarta mjuka pyjamas, kortbyxor och sedan en svart pyjamaströja med en röd jordgubb på. Jag gick till spegeln, tog av mig örhängena och började kamma mitt rosa hår. Tillslut kände jag att håret var lent och slängde bak det på ryggen. Jag satte på mig ett par tofflor och gick ner. Min mamma och pappa fortsatte att bråka. Jag gick till vardagsrummet och satte mig i soffan och slog på tv:n. Jag kunde nästan inte höra ljudet från den. Mina föräldrar bråkade alldeles för högt.
"Mamma, pappa kan ni vara tysta?" frågade jag dom. Båda två tittade på mig.
"Gumma, vi är i en viktig diskussion kan inte du gå upp istället?" sa pappa och lät lite nervös.
"Ni är alltid i viktiga diskussioner. Kan ni inte bara bli sams." det var ingen fråga. Jag ställde mig upp från soffan och gick upp för trappan. *Om dom inte kan bli sams kan dom väl skilja sig? Jag orkar verkligen inte höra på deras bråk varje jäkla dag.* Tänkte jag och suckade djupt. När jag kom upp för trappan gick jag till badrummet. Jag tog en tandborste och började borsta tänderna. Jag spottade i handfatet och började tvätta ansiktet med tvål. När jag var klar med allt torkade jag ansiktet med min hand duk. Tillslut gick jag in till mitt rum igen, la mig i sängen och tog upp Ipaden. Jag ringde upp Anton på Skype.
"Hellooo, lillkusin!" sa han och log brett.
"Hur kan du vara så glad? din *kärlek* har ju redan en pojkvän." sa jag och flinade.
"Eh, det var dumt ut av mig att tro att hon var singel." svarade han och skrattade lit för sig själv. "Så vad görs?" frågade han och rufsade till sitt blåa hår.
"Eh... inge. Mamma och pappa bråkar igen." svarade jag. "Du då?" frågade jag honom.
"Eh, Niclas och Martin ska lana hemma hos mig. Dom är och gör mackor nu." sa han och flinade.
"okej, vi hörs senare då." suckade jag och la på. Jag gnuggade mig i ögonen och loggade ut från Skype. Jag la undan Ipaden och la täcket över mig. Det var sent och jag måste upp tidigt imorgon... Men det var jättesvårt att sova. Min mamma och pappa gapade hela tiden och jag kunde inte sluta tänka på mina skisser.

7 nov, 2013 20:07

Kola
Elev

Avatar


Jag vaknade av att väckarklockan ringde för fullt och att Kola lekte med mitt hår.
"Åh, god morgon gumman" jag kelade lite med henne innan jag gick upp. Jag borstade igenom håret och klädde på mig(ugglar dig vilka kläder). Jag gick in på toan och borstade tänderna. *Undrar om Mikas föräldrar bråkar igen, Mika verkar så sur hela tiden* jag stod och tänkte på alla gånger skolan hade pratat med henne om att gå till en psykolog som hjälper barn med föräldrar som ska skiljas, men hon hade bara skitit i dem och sagt att hennes föräldrar inte skulle skiljas. Hon tyckte att hon inte behövde någon hjälp... Jag sköljde munnen och ställde tillbaka tandborsten. Sedan gick jag tillbaka in i mitt rum. Jag tog min handväska och gick ner till köket.
"Åh hej, har du sovit gott?" mamma stod och stekte ägg och vände sig mot mig.
"Jadå" jag tittade på äggen "Ehh, mamma, jag tror att du bränner de..."
"Åhnej!" suckade mamma, men jag bara flinade.
"Jag tror att jag hoppar över frukosten idag" jag gick fram till mamma och gav henne en kram och sedan gick jag mot bussen. Eftersom jag var tidig så fick jag sitta och vänta en stund. Milton var också tidig och satt redan vid busshållsplatsen när jag kom.
"Hej Milton" jag log mot honom och han log svagt tillbaka "Jag har slutat i Svarta Drakarnas dojo" sa jag efter en stunds tystnad. Han bara stirrade på mig.
"Varför?" fick han tillslut ur sig.
"Lång historia, men man kan väl säga att det handlar om pengar" jag suckade och Milton tittade förstående på mig.
"Så du har slutat med karate helt? Vår dojo är gratis.." han tittade på mig och jag log "ska du börja i vår dojo?" hans ögon blev stora. Jag nickade.
"Då kommer vi aldrig förlora en match med både dig och Jack i laget!" Milton såg förtjust ut och jag bara skrattade.
"Ja, jag vet inte om Mika ska börja där också. Hon har svart bälte och går hos Svarta Drakarna" Milton såg förskräckt ut.
"Den där tjejen som har rosa hår?" jag nickade och han svalde "det sägs att hon kan slå ner vem som helst" jag skrattade åt honom. Mika hade skaffat sig ett intressant rykte.
"Ingen fara, hon är min bästa vän. Hon kan verka lite svår, men om man lär känna henne..." jag hann inte mer för Jerry kom springande.
"Första gången jag inte kommer försent till bussen yo" sa han och satte sig ner bredvid mig. Han nickade åt mig och började prata med Milton om något skolprojekt. Jag lyssnade medans jag höll på med mobilen. Tydligen hade de två jobbat ihop och Milton hade gjort allt jobb. De avbröts av att Mika kom. Jag ställde mig upp och kramade henne
"Hej!" jag drog med henne åt sidan "jag är sams med Jack" viskade jag. Hon log mot mig och blinkade. Det började droppa in mer elever och till slut kom bussen. Jag berättade för Mika om ryktet som hon hade.
"Seriöst? Var nörden rädd för mig?" hon skrattade och på väg ut från bussen gick hon fram till Milton.
"Skada mig inte!" skrek han bara och sprang iväg. Jerry sprang efter.
"Yo, är du rädd för en tjej eller?" skrattade han och blinkade åt oss. Det fick oss att skratta mer och vi gick in i skolan.

that's all I got to say

8 nov, 2013 15:43

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:27
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar




Jag hoppade upp ur sängen och gick till garderoben . Jag tog fram en svart stor kjol med kedjor och satte på mig den. Där efter satte jag på mig ett par trasiga tajts och ett trasigt svart linne. Sedan satte jag på mig några örhängen och flera svarta armband. Tillslut sprang jag ner till köket... ingen ut av mina föräldrar var vakna. Jag suckade djupt och gjorde i ordning en macka. Jag la mackan på bordet och började skriva en lapp till mina föräldrar. Jag skrev att jag började gå till skolan och att de i alla fall skulle försöka bli sams. Jag satte på mig skorna och drog över min camouflage jacka och tog med min macka ut. Jag började springa till bussen och klev snabbt upp på den och såg att Kim pratade med töntarna.
"Hej, Kim." sa jag bara och gick fram till dom. Hon kramade om mig och jag kramade henne. Hon drog mig åt sidan och viskade att hon blivit sams med Jack. Jag log och blinkade mot henne. Tillslut började hon berätta om ryktena jag har och jag började skratta.
"Seriöst? Var nörden rädd för mig?" sa jag och gick fram mot nörden.
"Snälla skada mig inte!" skrek han och började springa. Jerry började också springa.
"Yo! Är du rädd för en tjej eller!" skrek han till Milton. Jag flinade. *Det var väl rätt självklart att han var eller?* Tänkte jag och fortsatte gå.


KORT

8 nov, 2013 16:06

Kola
Elev

Avatar


När vi kom in i skolan stod rektorn och pratade med Jack. Helvete vad har han nu gjort? Men när jag kom närmare hörde jag att rektorn inte alls var arg.
"Skulle du kunna göra det för mig?" frågade han Jack och han nickade. När Jack vände sig om stod jag och Mika där.
"Vi smyglyssnade inte!" ljög jag, men eftersom jag inte kan ljuga och min röst blir superljus när jag ljuger förstod han nog att vi gjorde det. Han bara skrattade åt oss och skakade på huvudet.
"Hur mycket hörde ni?" frågade han Mika istället.
"Bara det att rektorn bad dig om en tjänst, vad var det om? Ska du tvätta hans bil eller något?" frågade Mika.
"Nej, men en ny kille ska börja i skolan och jag skulle hjälpa honom på matten, inget speciellt" jag tittade på honom.
"Så du är alltså mattegeni nu?" retades jag med honom "du kommer snart att bli som Milton!" jag slog till honom lite på armen och han flinade åt mig.
"Jag har jumpa nu, jag måste sticka" sa Mika och sprang iväg. Jag såg att hon sprang rakt in i den nya killen. Han tappade alla sina böcker och hon stod bara där och stirrade på dem. Jag skrattade åt henne och gick fram.
"Ursäkta min bästis" sa jag och tog upp hans böcker. Han log mot Mika, inte mig, oförskämda lilla jävel.
"Den där killen är en jävla stalker!" utbrast Mika när han hade gått. Jag bara skrattade åt henne.
"Gå till idrotten nu, han kommer säkert inte vara där" jag gick tillbaka till Jack.
"Vad var det där om?" frågade han när jag ställde mig bredvid honom igen.
"Hon sprang in i honom och sa att han var en stalker, det gamla vanliga" flinade jag. Han skrattade åt mig.
"Jag måste till matten vi ses" sa han och gav mig en hastig kram. Jag log och gick sedan mot mitt skåp. Jag skulle också ha jumpa och det visste Mika, men ändå hade hon gått ifrån mig... Jag tog med min jumpapåse och gick mot jumpasalen. Jag gick mot tjejernas omklädningsrum när jag hörde några röster.
"Den där killen, Jack, eller vad han nu hette, är en riktig tönt" var det någon som sa. Jag brydde mig inte ens om att se efter vem det var. Jag sprang fram bakom honom och slog med all min kraft mot hans huvud. Men jag missade med några centimeter och han tog tag i min handled och vände sig mot mig.
"Det där skulle du inte ha gjort lilla du" väste han mot mig.
"Åhjo, det skulle jag" sa jag och så började vi slåss. Jag hörde några springa bakom mig och någon tog tag i mig. Det var Jack och han fick kämpa med att hålla kvar mig. Mika ställde sig i mitten av korridoren och tittade på killen. Det var den nya emokillen.
"Stick, din jävla stalker" sa hon bara och vände sig mot mig.
"Det här är fan heller över!" skrek jag efter honom när han och hans polare sprang iväg. Jag vände mig mot Jack.
"Varför slogs ni?" frågade han mig. Jag tittade ner i golvet.
"Kim, varför slog du honom?" jag tittade upp på honom.
"Varför tror du att det var jag som började?" både Mika och Jack tittade på mig med menande blickar.
"Ja okej det var jag, men han kallade dig tönt" sa jag och tittade upp på Jack. Han skrattade lite.
"Var det allt?" flinade Mika mot mig. Jag tittade på henne och Jack. De verkade bara ta det som ett skämt. Men om någon skulle säga så om mig, eller mina vänner för den delen, skulle jag ha spöat skiten ur den.
"Varför skrattar ni?" jag såg förvånat på de.
"Men snälla Kim, att de kallade Jack en tönt är väl inte så farligt?" Mika tittade på mig och jag suckade.
"Jaja, jag kanske överreagerade" sa jag och vände mig mot Jack igen.
"Men om de säger något mer ska de fan få med mig att göra. Igen" sa jag och Jack log mot mig.
"Jag tror nog att jag kan ta hand om mig själv, Kim" han kysste mig på pannan och Mika gick in i omklädningsrummet. Jag rodnade.
"Ja, jag ska nog byta om nu" sa jag och drog mig ur hans grepp. När jag kom in i omklädningsrummet stod Mika där och tittade på mig med ett leende på läpparna.
"Vad?" sa jag bara och gick in "kom nu, vi börjar snart" jag bytte om och gick in i jumpasalen.

