Smeknamn
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Pixignom
Elev |
Heter Emma och kallas för Sam då min vän och jag höll hyllande tal till varandra under vår retorikkurs på gymnasiet. Avslutade då detta tal med Sams citat i LotR om att "I can't carry it for you, but I can carry you" som symbol för att jag inte kan bära hennes problem för henne, men jag kan hjälpa till att bära henne genom livet. Har sedan dess blivit kallad Sam!
Everyone's favorite Narnian. 1 nov, 2013 18:14 |
|
Vildvittra
Elev |
Therese- Tessan, Tessie, Tess och liknande xD
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 1 nov, 2013 18:17 |
|
Borttagen
|
Har sjukt många konstiga smeknamn inom familjen, där utanför har jag väl nästan inga. Heter Fanny och har stött på smeknamn som Franceska, Neskan, Fanny-bunny, Jullen, Tyler (???), Lillskit och Fantan. xD
1 nov, 2013 18:37 |
|
EmahS
Elev |
Heter Emma, och kallas väl det och eventuellt Ems av vissa.
och Johanna av min pappa, mitt mellannamn.
1 nov, 2013 19:08 |
|
hyperion
Elev |
Heter Rebecca och standard är väl Becca haha. Min bästis kallar mig dock för Mecki (gammal intern-grej), några kompisar från högstadiet kallar mig för Frö/Fröman (hatart men har accepterat faktum) och gamla klasskompisar kallade mig för Broman (mitt efternamn dårå), men har ingen direkt kontakt med någon av dem längre så det hör jag sällan nu för tiden. Sen har vi Kakan och Ninjan (det andra används dock sällan). Tror det är alla??
![]()
1 nov, 2013 19:28 |
|
justsobelle
Elev |
Heter Isabelle men alla kallar mig Belle, förutom min mamma, hehe.
Några av mina kompisar retar mig och kallar mig "Skönheten" ibland. Och ja... Det är väll snällt på sitt vis hehe.
1 nov, 2013 19:37 |
|
mitchan
Lärare |
Heter Michelle och kallades för Michan från typ lågstadiet till 2008-2009 eller sådär.
I slutet av 2008 skaffade jag mig en ny dåvarande bästis, och hon sa/skrev alltid fel på mitt namn eftersom att hon tyckte det kändes naturligare att stava det med ett T, dvs "Mitchan". Började kalla mig för Mitchan, först på skämt, och sen..... Utvecklades det. Lite väl mycket. HAHA nej okej, men, eh, jag har "hetat" Mitchan sen dess. Det är min identitet JAG ÄR MITCHAN. DET FINNS INGA ANDRA MITCHOR. I'M IT. ...Eller nåt. ![]()
1 nov, 2013 19:58 |
|
Tippy
Elev |
Finns jättemånga som kallar mig för Tippy, eller bara Tipp c:
3 nov, 2013 07:46 |
|
MizzNina
Elev |
Ninja-Batman är lätt min favorit när det kommer till smeknamn under mitt liv.
Annars är ninja det som folk brukar kalla mig. Eller Pumpkin, wich I love. ♥ Fast det är bara InspiredPsycho som kallar mig det. Men jag gillart. Jag heter Nina, ninja kommer från mitt alternativa sätt att stava mitt namn Nijna. ^_^ "I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 3 nov, 2013 07:55 |
|
Borttagen
|
har typ inget smeknamn haha.
men när jag gick i dagis kallades jag för franskis (först sanskis --> franskis). sen har jag blivit kallad olika saker genom åren, som korv och dregelmoster. nu är det bara sanna... 3 nov, 2013 08:42 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen