Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

My Henry

Forum > Fanfiction > My Henry

1 2 3 4
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Ska läsa snart

7 okt, 2013 21:04

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Ska läsa snart

Okej! Kul!!

8 okt, 2013 15:20

Borttagen

Avatar


*kommenterar*

13 okt, 2013 14:54

Borttagen

Avatar

+1


Här kommer kapitel 3 inte så långt men, men!

Kapitel 3 Diagongränden

My vaknade nästa morgon med ett ryck. Tänk om allt bara varit en dröm. Hon skyndade sig upp ur sängen. Hon fick syn på brevet som låg på skrivbordet och tog upp det. Det var alltså verkligt, tänkte hon med en lättad suck.

Dom hade bestämt att på eftermiddagen samma dag skulle My och Mrs Henry åka till Diagongränden med hjälp av vägbeskrivningen McGonagall gett dem.

När My och Mrs Henry väl gick på mugglargatorna och spanade efter "Den läckande kitteln" lyste eftermiddagens solljus över gatorna.
"Där!"
Utbrast My plötsligt och pekade mot en byggnad som såg att nätt och jämt hålla sig uppe. En text ovanför dörren avslöjade att det var "Den läckande kitteln"
Alla på gatan gick förbi den som om den inte existerade för deras ögon.
My tog tag i sen mammas han och drog med henne mot den lilla byggnaden. När dom kom närmare hördes röster och klirr av bestick, tallrikar och glas inifrån. My öppnade dörren och klev in i ett halvmörkt stort rum. Det lystes upp av levande ljus som stod på vart och varannat bord.
My hoppade till då en kutryggig gammal man dök upp framför dom.
"Hogwartsärenden?"
Frågade han vänligt.
My nickade försiktigt.
"Det är jag som är Tom. Kom här, den här vägen"
Sa han och gick före genom det stora rummet och ut på någon slags bakgård men en tegelvägg framför dom. Till höger stod en överbelastad soptunna.
Tom drog fram en lång och smal pinnliknande grej och My anade att det var en trollstav.
Han började räkna tegelstenarna och slå på dom med trollstaven.
Plötsligt, rakt framför deras ögon öppnade sig tegelmuren och en lång kullerstensgata belamrad med folk visade sig.
"Välkomna till Diagongränden!"

13 okt, 2013 14:56

Borttagen

Avatar


Bra!

13 okt, 2013 14:57

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Bra!

Tack!

13 okt, 2013 14:59

Borttagen

Avatar


super! Du äger på att skriva!

13 okt, 2013 19:25

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
super! Du äger på att skriva!

Tack & desamma!

13 okt, 2013 19:26

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
super! Du äger på att skriva!

Tack & desamma!

Tack♥♥♥♥

13 okt, 2013 19:27

Borttagen

Avatar


Jag behöver lite hjälp.
Vilket elevhem tycker ni att My skulle passa i?

13 okt, 2013 20:10

1 2 3 4

Forum > Fanfiction > My Henry

Du får inte svara på den här tråden.