that's all I got to say

9 nov, 2013 17:24

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:28
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar




"Vi smyglyssnade inte!" hörde jag Kim säga. Hon var verkligen inte bra på att ljuga.
"Hur länge har ni lyssnat?" frågade jag mig.
"Vi började lyssna när rektorn frågade dig om en tjänst, vad var det om? Ska du tvätta hanns bil eller?" frågade jag.
"Nej, jag ska hjälpa den nya killen med matten." sa han och log.
"Så du har blivit ett mattegeni nu alltså?" sa Kim och flinade. "Snart kommer du att bli som Milton." sa hon och slog Jack på armen. Jack flinade. *Nej! Inte ännu en matte idiot!* tänkte jag för mig själv och la armarna i kors.
"jag måste sticka, jag har idrott!" sa jag och började springa. När jag skulle vända om i ett hörn så krockade jag med den nya killen och han tappade alla sina böcker ner på golvet. Det var killen som satt bredvid mig i bussen och undrade vad jag hette. STALKER! ville jag skrika ut till honom men min mun rörde inte på sig. Istället stirrade jag ner på hanns böcker nere på golvet. Han själv stod där med händerna ner dragna i byxfickorna.
"Ursäkta min bästis." hörde jag Kim säga och hon började plocka upp hans böcker. Hon gav dom till honom. Och så märkte jag att han flinade mot mig och inte mot Kim. Han verkade inte förstå att det var Kim som tog upp hans böcker och inte jag. Tillslut gick han och jag tittade på Kim.
"Den där killen är en jävla stalker!" väste jag och tittade mot vägen där han gott. Kim började skratta.
"Gå till idrotten nu, han kommer nog inte vara där." sa hon och log och började gå tillbaka till Jack. Jag gjorde som hon sa. Jag ville ju inte förstöra deras *kärleks prat*. Jag gick in till omklädningsrummet och tog fram mina idrottskläder och satte på mig de svarta kortbyxorna och ett annat svart linne. Jag tog på mig ett par svarta knästrumpor och satte på mig skorna. Precis då jag blev klar hörde jag att några bråkade. Jag sprang ut ur omklädningsrummet och såg att Kim bråkade med killen. Jack tog tag i Kim och försökte hålla henne tillbaka. Han behövde mycket kraft för det. Jag ställde mig i mitten ut av Jack, Kim och den nya killen och hans polare.
"Stick, din jävla stalker!" skrek jag åt honom. Dom började gå och jag tittade på Kim.
"Varför slogs ni?" frågade Jack. Kim var tyst. "Varför slog du honom?" frågade han allvarligt.
"Vem har sagt att det var jag som började?" svarade Kim. Jag och Jack tittade menande på henne.
"Okej, jag började. Men han kallade dig tönt!" sa hon till Jack och såg sur ut. Jag skrattade lite.
"Bara för det? Kim, emos gör det." sa jag och började gå in till omklädningsrummet igen.

9 nov, 2013 18:53

1 2 3 4 ... 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.