PRS(Miss_Green)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(Miss_Green)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia släppte handen tillslut och lämnade kvar en varm känsla i magen. Hon hade nu fått ögonkontakt med kvinnan och kunde inte titta bort...Hennes ögon var så stora och gröna, som gräs.
"Jag frågade om du var här ofta" upprepade hon sedan sin fråga och vände tillslut blygt bort med blicken. Hon drack en liten klunk av drinken då mannen som gett henne den andra satte sig bredvid henne. "Hej" mumlade han mot hennes öra och Mia ryste av obehag. "Tack för drinken men..." började hon då mannen la armen om hennes midja. "Inget att tacka för...men om du verkligen vill tacka...Vet jag ett sätt".
31 okt, 2013 22:54 |
|
Miss_Green
Elev |
"Ja, ganska", svarar Alexandra när Mia upprepade sin fråga. "Jag hatar att vara ensam och här är man ju inte direkt det."
Alexandra ser att en man viskar något i Mias öra och ser att hon inte tycker om det. "Men vad vill du henne?" Frågar Alexandra surt. ;; ![]()
31 okt, 2013 23:04 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mannen vände blicken mot Alexandra. "Det har inte du med att göra...Men jag kan säga att det är något intimt" flinade mannen. Mia fick en skrämd blick. Hon reste sig snabbt från mannen. "Nej tack...Jag är inte intresserad!". Hon flyttade sig några stolar, så hon satt bredvid Alexandra.
31 okt, 2013 23:06 |
|
Miss_Green
Elev |
Mia flyttade sig nu så att hon sitter bredvid Alexandra, men hon gillar det.
"Fan vilket äckel", mumlar Alexandra åt Mia och hoppades att han inte skulle höra. Mannen stelnar till. "Vad sa du?" Frågar han. "Jag sa att du är ett jävligt stort äckel, det är vad jag sa", säger Alexandra. Mannen börjar närma sig Alexandra med hotfulla steg och hon ångrar genast att hon sa vad hon sa. Slagsmål är inget hon vill hamna i nu. ;; ![]()
31 okt, 2013 23:13 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia såg en aning förvånat på Alexandra men nickade instämmande. Leendet försvann dock när mannen närmade sig. Han verkade inte ett dugg glad nu. "Ursäkta henne" sa hon snabbt och ställde sig upp. "Kan du vara snäll och lämna oss ifred?". Mannen såg ilsket på dem, men ryckte tillslut på axlarna och gick därifrån, mot några andra kvinnor.
Mia satte sig igen vid Alexandra.
31 okt, 2013 23:15 |
|
Miss_Green
Elev |
"Förlåt", far det ut Alexandra.
Varför ska hon alltid bara säga saker utan att tänka? Varför är det alltid hon som blir den som startar en fajt? Hon är så trött på att det alltid ska vara hon som är den taskiga. "Förlåt för att jag är så taskig", mumlar hon. ;; ![]()
31 okt, 2013 23:18 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia ryckte på axlarna. "Inte ditt fel...Han var ingen trevlig typ direkt". Hon drack lite mer på sin drink och såg på en klocka som fanns vid baren. Tio. Hon hade inte direkt superkul, men det kändes bättre med Alexandra. "Så...bor du i stan då här?".
31 okt, 2013 23:19 |
|
Miss_Green
Elev |
"Aa, jag bor i en liten etta i utkanten av stan", svarar Alexandra. "Du då?"
Alexandra skäms. Hon bor i en etta i det sunkigaste kvarteret i stan och hon har nästan inte ens råd att betala hyran på den. Men ändå går hon på nattklubb nästan varje kväll vilket inte heller blir så billigt.. Och inget jobb har hon heller. Jo, visst, hon jobbar ju extra på Ica då och då, men det blir ju ingen super inkomst direkt. Alexandra beställer en till drink eftersom tankarna behöver bli lite ljusare. ;; ![]()
31 okt, 2013 23:26 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Jag bor också i en etta, fast ganska nära här...Bara ett kvarter bort". Mia drack upp sin drink och kastade en blick på klockan igen. Hon kanske borde gå hem...Hennes klubb besök hade inte gått så bra hittills, det enda bra var att hon nu satt och pratade med Alexandra. Hon gäspade lätt till, hon hade studerat mycket på sistone, hon studerade till läkare och samtidigt så försökte hon ta körkort, det var ett under att hon ens hade en kväll över, fast egentligen borde hon nog kanske göra några studier.
Hon bestämde sig och reste sig. "Tack för sällskapet, men jag ska nog hem nu".
31 okt, 2013 23:29 |
|
Miss_Green
Elev |
"Tack själv", säger Alexandra. "Det var.. Trevligt!"
Alexandra blev förvånad över att nu precis när hon hade någon att prata med så ska den personen gå. Alexandra bestämmer sig för att det nog inte kommer att bli något vidare kul sen när Mia har gått så Alexandra bestämmer sig för att det nog blir bäst om hon går hem hon med. "Jag ska nog också dra mig hemmåt", säger Alexandra och reser sig. ;; ![]()
31 okt, 2013 23:33 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen